Hallo,
ik sta op het punt via via een tweedehands Citroën C4 berline 1,4i 65pk van het bouwjaar 11/2009 met 16000km te kopen.
Kan er mij iemand vertellen of er met dat type specifieke problemen waren?
Naar wat moet ik precies kijken als ik hem controleer?
Hoe lang is de standaard garantie ... en blijft die gelden als de wagen wordt doorverkocht?
Hoeveel mag je zoiets via particulier boven de catalogusprijs betalen? Hij heeft ABS,airbag, mistlampen, sidebags,elektrische buitenspiegels, elektrische ramen,verstelbaar stuur, Airco, alu velgen, boord computer, radio/CD
Kan iemand een boekje met catalogusprijs vinden?
thx
Kris
Medic, probeer eens de ANWB koerslijst:
http://www.anwb.nl/auto/koerslijst/uitvoering
Ik heb daar even de gegevens ingevuld en dan kom je op:
U wilt deze auto verkopen bij de dealer Richtprijs Bron
Inkoop- of inruilprijs € 11000 ANWB Advies
U wilt deze auto kopen bij de dealer Richtprijs Bron
Verkoopprijs, door Bovag autobedrijf met garantie € 12900 ANWB/Bovag koerslijst
Verkoop door merkdealer met garantie € 13450 ANWB Advies
Particulier Richtprijs Bron
Aan / verkoop tussen particulieren € 11350 ANWB Advies
Ik vraag me wel af of 65pk genoeg is om dat ding van zn plek te krijgen maar dat is subjectief natuurlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Heeft hij echt maar 65pk? Ik heb een c4 coupe met 1.6 110pk en zelfs dat is geen overdreven luxe !!
Citroen C5 2.0 aut exclusive
De 1.4 heeft 88 pk (=65 kW). Gaat wel, maar meer is prettiger. Altijd nog beter dan geen C4.
Op dit forum kun je genoeg vinden over aandachtspunten bij de C4.
Garantie gaat niet op alles over. Fabrieksgarantie is voor de eerste eigenaar, andere garantieonderdelen zoals lak, of garantie tegen roest kan wel overgaan, maar meestal moet je de auto dan wel in onderhoud bij de dealer hebben.
Ik blijf bij mijn standpunt 88pk is te weinig.Probeer toch minstens een 1.6 aan te schaffen. Destijds heb ik ook de overweging genomen tussen een 1.6 en een 2.0 de 1.4 viel meteen al af van wege ded pk’s. Maar goed,ik hoef hem niet te rijden!!
Citroen C5 2.0 aut exclusive
Aargh lezen is ook een kunst. Excuus.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dat ligt niet aan jou. In de openingspost noemt ts zelf 65 pk
Over goed een maand verwacht ik mijn nieuwe 2 liter automaat, rijd nu in een 1.4 en ik moet zeggen, dat ik de 1.4 alles behalve sloom vindt! Hij trekt best pittig op voor een 1.4tje! Enige nadeel vind ik dat de 1.4 een wat rumoerige motor is tov de 1.6 en de 2.0.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik heb met heel veel plezier een 2.0 HDI 136pk C4 coupe gereden. Prima auto met weinig troubles.
Twee dingen waar ik wel wat last van heb gehad:
-Kromme remschijven
-Cuppende banden, en hierdoor mijn wielen elke beurt moeten laten balanceren
Ik heb ook de nodige kilometers met een 1.6i 16v gereden, en deze was net snel genoeg. Ik ben geen racer, maar ik vind de 1.6i 16v wel het minimum. Ik zou de 1.4 afraden.
Verder gewoon prima auto die zeker voor een Citroen qua electronica degelijk in elkaar zit. Ook motorisch top.
Domme vragen bestaan niet.
Mijn C4 1.4 bevalt al 105000 km prima, ik zou hem zo weer kopen. Gisteren terug van twee weken Frankrijk met zware aanhanger. Geeft geen krimp, soms op een helling even terugschakelen, maar dat zou je ook met een 1.6 moeten. Ondanks de zware kar, met fietsen er staand op, draait ie op de autoroute mooi rustig 110 in z’n 5. Mooi zuinig ook, in mijn geval goedkoop op LPG.
O ja, zo’n ding heeft wonderlijk genoeg een onwaarschijnlijk hoog aanhangergewicht van bijna 1600 kg! Kan makkelijk zijn.
Zonder aanhanger etc loopt ie dik over de 180, ook ruim genoeg.
Aandachtspunt: bij mij heeft de koppakking gelekt. Er zaten koelwatersporen aan de buitenkant op de vookant op het blok. Is voor garantie vervangen. De airco moest na drie jaar bijgevuld worden. Vond ik wel wat snel.
Grootste nadeel: dat ding vreet H7 lampjes. Elke twee maanden is er wel een stuk!
Verder hoop ik er nog lang plezier van te hebben, geen enkele reden om nu na 3,5 jaar te denken aan een andere auto.
Maar ga vooral zelf rijden met die auto. Wat de één een slome bak vindt, is voor de ander een heerlijke kar. Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Idd, met pk’s heb ik me vergist!
Momenteel rijden wij een Ford Escort met 75 pk als tweede wagen. Dus ik denk dat die 88 pk zeker gaan volstaan.
Ik heb de websites bekeken voor het bepalen van een catalogusprijs, maar kan echter geen enkele website vinden met de cataloogprijs correcte wagen. Het is namelijk een Tonic, die kan ik nergens vinden.
Al bij al is mijn gemiddelde indruk van de reply’s wel goed. Natuurlijk, het blijft een tweedehandswagen eh. Ik schrik wel van de fabrieksgarantie, dat die niet meegaat als de wagen verkocht wordt. Das makkelijk voor Citroën.
ikke
Ik las dat als je citroen garantieplan heb dat de garantie wel over te dragen is aan de nieuwe eigenaar, ben benieuwd waar het overigens te vinden is dat garantie niet meegenomen kan worden naar de 2e eigenaar.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Ik rij ook met een 1.4 C4 coupé en al mijn vorige wagens hadden niet meer power en dat sinds 1980. Ik zie alleen fiscale voordelen, ik heb geen zware voet en dus ook al jaren de laagst mogelijke bonus malus met joker op beide voertuigen, kwestie van je te gedragen op de weg. Mijn enige schade komt dan ook van andere weggebruikers.
In de openingspost staat dat de auto van een particulier wordt gekocht. Nu ken ik de garantiebepalingen niet uit het hoofd, maar fabrieksgarantie is er meestal alleen voor de eerste eigenaar. Bij verkoop via de citroendealer zal er op garantiegebied meer mogelijk zijn dan bij particuliere verkoop.
Geen reden om de auto niet te kopen, zeker niet. Maar gelet op de vraag over garantie in de openingspost is het iets dat je goed moet bekijken als het belangrijk is voor de poster.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Dat eem 1.6 het minimum is, is per persoon verschillend. Ik zou zelf wel wat meer power willen in mijn C4. Ik heb ook een 1.4, maar ik kan me goed voorstellen dat je 90 pk voldoende vindt. Je moet gewoon rijden met de C4. Het is verder een prima auto. Wat Melchior aangeeft vreet hij h7 lampen en je moet regelmatig even de airco afwatering doorlaten blazen. Wij hebben regelmatig wat water in de auto en dat gaat best stinken. En let op, hij moet niet trillen bij 120 of meer. Dit is er bijna niet uit te krijgen. Ik ga binnenkort LM velgen proberen, want dat trillen is de grootste ergernis voor mij als dat er uit is blijft de C4 zeker nog wel even want hij rijdt verder wel erg goed.
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Ik zou ook zeggen gewoon een proefrit maken. Dan kan je zien of het vermogen genoeg is.
Mbt de prijs.. Als je een beetje op internet surft zie je voor hoeveel ze worden aangeboden. Zit dan wel niet jou uitvoering bij “Tonic”?” maar geeft natuurlijk wel een indicatie.
Die van mij vreet trouwens helemaal geen H7 lampen. Heb er nog steeds mijn eerste setje in zitten en heb hem nu 1.5 jaar. Auto is erg verlaagd en stug wat in principe de levensduur zou moeten verkorten van lampen. Maar tot nu toe branden ze nog.
Vwb het trillen in het stuur. Dat is wel een typisch C4 kwaaltje. Tussen 120-130 kan ie soms trillen. Had er eerst ook last van maar sinds hij is verlaagd is dat (zo goed als) over. Mijn gevoel zegt dus dat het iets met wielophaning te maken heeft. Maar wellicht is het ook gewoon geluk dat het nu weg is.
Waar kan je in de auto trouwens voelen of de afwatering van de airco verstopt zit??
Gr Marcel