Hi iedereen.
Eergisteren kreeg ik van een collega op men vakantiejob een opmerking over men uitlaat. Hij zei me dat ik als ik thuis ben eens moet kijken naar het laatste stuk van de uitlaat. Dit omdat het nogal een “vol” geluid geeft. Ikzelf had er nog nooit op gelet maar toen ik me onder de auto gooide was de staat van de uitlaat echt belabberd. De wagen werd zo gekocht en was blanco gekeurd maar nu hij volgende maand naar de kleuring moet twijfel ik toch sterk of hij er nog door zal zijn. Daarnet heb ik een filmpje gemaakt, het geluid klinkt hier wel iets erger dan in het echt maar toch…. Wat denken jullie?
Is dit zelf te vervangen?
Is dit moeilijk?
Waar kan ik het onderdeel verkrijgen?
Hoe pak ik dit het best aan?
Waar moet ik op letten?
Toch maar naar de garage (ik heb totaal geen ervaring)?
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 163
- C1 1.0 collection
Einddemper is vrij eenvoudig te vervangen en kost ongeveer 100 euro bruto (incl BTW, zonder korting) er komt dan nog een klem bij van een paar euro.
als je zelf niet te handig bent kun je ook bij kwik-fit of euromaster terecht.
succes
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Bedoel je deze klem?
Is er trouwens een product die het roesten wat tegenhoud. Want zoals je kan zien begint het wat door te dringen op de uitlaatbuis die van de middendemper komt.
Moet er tussen de uitlaatbuis en de einddemper een dichtingsring of dichtingspasta worden geplaatst?
Totaal aantal Berichten: 163
- C1 1.0 collection
die klem bedoel ik, als de pijp die ervoor zit ook rot is kan je een reparatiepijp monteren, dan hoef je niet je kat te vervangen. je kan trouwens ook wel online wat bestellen, is goedkoper.
http://www.winparts.nl/113/uitlaat/uitlaat
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm