21 van de 92
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 13 juli 2011 11:04 AM
  [ # 301 ]

Lekker bezig zeg, dat bumperspul moet ik ook maar eens aanschaffen. Nooit geweten dat het zijscherm voor er zo af te schroeven is. Kan ik bij die van mij ook wel eens doen, zal mij beniuwen wat de staat eronder is.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 juli 2011 10:26 PM
  [ # 302 ]

Als je een kiekert hebt, Gert, is de rest wel zelf te fabrieken. Het helpt wel als de bedrading van de CV zelf nog wel aanwezig is. Als dat zo is wil ik het geheel wel weer werkend maken voor je, zelfs op AB als je dat wilt. Zul je alleen een keer hierheen moeten komen. Trouwens, mocht alle bedrading weg zijn is het nog geen ramp, maar wel meer werk Wink

[edit] en goed bezig, natuurlijk… die bumper knapt lekker op zo Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juli 2011 11:55 PM
  [ # 303 ]

@ Hilko dat is super, ik ga eerst nog proberen een andere sensor met plip erin zetten. Mocht dat niet lukken dan neem ik contact met je op!


@ Wouter dat zou fijn zijn als je een zitting voor me hebt wellicht!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 juli 2011 07:29 PM
  [ # 304 ]

Hij gaat snel kijken naar de CX dus wellicht binnenkort een digit in de aanbieding.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 juli 2011 09:19 PM
  [ # 305 ]

Vandaag heb ik deze kachelradiator gekregen:

Hij is via de automaterialenhandel besteld. Er was maar een type ervan, die hij via de Digit gegevens kon vinden.

Maar nu twijvel ik of het niet een type 2 is!
Vooral door het verhaal van Goofblikscha’s over zijn toenmalige Digit:

GoofBlikscha schreef:

Vandaag toch stiekum de Digit uit de schuur gehaald, en 40km gereden. Heerlijk Very Happy ik blijf versteld staan van de soepelheid van de auto. Er zijn wel weer enkele probleempjes, toen ik hem wou starten was de accu leeg, de kachel doet het alleen nog in stand 3, de distibutie deksel loopt weer aan, dat soort dingen.

Toen ik thuiskwam zag ik echter dat er allemaal blauwe druppels op de bijrijders mat lagen Shocked  kachelradiator lek…

10 minuten later was ik al bezig:


Hoort een radiator van een type een uit 2 delen te bestaan?

De radiator leek verdacht veel op die van een type 2. Daar direct een van uit het magazijn getrokken, maar de aansluitingen van de modernere radiator zitten plm. 1cm verder naar achteren, en dat past dus niet…

Heeft iemand (in de buurt graag) nog een kachelradiator voor een type één liggen??

Dus is dit een type 1 of 2? Zo ja kan ik het aanpassen zodat hij past?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 juli 2011 09:22 PM
  [ # 306 ]

Niet paniekeren, eerst uitzoeken hoe of wat.
En ja, het is aan te passen, maar dat komt pas als dit niet zou passen. Toch?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 juli 2011 09:25 PM
  [ # 307 ]

Dit was een foutje van mij, ze zijn wel uitwisselbaar.
Uiteindelijk had ik ook eentje van een type 2 in de digit.

Vervang wel gelijk de o-ringen!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 juli 2011 09:27 PM
  [ # 308 ]

Super Lars, dan kan ik met gerust hart gaan slapen (morgen weer Nijmeegse vierdaagse lopen)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 juli 2011 09:34 PM
  [ # 309 ]

Ik heb net gekeken op service.citroen.com.
Voor de kachelradiateur wordt geen organummer gemeld, die past dus in ieder geval.

Voor zover ik verder kan zien is het één en hetzelfde onderdeel voor type 1 en 2, alleen de bevestiging is anders. Ergo: de kachelradiateur die je daar hebt zou moeten passen.

[edit]: wat Lars zegt Very Happy

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 augustus 2011 01:05 PM
  [ # 310 ]

Zo, en wat ga je doen in de vakantie? Juist ja werken aan de digit:

Afgelopen week de ijzerzaag, boormachine en de slijptool gepakt om de voorbumper eraf te halen:


Goed inspuiten met kruipolie, wat dus niet helpt als alles zit vastgeroest… Dammm.


Dan maar zo los krijgen…...

 

Uren later:


Nou kon ik mooi de roestplekken aan de voorkant met RX5 insmeren, ik kon het ook met RX10 afwerken, maar dan werd alles zwart dan kun je niet meer goed zien of de roest toch nog erger werd..

De Roest:


Ook de subframe eens schoongemaakt van grond en olie met remreiniger…
Zo had ik een mooie kijk op de subframe en de leidingwerk:

 

Goh is een subframe rood…..

zoals je ziet is de leidingwerk eigenlijk wel goed bij de subframe, maar hoe verder je komt hoe roestiger het is!
Ik te denken om volgendjaar toch de leidingwerk aan bij de voorkant (motorgedeelte) te vervangen bij Hegru ondanks ik alles zover het kon met RX5 te behandelen.

Ook de carterpan heb ik helemaal ingesmeerd met RX5..


Daarna alle schroeven en bouten om de voorbumper te monteren vervangen met RVS schroeven/bouten:

Alles met flinke vet aan de draadeinde weer gemonteerd, zelfs de nieuwe bevestigingsclips met RX5 behandeld..


Enne effe de bouten zwart gemaakt:


 

Oja leuke spulletjes ontvangen:



Mistlampschakelaar en een kapje…


Nu meteen de vraag waar zijn deze stekkers voor:

Voorbereiding mistlampen? Zo ja, waarom rechts een stekker?


En een revesie-setje voor de kering van de stuurbekrachtiging:

allemaal vrolijke kleurtjes, lijk wel speelgoed.. Dus wie o wie wilt me ermee helpen om deze klusje te klaren?

 

 


Voor de rest staat ze nu bij de garage voor dit:

-2 ashoezen vervsangen plus keering in de versnellingsbak
-Ashoes stuurbekrachtiging (als men toch bezich is)
-Lassen ophangingbeugel uitlaat.


Daarna kan ik vrolijk verder klussen..

Wordt vervolgt

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 augustus 2011 01:27 PM
  [ # 311 ]

die 2 losse stekkers horen volgens mij op de niveau sensor van het LHM vat te zitten.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 augustus 2011 01:46 PM
  [ # 312 ]

Die moeten inderdaad op je LHM vat. Misschien met de technische meeting vergeten terug te zetten? Smile

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 augustus 2011 09:13 PM
  [ # 313 ]

Je gaat lekker Gert! Heb je ook al relais in de bedrading van de koplampen geknoopt, om uitfikken van de lichtschakelaar te voorkomen? Is anders wel verstandig om te doen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2011 09:23 PM
  [ # 314 ]

Altijd fijn als alles lekker vast zit…

Zet je nu wel alles vast met wat vet, dan voorkom je dit Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 augustus 2011 07:00 PM
  [ # 315 ]
GoofBlikscha schreef:

die 2 losse stekkers horen volgens mij op de niveau sensor van het LHM vat te zitten.

Okey, Lars dat ga ik morgen dan in orde maken..

Hilko16TZI schreef:

Je gaat lekker Gert! Heb je ook al relais in de bedrading van de koplampen geknoopt, om uitfikken van de lichtschakelaar te voorkomen? Is anders wel verstandig om te doen.

Dankje Hilko, die relais staan op het lijstje..Alleen waarneer… Confused

Arjan Verkade schreef:

Altijd fijn als alles lekker vast zit…

Zet je nu wel alles vast met wat vet, dan voorkom je dit Wink


Dat is gebeurd Arjan..

 

 


Maar goed, ik heb de digit terug..

Alles is vervangen wat ik wou behalve de keerring…. hmz Om het kort te maken het was een probleem om aan dat onderdeel te komen..
Maar mocht hij gaan lekken dan hoef ik alleen het onderdeel te betalen de rest is voor hun…..

Profiel  
 
 
21 van de 92
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook