Zo, hier komt dan het vervolg van de fotoserie.
Allereerst is hier Caroline in actie te zien bij het repareren van het sproeiertje van de achterruitenwisser:
Op een stuk metaalplaat wordt afgetekend hoe groot het plaatje moet zijn dat er uiteindelijk in moet worden gelast:
Plaatje een beetje op maat slijpen:
Dit is het gat waar het plaatje in moet worden gelast:
Ff kijken of het plaatje goed past:
Ff van binnenaf kijken of het goed past:
Lasapparaat ff testen—> Elmer in actie :headbang
Na het lassen kan er wat antiroestspul op:
Toen was het al laat en zijn we gaan eten en stappen.
Op zondag zijn we verder gegaan met het monteren van het dashboard en de remmen.
Aan de slag maar weer op zondagmiddag in een koude werkplaats:
Toen we net dachten dat het binnen een uurtje wel weer in elkaar zat, trad er een probleempje op. Alle stekkers van het dashboard moesten worden doorgemeten, omdat niet duidelijk was welk stekkertje waarbij hoorde. Dit resulteerde o.a. in het feit dat de waarschuwingslampen al gingen branden terwijl er nog geen sleutel in het contact zat…
Nadat Marten en Serge alles hadden doorgemeten, kon alles weer in elkaar worden gezet.
Caroline helpt ook nog ff mee:
Daar sta je dan op een koude, kille, donkere zondagavond in een Honda/Daihatsu-werkplaats aan een Visa te sleutelen…:
Rond 7 uur ‘s avonds zat eindelijk alles in elkaar
Alleen… wilde de motor nu niet meer lopen. Alles gecontroleerd, en dan maar de Visa aangesloten met accukabels op de BX 14 van Martijn van Gink:
Ook dat lukte niet, dus maar de sleepkabel gepakt en de Visa achter de BX Toulouse van Marten gehangen. Dat lukte wel, al is de eerste foto een beetje vaag. Maar het gaat erom dat de Visa weer liep. Het luchtfilter zit nog een beetje scheef, maar hij rijdt weer in ieder geval.
Daarna zijn we nog ff een kop koffie wezen halen bij Caroline thuis, waarna we wederom naar het bruisende centrum van Gouda zijn getogen om daar te dineren in een sjieke Italiaanse tent.
Dat was dan ook het einde van het sleutelweekend.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mooie foto’s Wouter !
@Handjes: niet-permanente schade is alles wat je kan herstellen.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Mooie foto’s Wouter !
@Handjes: niet-permanente schade is alles wat je kan herstellen.
@Wouter: duidelijk verslag wederom
@Elmer: “alles wat je kan herstellen” is heel rekbaar hoor! De een vind een volle asbak of een lege tank al onherstelbaar terwijl de andere het al lang goed vind als ie in de vorm van de roest nog genoeg vorm ziet om een originele wagen terug te herstellen (zie het verhaal van de TA feaux cabrio in de Citroexpert van een aantal afleveringen geleden).
@Caro: voortaan wel even naar het vogeltje kijken als er actiefoto’s gemaakt worden, dat kon je met het stappen ook best!
Klopt Marten.
Schijt aan originaliteit.