Ik vrees dus dat het thuis knutselen gaat worden….
Ik ben al begonnen CAT, van voren ligt er nu een slang helemaal tot achterin de auto, met kleine gaatjes erin en met wat Crea-Bea gevoel werkt het nu..tenminste ik voel wat lucht uit de kleine gaatjes komen..ik moet het nog even gaan uitproberen als het erg koud is…en t zal niet waar zijn maar half nederland ligt plat en hier in het Noorden is het bijna Ibiza weer.
Trouwens Bogaard ik vroeg natuurlijk ook wel om wat nostalgie gevoel met mijn koptekst ......en als die elfstedentocht nou toch weer eens zou kunnen komen ...........
oke ik hou jullie op de hoogte
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
bogaard77 schreef:fftopic
Heren, dames, in het kader van strakker modden en proberen het geouweneel zoveel mogelijk in het citroën cafe te houden vraag ik u met klem ONTOPIC te blijven. Niet persoonlijk bedoeld patrick maar alle topics sneeuwen dicht en het naslagwerk dat het forum zou moeten worden, wordt zo wel erg onoverzichtelijk!
Hopende op uw begrip verblijf ikBogaard77 uw IDDSmod
Waar is dat nou voor nodig, dat strakke modden? Het is toch mooi als er op zo’n forum een beetje geouwehoerd kan worden over de winter?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
is al opgelost
gewoon in het topic “In legendarische winters met je DS verhalen” je laten gaan
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies! de technische topics moeten we technisch houden. Ouwehoeren in het citroen cafe!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hogervp schreef:Bram schreef:[
Ik voorzie een koude en strenge winter, een elfstedentocht, zware sneeuwstormen en spekgladdewegen..
Ik ook…..laat er maar weer eens een winter komen zoals ik die heb meegemaakt in o.a. 62/63…..78/79 en 1985-6.
In de jaren ‘80 en ‘90 van de vorige eeuw waren er enkele behoorlijk koude winters (denk bijvoorbeeld aan de winters van 1985-1987). Maar de laatste eigenlijk echt strenge winter dateert al weer van 1979. Nu al weer ruim 25 jaar geleden….. Die winter kenmerkte zich door bizar en extreem hevig winterweer, dat soms grote delen van het land lam legde door ijsregen, zware ijzel en heuse sneeuwstormen. De winter barstte los net voor de jaarwisseling (1978 op 1979) toen in krap 2 dagen tijd de temperatuur vanuit het noorden zakte van +8 graden naar ruim onder de -10. Brrr. En dat vergezeld van een dikke laag ijzel die overging in zware sneeuwval. Door de harde NO-wind ontstonden er enorme sneeuwduinen. In de week die volgde zakte de temperatuur op een paar plaatsen gedurende een paar opeenvolgende avonden zelfs tot ruim onder de -20 graden.
Kicken Bram, dit stukkie nostalgie. Ik weet nog goed dat we in 1979 drie dagen niet naar school konden. Duurde alleen al een dag voordat we de schuur weer hadden vrijgemaakt. Begon voor de jaarwisseling met enorme ijzel en daarna vorst, vorst en nog eens vorst. Dat zijn van die jaren die je gewoon niet vergeet.
Patrick
Ons huis was van achteren helemaal ingesneeuwd, je kon vanuit het dakraam naar beneden glijden. Volgens mij was 1979 ook het jaar dat we schaatswedstrijden bij ons in de straat hielden.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
bogaard77 schreef:fftopic
Heren, dames, in het kader van strakker modden en proberen het geouweneel zoveel mogelijk in het citroën cafe te houden vraag ik u met klem ONTOPIC te blijven. Niet persoonlijk bedoeld patrick maar alle topics sneeuwen dicht en het naslagwerk dat het forum zou moeten worden, wordt zo wel erg onoverzichtelijk!
Hopende op uw begrip verblijf ikBogaard77 uw IDDSmod
Dus als jij in het cafe zit maak je nooit een zijspoortje in je verhaal? Ben ik blij dat ik niet met je in een cafe zit.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ahhhhhhh kom op jongens, hou op met t muggeziften op de mod, die probeert ook alleen maar z’n best te doen in kostbare vrijetijd . En ik dacht dat ik t opgelost had met dat andere topic..dus kom op allemaal een beetje meewerken dan kan ik dit topic ook weer volgen want ik ben nog steeds benieuwd naar jullie creatieve oplossingen als t om de verwarming van onze dames gaat.
Ik heb deze vraag ook even op een ander forum gesteld waar allemaall technische hoog voltage gasten zitten en die kregen gelijk angsttoevallen toen ik suggereerde om een fohn o.i.d in te bouwen.
Accus die het niet meer konden trekken, hoge bealstingen etc etc.
dus zijn er naast mijn Crea Bea oplossingen nog andere knutselmutsen
Dus misschien toch maar eens denken aan dat electrische kacheltje wat ik al eerder opperde ?
Ze zijn ergens te koop…..heb al gekeken bij Halfords maar die had hem niet liggen.
Lijkt me de meest simpele weg….voor die paar weken dat we hier vorst hebben ?
(Alhoewel het nu wel erg vroeg is begonnen.)
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik heb het slakkenhuis eruit, contactring voor de koolborstels opgeschuurd maar het blijft KMP.
Volgens mijn ‘mannetje’op het gebied van startmotoren is het anker kapot. Ik zoek nu dus de elektromotor van de aanjager van de DS uit 1972.
1 snelheid, motortje inclusief ventilator, maar zonder ‘slakkenhuis’.
Liefst omgeving Brabant natuurlijk, of je moet het opsturen.
ik zit er om te springen! (brr, koud)
groet,
maarten
013 467 86 87
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan zolang je koude lucht slang (die in het voorspatbord ligt) uit het spatbord halen en laten beginnen net achter je radiateur (de grote, van de motorkoeling). Die draait altijd en als de thermostaat open is, schijn je warmte in je interieur te krijgen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ja verdraaid, zo zit het bij een eerste neus toch ook?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, en dat schijnt te werken….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
maartenbokslag schreef:Ja verdraaid, zo zit het bij een eerste neus toch ook?
Ja maar zit de lucht toevoer aan de ‘binnen’ kant van het kachelhuis.. Bij de latere modellen moet je een ardige bocht maken.. Ik ga het binnenkort wel proberen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik ga het eerlijk gezegd niet proberen. Ik zoek gewoon naar zon ventilator motor, dan zit het weer zoals het moet!
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja maar je kan beide doen! extra warm.. Chyparse heeft ze nieuw!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>