Linker portier resoneert
Dashboard resoneert, duw je op het dashboard bij de passagier, of onder waar het scherm zit dan houdt het op
Armsteun heb ik wd40 ingespoten,
die andere punten laat ik wel ff nakijken.
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
heb ik dan 1 van de betere exemplaren?? ik hoor nog steeds geen rammeltjes,piepjes of iets wat resoneert (wel bij de voorspeakers,maar dat komt omdat de cd doosjes tegen elkaar staan te klapperen)
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Bij die van mij piept alleen het gordelslot en daar heb ik gisteren de oplossing voor gelezen op het Duitse forum. Het slot moet gewoon even opnieuw vastgezet worden.
Ik heb nog een vervelende rammel in de B stijl, waar de gordel vandaan komt.
Hebben jullie trouwens ook dat bij bepaalde snelheden/ondergrond de passagiers stoel als een malle begint te trillen en schokken? Het maakt geen geluid maar volgens mij is dit niet normaal…
Volgende week hoop ik alles opgelost te hebben voordat ik op vakantie ga met de auto. Afspraak is gemaakt, ook omdat de gasveren van de achterklep al kapot zijn.
Gaat lekker zo, eerste Franse auto en mijn vooroordelen waren zeker niet onterecht… Maar het blijft een leuke auto!
Alles kan kapot en gaat op ten duur kapot.
Chunky schreef:Ik heb nog een vervelende rammel in de B stijl, waar de gordel vandaan komt.
Hebben jullie trouwens ook dat bij bepaalde snelheden/ondergrond de passagiers stoel als een malle begint te trillen en schokken? Het maakt geen geluid maar volgens mij is dit niet normaal…Volgende week hoop ik alles opgelost te hebben voordat ik op vakantie ga met de auto. Afspraak is gemaakt, ook omdat de gasveren van de achterklep al kapot zijn.
Gaat lekker zo, eerste Franse auto en mijn vooroordelen waren zeker niet onterecht… Maar het blijft een leuke auto!
Redelijk inderdaad.(het trillen van de stoel)
Ik had een rammel in de b-stijl bij de bijrijder, afdekplaat eraf gehaald (zodat de gordel tevoorschijn komt) op deze plaat zat een sticker (met onderdeel nummer ofzoiets) die niet goed vastgeplakt zat en hierdoor de rammel (ja, raar maar waar) veroorzaakte. Ik kan niet tegen rammels en piepjes, dit was gelijk de eerste dag, ik heb hem dan ook meteen stilgezet en ben op lokatie op onderzoek gegaan, gelukkig was het zoiets simpels als een stickertje
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
De kwaliteit van de toeleveranciers is ook bepalend.
Overigens heeft het dashboard lampje van mijn Ami uit 1973 net de geest gegeven…....
Zonder dollen, ik lees dit draadje met interesse. Ik hoop dat de zaken goed worden opgelost. Gisteren heb ik in een DS4 gereden en die auto komt kwalitatief ook zeer goed op mij over (op een enkel detail onder de motrorkap na).
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat me wel intrigeert. Een (groot) aantal van jullie komt bij een ander merk vandaan. Hoe was het in die auto’s gesteld met kraakjes? Wellicht te off-topic, maar anders evt. per PB antwoorden?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
ik zal eens even in m’n geheugen gaan graven…
met de mazda kan ik geen oordeel vellen,daarvoor te kort in bezit gehad
de VW golf had wel wat kraakjes(ouderdom) in het dashboard en wat trillingen door de REMUS
de 1ste A had wel last van plastic kapjes die regelmatig afbraken (hoogteverstelling stoel voornamelijk)
de 2de A kan ik niks op aanmerken,al weer een stap verder als de 1ste.
en ja,ik kan best wel een zeikerd zijn,met bepaalde dingetjes in/op/aan/onder een auto!
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Vorige auto’s? Mijn Mazda 3 met bijna 2 ton op de teller maakte meer dan genoeg lawaai, vandaar dat ik mij niet zo stoor aan een klein piepje of kraakje. Mijn BMW’s waren echter wel goed gebouwd, maar daar betaal je dan ook voor
hogervp schreef:Hoe was het in die auto’s gesteld met kraakjes?
Laat ik niet al te ver terug gaan, want dat is niet (meer) relevant. Dus:
- Citroen ZX Aura: redelijk stil, kan me geen enge of rare geluiden herinneren.
- Opel Omega 2.4i: stil, alleen de stoel kraakte (en verder ging het ding aan de lopende band stuk, maar dat is een ander verhaal).
- Peugeot 306 XSi: geen idee, die kraakjes kwamen waarschijnlijk toch niet boven het (zogenaamd sportieve) motorgeluid uit .
- Saab 93NG: stil, ook na 10 jaar nog. Alleen wat gekraak uit de rubbers van de ophanging als je er een drempel mee over ging bij koud weer.
- VW Golf V variant, nog geen 2 jaar oud. Rammel in bril-opbergvakje tegen het dak, dashboard kraak (vooral op punten waar de onderdelen langs elkaar schuren), rare kraak uit dakconstructie (torsie).
- Citroen DS3: stil, alleen gerammel van onderdelentas in de ruimte van het reservewiel (opgelost door er een deken onder te leggen). Na een paar dagen gekraak van voorbumper als gevolg van een afgebroken steunpunt en gebonk als gevolg van een winterband met daarin een blaas tussen loopvlak en chassis. Beide onder garantie verholpen door dealer.
Ergo, in mijn DS3 geen last van kraakjes en piepjes, wel is het ding ietsje rumoeriger dan z’n directe voorgangers. Komt door de relatief dunne bandjes denk ik.
@Marien
Die van het dashboard heb ik ook heb je er al iets aan laten doen toevallig erg irritant met name nu ik in Italie ben met die fantastische wegen hier .....
DS3 | OBSIDIEN & CARMEN | CUIR CLAUDIA ROUGE | PACK SELECT | PACK MY WAY | BROCK B24
hallo beste forum reageerders.
Sinds drie weken rij ik en mijn vrouw een xsara picasso 2.0i automaat.
Wat een bak is dit.
een wagen uit 2003, climate control, cruise control prima geluid uit de radio.
heerlijke wagen om in te rijden.
echter begint er sinds een week op keitjes, gewonen straatstenen bij snelheden vanaf 10kmpU gekraak in het dak. althans daar lijkt het op.
achter de bestuurdersstoel en bijrijdersstoel in het dak lijkt het te zitten.
op asfalt is er niets te horen.
het lijkt wel alsof de auto door de bewegingen van onderaf bovenin meer gaat bewegen.
iemand een idee wat dit kan zijn.
thnx.
Vincent
Citroen C3
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Probeer het eens in de Xsara Picasso afdeling van dit forum?
Overigens, misschien dat het zoiets is: bij de Xantia Break van mijn ouders lagen destijds wat kabels los tegen het dak te rammelen, misschien is het zoiets?
@ scepter,
Heeft jou picasso een panoramadak?
Mijne had/ heeft dit wel miss dat het de kabels zijn voor de besturring van het dak.
Deze lopen door de raamstijlen en dan volgens mij tot achter de bestuurders/bijrijdersstoel.
Verder is het inderdaad een fijne auto, al ga ik er deze afscheid van nemen.
De zuinige DS3 eHDI komt er voor in de plaats
DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit