Totaal aantal Berichten: 34
- Xantia 1.8 8V Plaisir
bij deze sorry dat ik nu pas reageer heb net een week scouting kamp achter de rug en de xant houdt zich vele malen beter op modderigge bospaadjes om te krossen dan een OPEL heb mijn maat met zijn opel ook 10 keer uit te stront moeten trekken omdat hij vast zat in de blubber.
maar nu het antwoord waarom ik naar de kwikfit was gegaan
het probleem dat ik naar de kwikfit ging is omdat daar een oud collega van mij werkte toen ik zelf nog in de auto techniek zat en ik wist gewoon dat hij goed was met citroen’s aangezien zijn pa ook een citroen garage had in breda en hij daar dagelijks aan citroen’s sleutelde maar door het overlijden van zijn vader en hij niet de kennis en geld had om het garage bedrijf over te nemen werd het gesloten en moest hij nood gedwongen ander werk zoeken en kwam bij de kwikfit en dacht eigenlijk dat hij daar nog steeds werkte maar helaas niet meer
heb hem gister effe opgebeld en hij is ook uit de auto brange gestapt en doet nu dus alleen nog prive reparaties zo doende gaat hij voor de abs daar ook heen want hij had het apparatuur allemaal nog liggen om storingen uit te lezen en ook bollen weer op druk te zetten de rest doe ik normaal gesproken ook altijd zelf maar door het aankomen van het scouting kamp en het weinige tijd moest ik wel zeggen dat ze het moesten repareren ik had namelijk geen zin om tijdens kamp met een kapotte remslang te staan
ow ja en nog een vraagje wat is de gemiddelde levensduur van originele remblokken met normaal rij en rem gedrag want heb het gevoel dat ze nog niet versleten kunnen zijn want ze zijn 30.000 km geleden vervangen
mazzels Maikel
- Xantia 1.8 8V Plaisir
gister eindelijk beetje droog weer gehad dus ik maar gelijk remblokken/schijven en abs sensor vervangen alles goed schoon gemaakt want zat wel wat roest in de abs sensor gleuf (dat ronde gat waar je de sensor in stopt ) dus alles schoon en wel terug in elkaar gemonteerd en proef ritje gemaakt lampje ging weer netjes uit en heel de rit geen lampje aan gegaan dus ik dacht das mooi probleem opgelost.
maar helaas vandaag ik rij net weg van huis “PLING” lampje abs weer even hard terug aan
wie heeft er nog een idee wat het zou kunnen zijn?
alvast bedankt mzzls Maikel
- Xantia 1.8 8V Plaisir
bij deze een nieuwe bijvoeging heb hem is bij de dealer helemaal laten uitlezen omdat ik op de snelweg opeens geen remmen/vering/stuurbekrachtiging had bleek dus een luchtbel in de rem leiding te zitten die ze voor APK vervangen hadden bij kwikfit (nooit meer gaan dus)
maar abs sensor is vervangen en fout melding laten verwijderen maar deze kwam weer terug het gaat om de melding Wielsnelheid ongelijk monteur had nog nooit van de melding gehoord en wist dus ook zo niet te zeggen waar het aan lag remmen en schijven zijn goed abs sensor is goed tandwiel van abs sensor is ook goed rara wie weet waar het nog meer aan kan liggen