22 van de 32
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Brian’s V6 Break: Raammechaniek stuk - gefixt
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 juli 2011 03:37 PM
  [ # 316 ]

zonder Brians draadje te willen kapen: ik zie er ook best tegenop. Ik heb de verdamper inmiddels…..nu de moed nog Smile

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 juli 2011 03:54 PM
  [ # 317 ]

Het van binnen naar buiten ontstoppen is vaak lastiger dan andersom, het zit immers niet voor niets verstopt, blijkbaar kan iets niet verder. Van buiten naar binnen lukt wel, want dan moet iets terug waar het vandaan kwam. Nadeel is dat het dan nog wel in het systeem zit. Ik hoop dat het wat losse zooi is die samen de boel verstopt, en als ik het even terug blaas, het dan los komt en in stukjes alsnog naar buiten kan. Misschien dat ik het slangetje loskrijg en dan van buiten naar binnen, dat is natuurlijk het mooist.

Dus jij bent van plan je verdamper te vervangen? Je weet dat daarvoor het hele dash er uit moet? Ik heb de moed nooit op kunnen brengen bij mijn vorige XM. Succes!

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 juli 2011 04:05 PM
  [ # 318 ]

Ik weet het, ik heb er een fotoreportage van gezien…..het is niet anders.

Inderdaad van buiten naar binnen als je het slangetje los hebt zou het mooiste zijn!

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 17 juli 2011 02:16 AM
  [ # 319 ]
Brian schreef:

Ja, ik heb al gekeken, van boven af kom je er nauwelijks bij, dus vanavond maar even op de oprijbokken en dan van onderaf doorblazen.

Dat zou ik niet doen, want waar blijft al die troep dan? Ik zou eerst voorzichtig gaan vissen met bijv. een breinaald of een stuk draad met een listig gebogen, niet scherpe haak!

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 17 juli 2011 02:29 AM
  [ # 320 ]

JanSr schreef:

Benieuwd naar je ervaringen met het vervangen van die verdamper. Lijkt mij een mega operatie.
Zo’n beetje het enige dat ik echt vrees bij een XM. Ik hoop het nooit mee te maken.

Een moeilijk karwei is het niet. Gaat alleen wat tijd inzitten.
Vincent Hartogsveld is zeer bedreven in dit soort werk. Kijk bijvoorbeeld eens hier:
http://www.flickr.com/photos/10230731@N06/4565567990/in/photostream/

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 juli 2011 09:50 AM
  [ # 321 ]

Kan iemand mij vertellen waar de uitgang van de condenswaterafvoerslang zit? Ik heb me gisteravond rot gezocht. search

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 17 juli 2011 11:42 AM
  [ # 322 ]
Brian schreef:

Kan iemand mij vertellen waar de uitgang van de condenswaterafvoerslang zit? Ik heb me gisteravond rot gezocht. search

Van Club XM forum:

quote:
Getting at the drain tube is a 2 minute job.
Just been and checked.
The drain is dead central on the ehaust tunnel about 100 mm engine side of the ashtray. As Noz says the rubber hose of the drain runs just drivers side of the centre line to avoid a fixing bracket for the heater box. This pipe plugs in to a right angle plastic pipe that is cast in the top of a 70mm diameter plastic fitting bolted around the hole through the chassis. The only tool you need is a pair of radio release prongs as everything else is clip fitting so just pushes out.
If you take out the radio (which can be left fully wired to one side) and the plastic blanking tray for the slot above you will be able to see the tube and the end fitting.
I can get my hand in the radio slot to remove, check and refit the drain tube while seeing what you are doing through the top slot. A torch helps to light things up.

unquote

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 juli 2011 11:45 AM
  [ # 323 ]

Klinkt simpel, thnx.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 18 juli 2011 03:47 AM
  [ # 324 ]

Ahh. Ik had deze link al lang in mijn bookmarks. Een complete fotoserie over het vervangen van de verdamper:

http://www.flickr.com/photos/10230731@N06/sets/72157621034651869/

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 juli 2011 08:13 AM
  [ # 325 ]

Op deze foto zie je trouwens heel duidelijk het slangetje:
http://www.flickr.com/photos/10230731@N06/3701780595/in/set-72157621034651869/

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 juli 2011 10:22 AM
  [ # 326 ]

Bedankt voor het plaatsen van de links naar de verdamperfoto’s. Kent iemand Vincent Hartogsveld wellicht?
Het zou best nuttig zijn om eens met hem te overleggen lijkt me Smile

Nu maar even stoppen met het kapen van Brians draadje lijkt me Wink

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 juli 2011 05:53 PM
  [ # 327 ]

En op deze foto is het slangetje plus de aansluiting ook heel duidelijk te zien. En meteen wordt ook het probleem v.w.b. het reinigen duidelijk: In het plastic stuk zit een haakse bocht. Ik heb nog niets gevonden dat stevig genoeg is om een verstopping vooruit te duwen en tegelijkertijd flexibel genoeg om die bocht te kunnen maken. Ik ben er wel achter dat de afvoer niet volledig verstopt zit, want met de fietspomp er op, krijg ik er wel wat lucht doorgeblazen. En er druppelt ook wel wat vocht op de grond al sik de airco aan heb.
De plastic plaat waar de haakse bocht in zit kan er ook niet zomaar uit. Ten eesret moet dan de metalen plaat waar de stekkerverbindingen op zitten eraf, ten tweede weet ik niet of die plaat er vervolgens weer makkelijk op gaat.

Plan van aanpak nu is de airco even te laten draaien en dan de uitgang maar op te zoeken. Zou moeten lukken als er water uit komt. En dan vanaf de uitgang een nylon trekveer naar binnen te duwen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 juli 2011 07:58 PM
  [ # 328 ]

Ik heb die metalen strip ooit ‘ns losgehaald. En in mijn herinnering ligt die kunststof plaat gewoon los. Je zou het kunnen proberen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 juli 2011 08:05 PM
  [ # 329 ]

Bedankt voor de info. Eerst de Starlet van mijn vrouw maar eens een beurt geven

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 juli 2011 02:05 AM
  [ # 330 ]

Ik snap het niet meer. Als je het plastic plaatje met van de tunnel afhaalt, zie je daar een rond gat met vlak daaronder een metalen plaat. Condenswater druppelt dus gewoon op die plaat en zoekt vervolgens zijn weg naar beneden. Helemaal geen slangetje om het netjes af te voeren dus.
Het gekke is dan ook dat er eigenlijk niets te verstoppen valt, afgezien van de plastic aansluiting op die plastic plaat. En toch heb ik het idee dat het niet lekker weg loopt. Nou ja, het zal wel, ik wacht wel weer tot ik klachten krijg over ‘natte’ voeten, en dan zal ik weer eens op zoek gaan.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
22 van de 32
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook