Raar gebeuren vandaag. In een stuk van 20km met wat bochtjes ging het eerste stuk mijn linksaf niet meer terug. Moest ik de hendel met de hand terugzetten. Toen ik bijna terug was deed het het weer goed.
Toch wel een verassings-ei hoor zo’n picasso.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Als het een picasso is nog zonder com2000 dan moet je alleen de linkerschakelaar verwisselen.
even het stuur er af, kappen er af en daarna de schakelaar eraf.
wijst de weg.
Als het er een is mét een com2000, succes!
Totaal aantal Berichten: 56
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Picasso 08-2002 (1.8 16V), vergelijkbaar probleem:
Als de richtingaanwijzerschakelaar vanuit rechtsaf automatisch terug gaat naar de neutrale stand, gaat links knipperen. Als ik de hendel dan zachtjes wat naar boven duw, gaat deze weer uit.
Iemand enig idee hoe ik dit (uiteraard tegen zo laag mogelijke kosten ...) kan oplossen?
Vervangen!
ik dacht dat de schakelaar ergens 75 euro kost.
Totaal aantal Berichten: 56
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Schakelaar vervangen, alles opgelost
Het is al even geleden dat ik dit onderwerp postte. Zo af en toe doet hij het heel goed, en dan weer niet zoals het hoort.
Dat geld zowel voor het onderbreken van het knippersignaal als de hendel in functie is, als voor het toen af en toe niet terugkomen van de hendel.
Soms lijkt het zichzelf op te lossen en heb ik dagen geen last van iets, en dan is het weer gedeeltelijk terug.
Mijn hendel heeft een eigenwijs karakter
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik heb de schakelaar losgehaald, flink doorgespoten met contact spray, paar keer heen en weer halen en voila hij doet het weer als nieuw.
Is nu anderhalve maand geleden ...
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206130/
Picasso 2002 1.8 16V
Hoe heb jij dat losgehaald en wat heb je precies ingespoten en met watvoor spuitbus?
Hierboven staat wel: stuur eraf, maar dat durf ik niet zo.
Er is verschil heb ik vernomen tussen een Com2000 systeem en een eerder type xsara picasso. Heeft dat ermee te maken? Mijne is uit 2003.
Onzin, je stuur hoeft er helemaal niet af.
Kap bovenop je stuur los maken, zit met twee torq moertjes van onder af, dan kan je de richtingaanwijzerschakelaar er af schuiven [naarlinks] , flink inspuiten met contact spray, (ik heb Holtz van Halfords)
Dan een paar keer heen en weer schakelen en klaar is kees.
Bij mij werkt het nu al anderhalve maand.
Een nieuwe schakelaar monteren kan altijd nog wanneer nodig, denk ik dan
Picasso 2002 1.8 16V
ps. Mijn Picasso is een 1.8 16v 2002
Picasso 2002 1.8 16V
ik heb ronde richtingaanwijzersstokjes zonder die ribbels
Ik heb een Xsara Picasso 2.0 automaat April 2006.
De richting wijzer naar links werkt goed, maar zodra ik deze naar rechts zet knippert die een keer of 4 en stopt er dan mee. Als die ermee stopt gaat opeens ook de stadslichten en dimlichten branden. Beweeg ik nu de hendel dan werkt het weer even en stopt er daarna weer even vrolijk mee.
Als ik zelf de dim/stadslichten aanzet werkt alles wel gewoon goed en is er niets aan de hand.
Nu heb zelf al geprobeerd de kap los te maken (2 trx schroefjes aan de onderkant van de kap) men krijg de onderste kap van de stuurkolom er wel af maar niet de bovenste. Hoe werkt dat? Maar als die er dan af is hoe krijg ik dan de schakelaar er weer af?
Heb een mooie Picasso 2.0 16v autm. op G3 uit 2006.
Ik vrees voor je dat de 2006 versie al een com 2000 heeft.
Bedankt voor de reactie! Ik ga nu erg twijfelen of het idd wel de schakelaar is. Ik ben er zojuist achter dat er opeens nog meer vreemde dingen gebeuren. Lichten gaan bijv.opeens aan en dan weer uit.
Is zo`n com 2000 zelf te doen of wat is het alternatief? Wat kost zoiets, enig idee? Waar zit die com 2000?
Ik heb geprobeerd de kap op het stuur te verwijderen dit is wel gelukt maar verder kom ik niet en durf ik ook niet te gaan. Het wordt me een beetje te ingewikkeld.Zeker mbt.de airbag verwijderen.
Is er iemand die dit meer heb gedaan en mij hiermee kan helpen?
Ik woon in de omgeving Rotterdam dus iemand uit die omgeving waar ik langs kan komen zou ideaal zijn.
Is het wat verder ook niet zo groot probleem als het maar verholpen, mogelijk gerepareerd kan worden.
Ik merk nu ook dat na het starten alleen de stadslichten aangaan. Dan weer opeens de stads en dimlichten. Als ik zelf de dimlichten aanzet werkt alles weer wel gewoon goed.Ook de ringtingaanwijzers.
Dus graag hulp van iemand.
Groet,
vand.M
Je moet altijd de accupool loshalen onder de motorkap onder dat dekseltje ! Altijd voordat je aan electriciteit gaat sleutelen.!
Het ligt aan de com2000. Je bent zeker niet de enige met dit probleem
En “de schakelaar” is naar mijn weten de hele com 2000 inclusief.
Wel een keer een reparatie gezien op het net van iemand en die had heel voorzichtig de contactjes in de draaiknop van de verlichting “gemaakt” want die schijnen voor het ongecontroleerde aan/uit van de koplampen te zorgen.
Mijn richtingaanwijzers doen het een half jaar goed en een tijdje niet, dan weer goed, dan weer niet helemaal goed.. dus.. ik noem het karakter