De Citroen C6 heeft als eerste auto 4 sterren gekregen voor voetgangersveiligheid. Dit blijkt uit de recenste crashtest van de EuroNCAP. Bij die test wordt nagegaan hoe goed een volwassene of kind een aanrijding met 40 km/u verteert. Uit dit resultaat kan je concluderen dat Citroen veel aandacht heeft besteed aan de veiligheid van de C6. Hierdoor zal de C6 meer aandacht krijgen en hopelijk resulteert dat in een betere verkoop!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Ik heb gelezen dat de C6 een “Actieve motorkap” heeft, die automatisch omhoog komt bij aanrijding van een voetganger. Dit zou een aanzienlijke bijdrage leveren in de voetgangersveiligheid.
Ik weet eigenlijk niet wat ik me bij een “actieve motorkap” voor moet stellen, en zou dat wel eens in werking willen zien :photo
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
omdat beelden meer zeggen dan duizend woorden, hierbij een linkje met een filmpje van de actieve motorkap…
vers van de pers….
let op 17 mb…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Mooi filmpje!
ik heb hem met mijn rechtermuisknop “opgeslagen als”
me 2, maar nou snap ik nog steeds niet hoe dat kan bijdragen aan een betere bescherming van de voetganger..
De motorkap wordt nu een soort springplank ofzo? waardoor de voetganger zachter “neerkomt”?
of kan de motorkap nu makkelijker over het raam heen schuiven?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
voetganger valt nu op een verend iets,
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Dat er veren in zitten is wel aardig, maar een motorkap veert van zichzelf ook al wel, het probleem is het harde spul dat eronder zit (motorblok etc.)
De veren duwen de scharnieren omhoog waardoor er extra ruimte ontstaat. Dat helpt wel voor het (kinder)hoofd(je), ik vraag me wel af of de C6 net als de C4 een aluminium motorkap heeft.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
EuroNCAP
Foto plus andere info van de crashtest:
link: EuroNcap PDF file
Btw ik had deze informatie al om 21:24u gemeld
Quote:
hoofdpagina AutoScoops
Bij de recenste crashtests van EuroNCAP - waarvan de eerste resultaten exclusief te bekijken zijn op het forum - heeft de Citroën C6 voor een primeur gezorgd. Voor het eerst kreeg een auto vier sterren voor de voetgangersveiligheid. Bij die test wordt nagegaan hoe goed een volwassene of kind een aanrijding met 40 km/u verteert.
Ik zei toch al, dat ik het liefst door een Citroen C6 aan gereden wil worden. Maar nu even serieus, dit zal voor nog meer publiciteit zorgen en dus ook voor betere verkopen neem ik aan, al zijn die nu nog bekent (in Nederland zijn er al 60 genoteerd by the way),
“1ste auto met vier **** (voetgangersveiligheid) de Citroen C6”
Maar ik denk dat er snel een tweede volgt in de gedaante Jaguar XK.
[mod>rene]link van de foto gemaakt…imageslak![/mod]
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Vraagje
omdat beelden meer zeggen dan duizend woorden, hierbij een linkje met een filmpje van de actieve motorkap…
vers van de pers….
klikkerdeklikkerdeklik
let op 17 mb…
Wat voor een formaat is dat filmpje, ik kan hem niet afspelen!!!
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Opvallend dat de C6 wel 2 puntjes minder scoort bij frontale aanrijding dan de C5. Ik zie ook een erg wokkelig dak op de crashfoto trouwens! Kijk eens boven de achterdeur.
geen raamlijsten he, dan krijg je dat.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
plaatjes van de NCAP site:
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Stukje in de Telegraaf over de test van de C6:
7e onderwerp..
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Handjes schreef:Opvallend dat de C6 wel 2 puntjes minder scoort bij frontale aanrijding dan de C5. Ik zie ook een erg wokkelig dak op de crashfoto trouwens! Kijk eens boven de achterdeur.
Dat is de lichtval die net op de rand schijnt. Kijk maar eens op de video op de euroncap site. Het is niet zo dramatisch als op de foto lijkt. Ik had me er ook al over gebogen… De voorstijl knikt wel iets, maar dat is normaal.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)