Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo, weer even een update.
Op Citromobile een nieuwe buitenspiegel gescoord (voor 55 euro, een koopje vergeleken met wat CX Basis en anderen ervoor vroegen). Ook nieuwe sierlijsten voor de regengoten meegenomen. Ze is weer een stukje “affer”.
Verder is de taxateur weer langsgeweest en blijkt de CX behoorlijk waardevast.
Eerder is de carbutateur gereinigd en heb ik via La Léo een tweetal Forté producten aangeschaft t.b.v. het inwendig reinigen van brandstofsysteem en motor. Gisteren, toen de dagteller op 680 km stond, toch maar eens gaan tanken. Het lampje zal wel stuk zijn, dacht ik. Nou, niet dus, ik had nog 8 liter over. 1 op 11,3! Ik ben nogal sceptisch over dit soort middeltjes, maar met veel korte stukken erbij is dit toch een verbruik waar ik erg blij van word.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat is niet verkeerd. velen onder ons halen dat niet !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het regent
Het regent
De achterbank wordt nat…
Je blijft lachen… Gelukkig heb ik gezien waar het vandaan komt, dus als het weer droog is gaat het zeiltje weer van de auto en gaan we weer eens met de kitspuit in de weer.
Het verbruik op tank nummer 2 is trouwens beduidend minder. Ben benieuwd of ik de 1 op 10 haal. Veel korte stukken, dat wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Altijd wat te doen, nietwaar? En, de achterruit of de zijruitjes? Of die van mij dit soort buien weerstaat na mijn gekit weet ik niet - ik wil niet naar buiten en de auto staat binnen.
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik moet nog even wachten op een huis met garage (1 augustus, en dan staat de garage de eerste tijd sowieso nog vol met verhuisdozen) maar ik denk niet dat ie dan veel binnen zal staan (kleine garage, trekhaak moet eronderuit om hem helemaal binnen te kunnen zetten en er zijn ook nog kinderfietsen enzo…).
De zijruiten zijn vorig jaar nog gekit, die zitten nu prima vast/dicht. Daarna is de de achterruit helemaal nagelopen met perslucht (van binnenuit) en een gietertje (aan de buitenkant). Toen zijn alle lekjes afgekit, maar nu lekt de achterruit aan de bovenkant. Als opnieuw afkitten het hier niet oplost dan laat ik de ruit er maar uithalen, alle oude kit verwijderen en er opnieuw inzetten.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tja, als bijwerken niet meer helpt, dan moet ‘t weer een keertje grondig.
Off topic: de garage bij mijn huis was een halve meter korter dan de auto. Kon ik telkens met de fiets naar de auto die nog in een garagebox in de buurt van het oude huis stond. Totdat de 50 jaar oude douglas spar van de buren tijdens een januaristorm omviel en de twee garages mee omtrok. (En op een haar na de hele achtergevel van ons huis - dat was minder.) Sindsdien past de auto er in. En de fietsen. En de kampeer rommel. Dus als jouw nieuwe buren overwegen hun kerstboom in de tuin te planten: zorg dat ie in de buurt van jouw garage komt te staan. Wie weet, over 50 jaar ...
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmm, ik vrees dat de maximale ruimte al zo’n beetje is benut, aangezien ik de oprit deel met de buren kan ie niet verder naar voren. Misschien is er aan de achterzijde nog een half metertje over. Verder kan de garage hooguit in de breedte groeien, maar dat gaat ten koste van de tuin. Is ook jammer. Maar ik zal mijn nieuwe buurman met spoed informeren over je groenadvies.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Is het geen idee om de auto aan de garage aan te passen. Volgens mij is Fiat 500 club ook heel gezellig
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou dan moet je maar snel lid worden…
Het kan handiger. Gewoon 1x volgas naar binnen rijen. De keer daarop past ie wel.
“Zeg ouwehoeren doen jullie maar in het café!”
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hm, mijn kitactie(s) hebben slechts gedeeltelijk effect. De achterruitlekkage is minder, maar nog niet helemaal voorbij. Ik kom er onvoldoende bij, volgens mij zit het probleem onder de kunststof dingetjes waar de schroeven van de achterruit-sierlijst in moeten. Hoe haal je die weg (en hoe zet je ze weer terug)?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm - als die op dezelde manier zitten als rond de zijruitjes kom je daar pas goed bij als je de ruit er uit pakt ... Kun je het rondom die dingen niet gewoon helemaal volkitten?
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Wat denk je dat ik heb gedaan…
Maar bedoelen we wel hetzelfde, de sierlijstjes rond de zijruitjes zitten met klemmetjes vast en niet geschroefd.
Ik zal er vanavond (als het droog is tenminste) nog eens een poging aan wagen. En anders mag Dibert met de ruit aan de slag. De komende weken staat de CX toch stil i.v.m. verhuizen en verbouwen. In dat opzicht alleen maar beter als ze dan ergens anders staat…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je lekkage hebt ,haal dan aub de hele ruit eruit.doe het in 1keer goed.
Want na kitten ,bij kitten enz enz helpt niet of tijdelijk.
Want er blijft altijd water tussen staan en nieuwe kit op water hecht niet,En je ondergrond moet schoon droog en vetvrij zijn.
Ook al lijkt het eerst verholpen,komt altijd terug,en dan op de meest ongunstige momenten ,en narigheid bovendien.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Misschien heb je gelijk, maar ik heb er één achterzijruit uit gehad en eentje nagekit. De ruit die er uit was geweest was degene die uiteindelijk nog steeds bleek te lekken ... Maar goed, dat was dit voorjaar - eens kijken hoe het op de langere duur zich houdt.
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bij mij is het precies andersom. Deze ruit is begin dit jaar helemaal nagelopen, alle lekjes gedicht en nu weer opnieuw. Lapmiddelen werken dus klaarblijkelijk niet (meer). Dus toch maar een afspraak gemaakt voor volgende week…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)