Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gisteren op Citromobile een mooi nieuw typeplaatje gescoord voor het Eendje!
Vandaag de oude er af gehaald en de nieuwe erop gezet, ziet er weer wat beter uit
Vorige week ook nog even het dashboard los gehaald om te kijken wat er achter te vinden is.
Helaas toch wat roest bij de raamstijl..
En aan de buitenkant ook goed te zien onder het raamrubber
Naast de roest ook nog andere leuke dingen gevonden in het dashboard, zoals twee guldens, een kwartje en een oud pakje lucifers van studentendiscotheek ‘Dansen bij Jansen’ uit Amsterdam
Binnenkort maar eens wat doen aan die roest. Ondanks dat de 2cv al weinig nattigheid ziet is het natuurlijk niet de bedoeling dat het verder gaat!
Heeft iemand ervaring met anti-roest spul wat goed werkt?
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Omg wat een roest bij de voorruit.
kan je niet beter een nieuw frame er in zetten of is het maar een klein beetje weg geroest
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik heb RX5 voor het aanpakken van roest bij de Digit.
Hier de website:
http://www.rx5.nl/?gclid=CPKl84Xp66cCFYVN3godECNjaw
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dit moet je echt gaan lassen! Het is “door”, dus antiroestmiddeltjes helpen niet meer. Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat lekkage bij het voorruitframe ervoor zorgt dat de ruiten (allemaal!) bij nat weer voortdurend beslaan. Het water loopt immers gewoon naar binnen. Dit kan voor gevaarlijke situaties zorgen omdat de fantastische “ontwasemingsinstallatie” van de Eend hier niet op berekend is. Je ziet dus na verloop van tijd echt geen ruk meer.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Op vakantie vorig jaar besloegen de ramen wel redelijk snel ja, kan ik mij herinneren. Maar ik moet zeggen dat ik de ontwaseming eigenlijk heel erg goed vond werken op de voorruit! Maar het is wel erg jammer dat de Eend roestig is bij de voorruit.
Verder maakt dat typeplaatje het wel weer helemaal af, ziet er weer super netjes uit zo!
Leuk stickertje trouwens!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Bedankt voor de tip Gert! Daar maar eens even naar gaan kijken.
Ik ga toch gewoon proberen de meeste roest weg te krabben en het dan te behandelen zodat het niet direct verder zal gaan. Het is gelukkig alleen dat plekje, en niet de hele rand onder de voorrruit! Het mooist zou inderdaad zijn om er een nieuw voorruitframe in te lassen, maar dat zal mijn vader waarschijnlijk echt niet doen.
Deze Eend komt alleen buiten als er geen nattigheid te vinden is, op de vakantie in Frankrijk na. Dus mn vader vindt een heel nieuw frame dan onzin.
De voorruitontwaseming verbaasde mij juist ook heel erg. Die deed het naar mijn idee perfect! Alles besloeg, behalve het stuk ruit voor de bestuurder Vindt overigens maar een Eend waarvan de ruiten niet beslaan. De Eenden die ik ken doen dat in ieder geval allemaal.
Het stickertje blijft nog lekker zitten waar die zit! Herinnering aan een hele mooie vakantie!
Jammer alleen dat juist díe camping één van de minst leuke was
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Even een berichtje uit Frankrijk vanaf de telefoon.
Sjon en ik zijn ongeveer 3 weken op vakantie met de Eend, en nu precies een week weg. Nu zitten we t.h.v. Bordeaux.
Van het een op het andere moment reageert het gaspedaal anders dan anders. Het eerste stuk voelt die gewoon aan zoals altijd, maar trap je hem dieper in, voel je minder weerstand. Gaat het intrappen lichter als anders. Verder met gasgeven merken we geen verschil, reageert gewoon hetzelfde. we hebben al even gekeken naar de gaskabel, maar kunnen niks geks vinden. Iemand misschien een idee?
Groetjes Timo en Sjon
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik zou me geen zorgen maken. Bij langere ritten kan ik me welk herinneren dat de carb. door langdurige hitte onder de motorkap wat gaat blijven hangen. Of onbedoeld smeert een komt er een beetje vettigheid bij die nylon busjes. Zolang je daar geen last van hebt en je hebt alles visueel gecontroleerd, geen zorgen.
Prettige vakantie!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Hmm, hopelijk is het niks ergs! Verder een hele fijne vakantie gewenst!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ok, bedankt! Net weer een lang ritje gehad, en het viel op dat het iets vermoeiend was voor de voet. Normaal kan je je voet min of meer laten ‘rusten’ op het gaspedaal, maar omdat die nu niet zoveel weerstand geeft, moet je je voet af en toe een beetje omhoog houden op het gaspedaal. Maar goed, zolang ze het nog goed doet, geen klagen. Tot nu toe alleen een kapot lampje gehad verder.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik had een plank gaspedaal met omkeer mechanisme in mijn eendje gebouwd.
Voor lange ritten ideaal.
Doseren van het gas in stadsverkeer iets lastiger.
Ik kan me herinneren dat de tegendruk bij het intrappen van de tweede trap, op een gegeven moment
ook bij mijn eend min of meer verdween.
En heb toen ooit een andere carburateur gemonteerd uit een eend die iemand gesloopt had.
Het begint te kriebelen, die eend van mij moet ook weer ri.Frankrijk!
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Timo en Sjon ik verwacht wel dadelijk een mooie reis verslag? Fijne vakantie nog!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Kan je de terugtrekveer nog strakker zetten?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Na 24 dagen zijn Timo en ik weer terug van onze vakantie in Frankrijk. Het was weer een geweldige vakantie, alleen het weer was minder mooi dan vorig jaar. Maar het belangrijkste: de Eend heeft het weer fantastisch gedaan en wij hebben wederom veel plezier gehad!
Dit jaar hebben we in totaal 4600 kilometers gereden. Van tevoren was het de bedoeling om een stuk minder te rijden als vorig jaar, maar het is uiteindelijk dus nog 200 km meer geworden. Vorig jaar nog 44.444 op de teller gezet, dit jaar de 50.000! En al die kilometers net als vorig jaar zonder grote problemen. Vorig jaar was het linkerachterlicht kapot gegaan, dit jaar het rechterachterlicht. En zoals eerder vermeld voelde het gaspedaal op een gegeven moment anders aan. Het laatste stukje met het pedaal intrappen ging een stuk soepeler. Gelukkig was er gewoon mee te rijden en je was er ook zo aan gewend. Aan het einde van de vakantie voelde het pedaal eigenlijk weer net zo als het begin.
Een dag voor de vakantie begon heb ik nog een nieuw dakje voor de Eend gehaald bij Studio 2cv in Soest. Helaas daar een poos voor niets gestaan aangezien de eigenaar ziek was en dat ondanks onze afspraak niet liet weten. Die avond gelukkig nog wel langs kunnen komen voor het dakje. Helaas bleek het dakje tijdens de vakantie lek te zijn. Na een klein buitje hing er al een rij druppels aan de achterruit. Dat lijkt me niet normaal bij een nieuw dakje. Daar dus nog even mee teruggaan.
We begonnen de vakantie 5 juli. Eerst Timo opgehaald in Leusden en daar de snelweg op gegaan richting Frankrijk. In Nederland en België alleen maar snelweg gereden en bij de franse grens er vanaf gegaan en op een camping boven Parijs beland. In de week daarna wat verder naar beneden getrokken en weer een bezoekje aan Parijs gebracht. Helaas was de showroom aan Champs-Elysées nummer 42 dicht. Op de deur stond dat ze bezig waren met een nieuwe wereld van creatieve technologie en dat het eind juli weer open zou gaan. Erg jammer dus. Nog wel Parc André Citroën bezocht. We hadden eigenlijk verwacht dat het beeld van André een mooi centraal plekje in het park zou hebben, en niet dat het een klein beeldje weggestopt in een heg zou zijn. Maar desondanks natuurlijk wel leuk om eens gezien te hebben!
Na Parijs zijn we naar Normandië vertrokken om Omaha Beach en bijbehorend museum te bezoeken. Erg indrukwekkend, maar wel zoals Normandië bekend staat: bewolkt en grijs.
Daarna was het de bedoeling om naar de Vendée te trekken en daar een poosje te blijven. Maar we hoorden dat het daar erg slecht weer was. Ook in Normandië/Bretagne was het weer niet om over naar huis te schrijven. Toen hebben we besloten om even een paar dagen flink door te rijden en richting de zuid franse kust te gaan. Na 3 dagen kilometersvreten kwamen waren we in Narbonne-Plage. Strakblauwe lucht, Middellandse Zee, krekels en veel zon. Perfect vakantieweer dus! De weg van Narbonne naar Narbonne-Plage (D168) was ook elke keer weer een feest om te rijden met de Eend.
Daar uiteraard een filmpje van gemaakt, zodat iedereen kan meegenieten Filmpje!
Na een week daar te zijn geweest zijn we weer vertrokken richting Bordeaux. Helaas waren we daar op zondag, dus alles was dicht en het regende. Vanuit Bordeaux naar La Rochelle gereden, met een korte tussenstop voor het hek van Chateau de la Garde. Het Chateau van de Nederlandse wijnboer Ilja Gort. Al met al hebben we daar wel veel regen gezien.
Vanaf La Rochelle weer naar Normandië gegaan om daar de autosloperij in Le Tilleul te bekijken. Was weer erg leuk om te zien, en nog wat dingen voor de BX meegenomen. Een groot deel van de sloperij was bezet door auto’s van de EDF. Die zijn blijkbaar snel op.
Na nog een laatste nachtje in Dunkerque zijn we weer naar Nederland vertrokken en waren we na 24 dagen weer thuis. Ook al neem je een lange vakantie, het gaat helaas altijd weer vliegensvlug voorbij.
Onderweg heel wat Nederlanders gesproken die meteen begonnen over de Eend die ze vroeger gehad hadden. Ook veel gezwaaid en getoeterd naar andere Eendrijders. Erg leuk altijd!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Tot slot nog een paar vakantiefoto’s!
Hier een link naar de map met nog wat meer foto’s: Foto’s vakantie 2011
En nog een filmpje van de 2cv in een Zuid-Franse wijngaard: Filmpje!
En waarschijnlijk heeft Timo ook nog wel leuke aanvullingen qua foto’s en verhaal!
Joie de Vivre ..avec Citroën!