Wiellagers / remschijven achter
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 09 juli 2011 03:17 PM

Hallo,

Ik heb gezocht op het forum maar heb geen specifieke info kunnen vinden omtrent een probleem waar ik tegen aan loop bij het vervangen van de wiellagers van de achterwielen.

Om dit te doen moet ik de remschijven demonteren. De enige mogelijkheid om dit te doen is door de remklauwen uit elkaar te halen? Ik draaide de bouten hiervan al een beetje los, de remklauwen bestaan uit 2 delen en kwamen iets los van elkaar waardoor er dus wat LHM tevoorschijn kwam.

—Als ik ze uit elkaar haal, kan ik ze dan zo weer in elkaar zetten? Of moeten er dan pakkingen vervangen worden?

—Kan het vervangen van wiellagers / remschijven niet op een andere manier? Zonder het uit elkaar halen van de remklauwen bedoel ik.


Groeten en dank

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 09 juli 2011 05:04 PM
  [ # 1 ]

Boutje van de remblokken er weer in zonder de remblokken dan kan je de bouten er uit draaien en blijfen de helften tegen elkaar zitten.

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 10 juli 2011 12:59 PM
  [ # 2 ]

Very Happy Da’s wel erg eenvoudig. Dank je!

Profiel  
 
citrus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 14-05-2004

Gepost: 11 juli 2011 11:46 AM
  [ # 3 ]

Je hebt eerst de druk van het veersysteem gehaald voordat je de remmen ging loshalen?

Of maakt dat buiten de lhm die eruit komt geen verschil?

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 11 juli 2011 10:39 PM
  [ # 4 ]

Had ik er niet afgehaald maar ga ik wel doen nu natuurlijk. Omdat er LHM uit kwam begreep ik dat de remklauw uit 2 losse delen bestaat met misschien een pakking er tussen. Deze wil ik niet stuk maken dus het boutje van de remblokken terug plaatsen lijkt mij een goede oplossing om de twee helften op hun plaats te houden.

Nu alleen nog een dop 41mm Sad Ik ben hiervoor vandaag al op zoek geweest maar nog niks kunnen vinden helaas.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2011 10:41 PM
  [ # 5 ]

Waar heb je ene dop 41 voor nodig dan??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 12 juli 2011 10:06 PM
  [ # 6 ]

Die heb ik nodig voor de naafmoer. Die is 40mm en die is er niet dus ja 41mm dan maar. Bleek nogal een opgave om deze te vinden. Uiteindelijk een pijpsleutel 41 gevonden. Na veel gevloek is het mij gelukt eentje te vervangen nog zonet. Morgen de andere.

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 12 juli 2011 11:58 PM
  [ # 7 ]

TIP: Wel eens zo’n remblok in 2 delen teruggeplaatst.. na een paar dagen gepiep bij de klauw. Bleek ie wat los te zitten!! Beetje loctite is dan wel handig.

2CV 1985

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook