28 van de 34
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Rogier’s 2400ie - verkocht!
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 juli 2011 01:42 PM
  [ # 406 ]

De benzinepomp heeft een dubbele aansturing. Ten eerste gaat hij aan tijdens het starten. Ten tweede als de ontsteking functioneert, en dit wordt gecontroleerd en aangestuurd door de injectiecomputer. Mogelijk is hier een slechte verbinding of zo, of een defect in de computer? Het idee is dat als je crasht, de benzinepomp er ook mee ophoudt op deze manier.

Tijdelijk kun je even de benzinepomp permanent aansturen via het contact om te zien of dat de problemen oplost.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 11 juli 2011 01:57 PM
  [ # 407 ]

Juist Fluid, daar lijkt het probleem m.i. ook te zitten. Wat ik zo kon zien in de Vraagbaak gisteravond:
- heeft de pomp zelf maar 1 aansluiting, komend vanaf het dubbele relais
- en het dubbele relais heeft wel twee manieren om te schakelen: óf via het contactslot (tijdens starten), óf via de computer (als de motor loopt)

Het relais is nu continu bekrachtigd (althans, als het contact aan is) en daarmee is het probleem tijdelijk opgelost. Nu is het aan de garage om dit structureel ipv op deze beunwijze op te lossen.

ALS dit het euvel ook daadwerkelijk is, vrees ik nu ik dit schrijf voor (signalen aan) de computer: als die niet weet dat de motor al loopt, zal die het relais voor de pomp niet blijven bekrachtigen.

Is dit wat je bedoelde?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 juli 2011 02:07 PM
  [ # 408 ]

Ja, precies. Vanaf de computer loopt pen 20 naar pen 20 / 86b op het injectierelais, hier moet permanent 12v op staan als de motor loopt. Anders valt het relais af.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 11 juli 2011 02:14 PM
  [ # 409 ]

Ik volg je belevingen Mark. Wat in mij opkwam, vroeger hadden wij een auto, niet nader te noemen, eindigt op ord, die een knopje had om de brandstofbomp weer spanning te geven als je bv een lichte aanrijding had gehad en de schade van dien aard was dat je nog wel zou kunnen rijden. Dan schoot die knop als een soort stop eruit. Heeft de CX dat ook ergens zitten en zit daar misschien een hapering in?

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 11 juli 2011 02:44 PM
  [ # 410 ]

Dat zou wel héél futuristisch geweest zijn in een 1978-CX denk ik Smile Ik ken ‘t wel uit de XM, maar een CX ermee - ik zou positief verrast zijn!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 14 juli 2011 12:11 AM
  [ # 411 ]

Daar zijn we weer.

Gistermiddag Peter aan de lijn gehad en complimenten voor de relaisbeuntruc ontvangen - hij had nu zelf ook een goede richting om te gaan zoeken in het elektrieke schema van een 2400ie C-matic.

Vanmiddag telefoon: het euvel lijkt getraceerd. Het relais wordt bekrachtigd door een schakeling op de LMM (wel via de computer als ik het goed begreep, maar het signaal moet vanaf de LMM komen).
- beunfix aan relais verwijderd: probleem treedt op
- LMM handmatig openen: nog steeds geen signaal/benzinedruk
- Andere LMM (niet van c-matic, maakt niet uit gok ik): wel signaal en wel benzinedruk!
- LMM opengemaakt (wederom Wink), contacten schoongemaakt: wel signaal en wel benzinedruk! Niet gesoldeerd alleen schoongemaakt, mijn privé-wegenwacht vermoedde net dat het dan wel om een schakeling zal gaan zoals bijv. de roemruchte sporenbanen op de LMM - als je die soldeert zit je hele LMM vast Wink
- voor de zekerheid ook een nieuw relais erin (was al besteld en de oude hadden we opengemaakt, wellicht ook niet jofel voor de levensduur, maar die wil ik dan wel mee hebben als reserve).

Van Bemmelen gaat vrijdag de auto starten - als ze het dan gewoon doet neem ik d’r weer mee naar huus. Of ik zaterdag er dan mee op vakantie durf, dat betwijfel ik - en vrouwlief ook geloof ik Twisted Evil

Maar we kunnen weer gepast optimistisch zijn.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Gepost: 14 juli 2011 12:48 AM
  [ # 412 ]

Tof dat er vooruitgang is geboekt! Ik hoop van harte dat dit eindelijk de sleutel tot de oplossing is!!

Maar zelfs als dat zo is, zal ik nimmer begrijpen waarom zo’n slecht contact tekens pas optrad (of effect had) na 4 dagen…

huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 14 juli 2011 12:56 AM
  [ # 413 ]

Dank je Léo. Gok het zelf op:
- contact dat na 33 jaar trillen en schokken steeds brakker wordt
- om uiteindelijk wat warmte nodig te hebben om (door uitzetting?) nog net contact te maken

Maar verder deel ik je twijfel nog volledig! Goede quizvraag voor vrijdagmiddag bij ophalen (als dat lukt) Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Gepost: 14 juli 2011 01:05 AM
  [ # 414 ]

Ik hoop het echt!!
Maar zoals ik altijd pleeg te zeggen: It ain’t over ‘till the fat lady sings!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 15 juli 2011 03:15 PM
  [ # 415 ]

De vrijdagmiddag quiz vraag: doet ze het of doet ze het niet?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 juli 2011 01:35 PM
  [ # 416 ]

Maarten een beetje trage reactie, zie het verhaal hieronder: ze deed en doet het dance

Vrijdag 15/7 rond lunchtijd heen en weer gebeld met Van Bemmelen: “natuurlijk gaat ze het doen Cool, zal d’r zo even starten, bel over paar minuten maar weer”.  En ja hoor, zonder problemen. Die middag de CX gaan ophalen en nog overlegd met Peter:
- het betrof volgens het schema een apart contact in de LMM, dat zodra de LMM iets open gaat contact moet maken
- daarop zat een vette, plakkerige kek - een soort kit
- Léo: ik denk dat dit een restje van de kit geweest is, die George gebruikte om de LMM weer (voorlopig) te dichten nadat hij de contacten allemaal gechecked en gereinigd had. Wellicht is bij het aandrukken van het deksel iets uitgelopen ConfusedIdea
- waarom dan warm wel en koud niet starten huh was de volgende vraag. Enige idee van Peter: warm wordt de kit zachter en wordt er wel contact gemaakt, koud is de kit taai en hard en komt er geen contact - maar dit was ook voor hem niet met zekerheid te zeggen.
- en als laatste lacherig geconcludeerd dat Madame de Madame nu nog niet zal vertrouwen voor de vakantie.

CX gestart en jawel: bleef keurig lopen, maar dat was ook nog logisch gezien de start eerder die middag. Van Delft naar huis in Eindhoven gezweefd, prima gang erin, lekker rijden. Tja, toen ging Peter’s oude opmerking toen ik mijn eerste auto (GSA) in 1998 net een eerste beurtje bij hem had laten geven weer spoken: “hoezo met je moeders AX op vakantie, gewoon je fijne GSA pakken die doet het wel retour Frankrijk ook”. En hoe, bleek toen - perfect.

Thuis nadat de kinderen te bed lagen eens met een Wink laten vallen “de CX eens in te gaan pakken”. En zowaar, geen spreekwoordelijke naughty deegrol maar een zuchtje en een Wink terug “ik dacht het al, weet je nog die opmerking van Bemmel over de GSA toentertijd”. Twee zielen, één gedachte blijkbaar dus hups de CX volgeladen.
Wel een klein LHM-drupje onder de CX nog gevonden, maar geen druppelende of spuitende lekkages kunnen vinden. Tja, laatste keer LHM vullen had ik ook wat geknoeid, dus een druppel op het subframe moest kunnen?

Eerste bestemming de grote “gîte” in Tours-en-Vimeu, onder Abbeville in Picardië, die mijn ouders een week gehuurd hadden om met de familie (2 kinderen, 4 kleinkinderen) hun 40-jarig huwelijk te vieren. Eitje om naartoe te rijden, net onder Lille voor de péage begon de snelweg af en lekker binnendoor naar de gîte geprutteld. Tot mijn verbazing stond Madame erop om na de lunchstop zélf het laatste uurtje te rijden Shocked

Geparkeerd voor de “villa” zoals de kinderen het noemden:

Daar heerlijk rondgetourd door de voornamelijk korenvelden en langs de krijtrotskusten: prachtig.


Door de regenbuien lijkt de CX nog te glimmen ook op mijn meisje d’r fotowerk, maar schijn bedriegt. De CX had net 3 weken buiten gestaan in Delft (werk en garage), terwijl de BMW glimmend en uitgezogen voor de deur klaar stond - we hadden dit al opgegeven Wink

(even bericht nog behapbaar te houden voor forum zo verder in tweede bericht)

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 juli 2011 02:02 PM
  [ # 417 ]

Tweede week met ons viertjes en de CX doorgereden naar de Loire: net onder Gien, ten oosten van Orléans om precies te zijn. Hierheen gezien de beperkte afstand gereden zonder tol te betalen: tot Rouen even 130 over de snelweg, daarna lekker over N-wegen (tegenwoordig vaak omgenummerd naar D-wegen) getoerd. Dakje veel open, muziekje erbij en zweven maar.

Aldaar o.a. gewandeld in Forêt d’Orléans, prachtig gebied ook voor brun scarabée Wink

De moddersporen liepen na deze rit overigens tot het achterportier Cool

CX geparkeerd in het prachtige en niet te versmaden Sancerre:

Het wordt geloof ik tijd dat de kleintjes gewoon op de achterbank plaatsnemen ergens komend jaar, de stoelen tikken bijna de achterruit aan nu:

CX in rust achter ons chalet op camping Le Bois de Bardelet:

En gisteren weer vrolijk 600 km naar huis gereden, waar ik alleen af en toe een trilling rond/boven de 130 km/h dacht waar te nemen. Maar soms ook niet, dus zal wel tussen de oren zitten - en anders wellicht een loodje kwijtgeraakt ergens, de banden zagen er tijdens de lunchstop prima uit, geen “eierbobbels” oid. Wel een hardnekkig uitstekend grindsteentje verwijderd, dus wellicht was die schuldig.

Verder: weer bijna 2000 km CX gereden, met verbruik van 1 op 9,3. Zeker de stukken N-wegen kan een IE-C-matic best zuinig zijn, boven de 110 km/h en korte stukjes niet. Goed gassen en doortrekken heuvel op (tot 70, 80 of 90 in 2) blijkt het blok gewoon lekker te vinden. Lang stilstaan heeft de CX “toevallig” nog niet, ik zal zondagavond eens checken wat er dan gebeurt… LHM-verbruik nihil, nog keurig bovenaan streepje.

In ieder geval genoeg vertrouwen opgedaan voor verkoop. Alhoewel, tijdens één van de onverharde paden die we namen (soms ook met gras in het midden Smile) zei Madame opeens iets in de trant van “dan kan de CX zich nog eens goed bewijzen”. Ahum, ik ben er nog niet teveel op ingegaan wat Madame bedoelde, vrouwen begrijp ik in geloof ik nog steeds niet.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 juli 2011 02:49 PM
  [ # 418 ]

Zo kort na startproblemen tòch met de CX op vakantie gaan… that’s the spirit Rogier, bravo!  bravo
Heel fijn dat het goed gegaan is.

Jammer dat de verkoop nog steeds in de planning zit, maar het eerste gaatje voor onderhandelingen is er al, zie ik! Dat gaat wel goed komen…

En mooie foto’s!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juli 2011 04:22 PM
  [ # 419 ]

Leuk verhaal Wink
Lekker zo’n vakantie.

Alleen die laatste stukje viel mij een beetje tegen, ik had meer een happy end verwacht in de trant de de CX mag blijven.
Misschien kan je er nog even over denken Wink

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 30 juli 2011 04:32 PM
  [ # 420 ]

Wat een geweldig mooie CX zeg! Bruin met veel chroom, zo seventies als het maar kan cool smile En natuurlijk heel mooi dat de vakantie goed verlopen is. Leuk verslag!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
 
28 van de 34
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook