2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
hik visa als het koud is
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 november 2005 03:21 AM
  [ # 16 ]

Bosch is echt wel de top als je het over ontsteking hebt, duccelier werkt ook goed als ze nieuw zijn daarna hebben ze snel te leiden onder vocht en zo meer

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 november 2005 03:07 PM
  [ # 17 ]

@Handjes: Ducellier is idd k$dt.. met peren. Met name met biksies met 150 motor zijn het volstrekt wispelturig werkende storingsveroorzakers.
Visa is met 109 motor van hetzelfde laken een pak.

De ene keer draait het motortje als een naaimachientje, de volgende dag een waardeloos rijdende stotterende bok. Weet niet of dat bij deze Visa echt het probleem is, maar het is wel de moeite waard het in de overweging mee te nemen.

Met TU motoren weet ik iegenlijk niet: heb nu de 3e BX met TU motor en ik heb nooit ook maar 1 x omgekeken naar de onsteking van een TU motor (heb er toch bij elkaar 40.000 kms gereden met TU motoren) en ook nog nooit iets mee gehad.

@visapowerrr: Nog lekker geschaatst?

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 25 november 2005 06:24 PM
  [ # 18 ]
mpostma schreef:

@Handjes: Ducellier is idd k$dt.. met peren. Met name met biksies met 150 motor zijn het volstrekt wispelturig werkende storingsveroorzakers.

Ik snap inderdaad ook niet hoe Handjes erbij komt dat dit allemaal zo perfect is! Ik ben bij m’n BX 1.4e met ontstekingsmodule 3 bezig!! (m’n 3e duccelier, kom ze gewoon niet anders tegen Wink) Dat zal bij een Visa toch zeker niet anders zijn??

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 28 november 2005 12:01 PM
  [ # 19 ]

Ik schrijf nergens dat het allemaal perfect is. Ik heb gewoon zelf nog nooit last gehad van een haperende ontstekingsmodule bij Visa’s. En ik heb er aardig wat gekend… Kan ook toeval zijn misschien.

We hebben het over deze he?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 november 2005 01:00 PM
  [ # 20 ]
Handjes schreef:

Ik heb gewoon nog nooit last gehad van een haperende ontstekingsmodule bij Visa’s. En ik heb er aardig wat gekend… Kan ook toeval zijn misschien.

We hebben het over deze he?

Jazeker, maar dit is ook een Bosch. Jammer eigenlijk dat zo’n van nature betrouwbare oplossing (geen contactpuntjes meer) door die rottige onstekingsmodule alsnog weer problemen geeft.

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 december 2005 12:39 PM
  [ # 21 ]

Re: hik visa als het koud is

Handjes schreef:

Bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor vervangen. En ook kleppen stellen.

Ik heb mijn bx 14 (1987) precies hetzelfde probleem, ook bogies, verdelerkap en rotor allemaal vervangen, maar het probleem blijft.
de kleppen zijn niet gestelt… Zou het dan toch dat zijn?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 05 december 2005 01:19 PM
  [ # 22 ]

Re: hik visa als het koud is

Bekend probleem. Kleppen stellen is uitermate lastig bij deze motoren (achterovergekanteld waardoor je slecht bij de uitlaatkleppen kunt). Toch gaf kleppen stellen bij mij een grote verbetering. Maar op de een of andere manier zit er altijd wel een hikje in dit type motor.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2005 07:31 PM
  [ # 23 ]

och, ‘t loopt toch eigenlijk best wel lekker hoor. Ik heb ook zo’n 1.4tje, daar is eigenlijk helemaal niks mis mee. Hikje zit er volgens mij ook niet in hoor, tikje wel…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook