17 van de 26
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 juli 2011 12:40 AM
  [ # 241 ]

Dat ziet er weer goed uit ben benieuwd naar het eind resultaat.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 01 juli 2011 01:12 AM
  [ # 242 ]
Mark Gielen schreef:

De losse stof

Mark, dat bruine poeder komt ook uit de bestuurdersstoel van mijn 1976’er. Wat is dat?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 01 juli 2011 10:22 AM
  [ # 243 ]

ben dan wel geen mark, maar zal toch maar ff antwoord geven Wink

dat is het schuim dat tussen de lagen van de bekleding zat en na 20-30 jaar trouwe dienst heeft besloten te vergaan tot stof.. hebben ze volgens mij allemaal last van….

heb laatst bij mijn auto ook andere bekleding op de voorstoelen gezet (zelfde als deze) en had het zelfde probleem…) heb alle hoezen in de wasmachine gestopt met een lekkere lading waspoeder, en ze komen er weer uit als nieuw! Smile

greetzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 01 juli 2011 12:10 PM
  [ # 244 ]

Dat gruis is volgens mij gewoon van de stof afgevallen en verzamelt zich onder in de stoel.

ander vraagje wie heeft er een duidelijke foto hoe de pneumtisch oliepeilmeter aangesloten moet worden, bij mij lagen alle slangen los omdat ze poreus zijn geworden dadelijk ff nieuwe halen en krijgen we dat ding ook weer aan het werk.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 01 juli 2011 10:47 PM
  [ # 245 ]

Vandaag dus weer lekker verder gepruts, en de bekleding zit er iig weer in en ziet er weer uit als nieuw. Nu de stoel weer ff in elkaar prutsen en we kunnen weer rijden.

Verder vandaag bezig geweest om die pneumatisch oliepeilmeter aan de gang te krijgen en na een hoop gepruts werkt het ding.  gooi igg diverse vacuumslangen van het ding vv waar de uiteinden van poreus waren en toen een tijd gepuzzeld om de slangen in de juiste volgoerde te krijgen. Ook nog een nieuw lampje erin gezet alleen nadat ik alles erin he zitten doet deze het nu ineens weer niet.  confused dus toch nog maar ff loshalen kan ik ook nog iets meer LHM erin doen zodat ie toch wat hoger komt dan nu.

het schone tapijt

het binnenwerk.

de testopstelling

in het dashboard

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 01 juli 2011 11:54 PM
  [ # 246 ]

Mark, hoeveel CX-rijders zullen er wereldwijd zijn die de werking van hun oliepeiluitleesvenstertje weer in ere (laten) herstellen? Misschien niet eens T(h)ijs met zijn totaalrestauratie. Gefeliciteerd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 juli 2011 09:07 AM
  [ # 247 ]

Helemaal geslaagd dat interieur Mark, prachtig!

Een LHM oliepeil metertje?? Ik wist niet eens dat het bestaat… Shocked

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 juli 2011 10:17 AM
  [ # 248 ]

Dat peilmetertje zat er alleen de eerste jaren in later kreeg je de methode via de peilstok en het metertje langs je bezinemeter.

En over de werking, het ding is vrij makkelijk aan de praat te krijgen gewoom even wat vacuumslangen vv die vergaan zijn, nieuwe LHM erin en ff uitzoeken wat waar gezeten heeft, alleen moet ik nog iets meer LHM erin doen doet ie het nog beter.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 juli 2011 10:41 PM
  [ # 249 ]

Even een update over de stoel, deze zit er weer in en zit duidelijk beter alleen het stof zit nog niet goed vast, het gegolfde zit en rug gedeelte zit vastgelijmd en ik heb dus blijkbaar de verkeerde lijm gebruikt aan de stoel te zien en deze mag dus nog een keer uitelkaar om dit op te lossen.

Vandaag ook nog maar een keer het rubber dopje van de remcylinder losgehad aangezien er wat problemen met de remmen waren, tijdens mijn proefrit van zaterdag merkte ik al wat minder trekkracht en na een stuk rijden kwan er een bijzonder onaangename lucht het interieur in. Wat bleek de blokken liepen continue licht tegen de schijven te drukken.
De oorzaak zak in het nieuwe rubber dopje, de metalen bus die hierijn zit bleek maar een diameter van 5,5 te hebben ipv 6,5 waardoor deze dus niet over de knop viel en deze dus licht indrukte. De nieuwe dus maar voorzichtig uitgeboord naar 6,5 en probleem opgelost.

hier een foto van de bekleding op de stoel zoals deze nu zit

Hier de bus in de rubber

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 09 juli 2011 11:01 PM
  [ # 250 ]

Vandaag maar eens ergens aan begonnen wat ik al lang eerder had moeten doen eigenlijk, vv van het middengedeelte van de uitlaat, deze is namelijk zo lek als een mandje bij het platte gedeelte en komt zo zeker niet door de APK.

Ik heb al tijden een ander middendeel staan echter zonder middendemper en laat bij mij nu de demper aan het middendeel vastzitten, het is natuurlijk wel van 2 stukken weer een te lassen maar zag hier toch een beetje tegenop. Dus deze week nog een andere gebruike pijp met tussendemper geregeld die nog in perfecte staat is.

De oude dus eronderuit gepruts en ja hoor blijkt ie toch weer anders te zijn, grrr….. smirk

Dus toch maar de zaag in de oude en de bocht richting flex gedeelte aan de nieuwe pijp gelast, nu morgen weer het zaakje eronder prutsen.

duidelijk aan vervanging toe

nog meer gaten

de “nieuwe” pijp

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 juli 2011 11:17 PM
  [ # 251 ]
Mark Gielen schreef:

Dat peilmetertje zat er alleen de eerste jaren in later kreeg je de methode via de peilstok en het metertje langs je bezinemeter.

En over de werking, het ding is vrij makkelijk aan de praat te krijgen gewoom even wat vacuumslangen vv die vergaan zijn, nieuwe LHM erin en ff uitzoeken wat waar gezeten heeft, alleen moet ik nog iets meer LHM erin doen doet ie het nog beter.

Mark

Meet dit metertje nu het peil van de motorolie of van de LHM? Die latere electronische meter is in ieder geval voor het motoroliepeil.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 09 juli 2011 11:21 PM
  [ # 252 ]

Het ding meet het motorolie peil, het werkt via een vacuum systeem wat de LHM die achter het glaasje zit in beweging brengt.

Ik heb het ding gewoon aan het werkt gemaakt voor de fun en omdat toch alles los was in die hoek en verder vertrouw er niet op en peil gewoon via de stok.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 10 juli 2011 12:19 PM
  [ # 253 ]

Tuurlijk. Overigens heeft de electronische meter in mijn CX het nog nooit bij het verkeerde eind gehad, best betrouwbaar dus.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 juli 2011 11:05 PM
  [ # 254 ]

Vandaag de pijp er weer onder gepruts is de zaak weer lekdicht, zag alleen aan een kant dat er wat zand uitstak bij een punt waar plaatdiverse delen bij elkaar komen. Hier dus maar ff met een schroevendraaier in gepord, komt daar de halve wereld uit. Het zand bleef er maar uitstromen en waar het allemaal vanaf komt ??? Het is nu iig weer leeg dat gat en gelukkig was het droog zand.

Hier het gat waar het allemaal uitkwam

Hier de berg zand.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 10 juli 2011 11:17 PM
  [ # 255 ]

Dat is nog maar een klein beetje van de week had ik een Cx staan en daar kwam de halve sahara uitzetten.Het is een bekend plekje waar op een een of andere manier allemaal zand en narigheid ophoopt.

Profiel  
 
 
17 van de 26
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook