Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als ik de foto’s en verhalen van deze knullig verlengde auto’s zie, benijd ik hem niet!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Goh, wat ligt er in het vooronder van die C5; een 6.8 V12 chevy diesel?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Hmm, een C5 mag in de meeste uitvoeringen 1500Kg trekken. Alleen de V6 en de 2.0 HDI 136 mogen 1600 resp. 1700kg trekken. Wel tricky..
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
‘Aanhangertje’ 600kg, verlengde xm 1600kg (of zeg ik nu iets geks?)....... Och ja, waar bemoei ik me ook mee!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Boonacker XM: Exclusiever dan een Exclusive
Ik ben vermoedelijk niet de enige die op internet kijkt naar leuke of bijzondere auto’s en Citroëns in het bijzonder. Zolang het geen geld kost, is het een tamelijk onschuldig tijdverdrijf. Zo kwam ik deze Boonacker XM tegen. Wie haalt hem naar Nederland?
Boonacker* was een Nederlandse carrosseriebouwer die zich bezighield met het verlengen of op andere wijze verbouwen van personenauto’s. Vaak ging het om Mercedessen. Ook enkele Franse modellen ontkwamen niet aan de slijptol. Zo verlengde men enkele Renaults 25 en Safrane. Bij een handvol XM’s kwam er zo’n 25 centimeter tussen voor- en achteras bij. Daarmee kreeg de toch al royale beenruimte achterin een presidentiële omvang.
Op het oog is het van buiten een nette verlenging. Het lijnspel van Marc Deschamps wordt nergens wreed verstoord. Dat is bij enkele andere verlengde Xm’s wel anders.
Aan de binnenzijde lijkt Boonacker te kiezen voor een wat eenvoudige oplossing. Dat is vooral aan de deurbekleding te zien. Het oude paneel wordt keurig teruggeplaatst met de toevoeging van een stuk kunststof en iets wat voor een flessenhouder moet doorgaan. Of kan de president-directeur daarin de notulen van de komende vergadering kwijt?
Over de kwaliteit van het verlengingswerk doen verschillende verhalen de ronde. Wie een beetje googlet, komt al snel verhalen tegen over opbollende lasnaden en gaten in de bodem. De Duitse eigenaar van deze XM claimt in ieder geval de bodem te hebben aangepakt. Op de foto bij de advertentie ziet die er inderdaad weer keurig uit. Aan het achterportier moet vermoedelijk nog wel wat gedaan worden. Wie brengt deze unieke XM weer terug in Nederland?
*Boonacker kent een lange geschiedenis. Het bedrijf werd in 1947 in Haarlem opgericht en heeft sindsdien verschillende auto’s verlengd en aangepast. De bedrijfsgeschiedenis van Boonacker houdt in 1997 op. Naar verluidt heeft RemetzCar in Lisse de activiteiten overgenomen. Dit bedrijf is verantwoordelijk voor de verlenging van de Audi van het Koninklijk paar.
tekst:XMTurboCT, foto: NN
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kun je die Duitse advertentie hier eens neerzetten?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto/ >>>
marke: citroen >>> variante: boonacker
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank! (Ik zeg niet dat ik hem ga kopen.)
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-07-2016
- Jumpy Jumpy 1.9 Td xl dubbelcabine
- Ami Ami 6 Commerciale
- BX Bx tdz turbo diesel Cottage
- C35 c35
- Traction Avant 15/6 Hydrauliek
Heb net contact gehad met de eigenaar , het is een auto die in 2002 ingevoerd is in duitsland vanuit nederland,
duitse historie bekent maar nederlandse niet ,
ga misschien volgende week een kijken, maar auto is zeer zeker niet perfect maar wel zeldzaam
Ah linkje kan toch geen kwaad? Mobile.de
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Je zou toch verwachten dat de ene of de andere forumer zich inmiddels de nieuwe eigenaar mag noemen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Binnenkort meer nieuws, Rens..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Kijk aan, dat is niet moeilijk raden…
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013
Nieuws over de Boonacker XM uit Duitsland.
Je hebt citrofielen en citrofielen, in Nederland en daarbuiten. In Frankrijk woont er ook een en die dacht: “Sparen wat overal te krijgen is, of sparen wat uniek is.” Je raadt het al, deze beste man verzamelt auto’s die (redelijk) uniek zijn; verlengde XM’s. Na het verschijnen van het artikel over de te koop staande XM Boonacker in Duitsland tipte ik deze Franse verzamelaar en hij stuurde een berichtje terug: “Kopen en klaarmaken, net als mijn C6-en.”
De dag erna maar even contact opgenomen met de huidige eigenaar, ook Citrofiel. Ik was niet de eerste die reageerde. Hij snapte er eigenlijk niets van. Al 8 weken stond de auto op internet: 0 reacties. In een week 3 belletjes… De eerste serieuze haakte toch af, dus aangekocht!
De huidige eigenaar doet de auto overigens weg om een verlengde CX te kopen in Zweden, nee geen Tissier, maar een in Zweden gebouwde 3-asser.
Binnenkort komt de auto dus per trailer naar Nederland, wordt ze klaargemaakt en gaat ze door naar Zuid-Frankrijk.
Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Onze geheime informant in Nieuw-Vennep heeft bij nacht, ontij en vrieskou bewijsmateriaal verzameld:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!