Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
bx-to-turkey schreef:Ik bouw binnenkort (iig. voor de vakantie) mijn CB transciever weer in.
valt dat ook onder zendammateur?
Eens kijken of ik turkije ook Nederlanders tegenkom. iemand een goede locatie voor antenne (dak, motorkap, kofferklep?)Na de vakantie eens kijken of ik een computer in kan bouwen, dan kan ik gaan wardriven! Met uiteraard een redelijke (10DBi?) omni antenne op het dak.
Het dak is de beste plek voor je antenne,niet wat betreft de hoogte maar op die manier straalt ie mooi rond,zou je ‘m op de achterkant van de auto zetten krijg je de meeste veldsterkte aan de kant waar de meeste massa zit.
De kofferklep gaat niet in jouw geval,die is van kunststof en jouw mobile antenne moet een groot vlak massa (metaal) hebben om optimale prestaties te leveren.
Goede reis,
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
bedankt, ik ben al op zoek geweest naar een stuk gereedschap waar ik grote gaten mee kan maken maar kom uit bij een gatenfrees van €50.
Dat is mij iets te duur eigenlijks en zou graag een alternatief willen.
ps:
nette manier, geen lekkage aub.
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
bx-to-turkey schreef:bedankt, ik ben al op zoek geweest naar een stuk gereedschap waar ik grote gaten mee kan maken maar kom uit bij een gatenfrees van €50.
Dat is mij iets te duur eigenlijks en zou graag een alternatief willen.
ps:
nette manier, geen lekkage aub.
Vindt je het niet een beetje zonde van je BIX om daar zomaar een gat in het dak te boren?
Een andere optie is een magneetvoet antenne,deze magneet je gewoon op het dak en de coaxkabel kan via het deurrubber naar binnen,kun je na je reis zo weer verwijderen zonder schade aan je dak.
Ben alleen bang dat de prijs van z’on antenne net zo hoog is als de gatenfrees.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Als je de roestgaten aan de achterkant hebt gezien dan vindt je het geen zonde meer die zijn zo groot dat ie daar op afgekeurd is: scherpe uitstekende delen.
verder is het in Turkey best handig om iets vast op het dak te hebben
Een oplossing is er misschien al: toch een gatenzaag voor metaal gezien bij de Praxis! al is die 2 maatjes te groot, eens informeren bij speciaalzaak of ze kleiner kunnen leveren aangezien ik ook nog een trechter voor kvlst wil maken met PET fles.
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Gat zo groot mogelijk boren dan maar,geloof een normale boormachine een boorkop heeft van 13 mm,de rest uitvijlen of lekker met de boor er door heen rossen.
Als je een stalen dakdrager heb kun je ‘m daar eventueel ook op vastmaken…......
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
dakdrager
beetje laat: montage geschiet op dakdrager;
gekocht: een Sirio antenne van een meter hoog max. 150 Watt.
Iemand commentaar op het merk?
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De RMF-studio van vroeger… Leuke tijden. Van 1998 tot 2000 waren we iedere zondagochtend in de lucht met pop, rock en hoorspelen. Daarna alleen nog incidenteel en om rapportjes te geven.
Er werd eerst uitgezonden met een zelfgebouwd vrijloopzendertje van vijf watt. Na een hele evolutieperiode uiteindelijk uitgekomen bij een Profline SBM 19, gecombineerd met een zelfgebouwde stuurtrap-eindtrapcombinatie met BGY 438 en BLY 89. Dat leverde op 12 Volt een kleine 30 Watt. Die had daardoor geen blower nodig en dat is een groot voordeel als de zender in de studio staat. Brandschoon aan de band.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat dacht je, “ik trek effe een topic van 4 jaar oud open naast dat andere topic?”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste