Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Prachtig! Eer van je werk Mike!
Je zou voor je tomtom zo’n houdertje op een ventilatierooster kunnen zetten, maar dan zou ik hem zelf liever op de voorruit hebben.
Waarom eigenlijk niet op de voorruit?
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Tomtom: Klepjes bovenin het dashboard weghalen en de tomtom in dat bakje zetten? Of past dat niet?
Verder zit dit eruit als een prachtige CX, hele mooie foto’s ook! Goeie reis gewenst
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Prachtige voiture mijn complimenten.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX staat er mooi bij voor de reis
@Tjerk
Volgens mij gaat dat nooit passen, die bakjes zijn vrij klein.
De makkelijkste manier blijft op de ruit.
De enige andere optie die ik kan verzinnen is dat je ergens zo’n ronde plaat plakt waar je de zuignap weer op kan zetten. Echt fraai is het vaak niet…
zo’n ronde plaats boven op de lunule.. heb ik ook, blijft meesteal zo’n 30 minuten zitten, dus met een keer preventief aandrukken kom ik in de meeste ritten wel uit..
Citroën CX, verder nix..
Ik wil mijn voorruit altijd volledig vrij hebben…heeft iets met zo alert mogelijk kunnen blijven reageren te maken. Als ik soms mensen zie die met zo’n ding net onder hun binnenspiegel of echt letterlijk voor hun neus autorijden…brrr. Nou kun je ‘m natuurlijk lager plaatsen maar het liefst wil ik hem op het dashboard. Ik ga komende week wel wat experimenteren. Bedankt voor jullie reacties
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 9350
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik snap wat je bedoeld met in het zicht.
Maar aan de andere kant je moet in één oog opslag kunnen zien waar je heen moet,en toch ook zicht op de weg houden.
Dus hij mag niet te ver naar beneden zitten.
Eigenlijk moet je langs de tomtom meteen de weg kunnen zien.
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nee, te ver naar beneden is zeker ook niks. Maar ik zit te denken aan het rechter dashboardklepje, naast de muntenhouder. Het dekseltje is toch kapot en misschien kan ik iets bevestigen IN het bakje eronder.
Franq schreef:Heimwee…
Leuk, met zo’n oud nummerbord met koeieletters Is die van jouw geweest @Franq??
Yups, ze was de mijne…. Totdat ook bij haar de roestduivel toesloeg en ik nog zo bleu was dat ik haar wegdeed… (eeuwig spijt). Toegegeven, mijn partner had wat moeite met de lage instap. Hij zal er opnieuw aan moeten wennen want La Sarthe wordt gewoon THE Family Car! Overigens best tevreden met de Xant die we nu hebben.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Morgenochtend gaan we op reis! Afgelopen week de TomTom geplaatst zoals Tjerk al voorstelde, ik heb bij het meest rechtse bakje het toch al losse dekseltje weggehaald en in het bakje zelf een gaatje geboord waardoor een boutje zit.
Zit nu op een prettige plaats:
Vandaag lekker ingeruimd. Gereedschap en reserve sapjes etc etc.
Heb gisteren La Leo nog gemaild en ze heeft me vlug een reserve onstekingsmodule opgestuurd onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet. Ik heb m nog niet kunnen testen, geen tijd meer, maar wel even gekeken waar ie zit; bij de LV koplamp. Ook even een reserve HD pomp riem gekocht.
Net de CX nog even gewassen. Waar ik wel heel erg van baal is dat de toerenteller in een keer is uitgevallen!
Heb wel wat zitten rommelen bij de bobine voordat ik starte en er achter kwam maar ik weet niet of ik daar ergens per ongeluk iets los kan trekken waardoor de toerenteller het niet meer doet. Iemand ervaring hiermee, want dat een CX geen water temp meter heeft vind ik al niks, maar dat ik nu ook de toeren niet meer kan aflezen vind ik ronduit K…juist ja!
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Stekker zit wel ergens op de Bobine tenminste bij mijn serie1 dus ik neem aan bij jouw auto ook, gewoon nog ff checken dus.
Natuurlijk na de vakantie wel ff die kabel voor je TomTom netjes achter het dashbord wegwerken, persoonlijk vind ik al die losse snoertjes kansloos het ontsiert heel je auto
en verder een prettige vakantie
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Dank je Mark, morgen voor we gaan toch nog even de bedrading daar LV na lopen dus! En die tomstom-draden…normaal rij ik nooit met de Tomtom maar voor de vakantie vind ik het wel fijn. Bij het rijden door de Alpen heb ik een route ingeplanned op Michelinkaarten en voer ik van af en toe de volgende plaats in. Na de vakantie haal ik alles weer weg
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zo te zien ben je er helemaal klaar voor! Behalve de toerenteller dan…
Goeie vakantie Mike, en een veilige rit!
ja altijd wat te doen bij een CX… Wat de toerenteller betreft: als je al langer in je voiture rijdt, rijd je meestal toch op je gehoor bij het schakelen. Daarna geeft de snelheid meestal de doorslag. En in de bergen mag de motor zowel bergop als -af meer toeren maken dan normaal. Je voelt of je controle hebt.. maar ff herstellen is natuurlijk beter! Goede reis!
Citroën CX, verder nix..
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Die tomtom zit daar prima zo! Jammer van de toerenteller, hopelijk niet al te moeilijk om te fixen. Geniet van je vakantie
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3