Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
ArjanH schreef:De draden daarvan trek je omhoog naar de stekker van de CV en zet je op de draden van de stekker op de CV met draadklemmen
Zie http://picasaweb.google.com/arjan2005/ABCVStekker#5565464979741551794
Zo daar ben ik weer, de boel opengemaakt en tot mijn teleurstelling kwam ik 3 bruine stekkers tegen rechts achterin:
1 met alleen maar witte draden en gestoken in een zwart kastje
1 met vrijwel alleen maar witte draden, gestoken in een andere bruine stekker
1 (dit is die andere bruine stekker van hierboven) met meerdere kleuren draden.
Ik vermoed dat ik de stekker op het kastje moet hebben, maar op de foto van ArjanH zijn dat gekleurde draden, dus zeker weten doe ik het niet. Dus is mijn vraag: welke moet ik hebben?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Op die bruine steker zie je helemaal rechts (waar nummer 1 staat) de draad waar +12 V op staat.
Nummer 2 (de gele op de foto) is massa.
De meest linkse draad is ‘sluiten’ en de draad rechts daarvan is ‘openen’.
Je kunt het voor de zekerheid testen door sluiten of openen even aan massa te leggen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Maar welke van de drie stekkers is dit nou?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Je moet hetzelfde model steker hebben als de bruine op Arjans foto, dus geschikt voor 9 pinnen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zo, zit er in en werkt tadeloos.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Mooi. Achteraf gezien best een simpel klusje. Toch?
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
mwoah viel niet geheel tegen…
maar hebben jullie ook dat als je de auto van binnenuit ontsluit, dat dan het ledje blijft knipperen?
Ook krijg ik dan de situatie dat ik hem moet sluiten van buitenaf met het pictogram dat op openen staat. Nogal warrig.
Heb overigens een serie 1 zoals hiernaast te zien is, en die heeft andere draden zowel kleur als aantal als dikte in de bruine stekker.
Winus
mia macchina è presto per rubare
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Hilko16TZI schreef:pascalvm schreef:malle pietje schreef:
Aparte afstandbediening heb ik trouwens ook gehad, dat werkte uistekend.
Ohja, de bx kastjes zijn identiek, en ze zitten uit mn hoofd onder het middenconsole aan de achterkant, zeg maar bij het bakje voor de achterbank. Kan me vergissen, is een tijdje terug….
Ik weet waar die zit, maar dank je wel Inderdaad aan het uiteinde van de middenconsole, bij de type II / III dan. Bij de type I zit ie achter de verwarmingsbediening, zeg maar.
@ 25TRD: Ook in jouw BX zit een Kiekert, alleen is de stekker anders. Je kunt deze set wel inbouwen, maar wellicht zul je een en ander net een beetje anders aan moeten sluiten.
Iemand al zo`n setje ingebouwd in de type I ?
Ik heb hem wel in de Saxo zitten, bevalt prima en ik zit er over te denken er ook één in de bx te zetten, als iemand al kan vertellen hoe, scheelt mij dat weer de tijd om het uit te zoeken…Pin 5 en pin 7, openen en sluiten. De rest wijst zich vanzelf
Rood gaat aan 12V constant
Zwart gaat aan massa
Je gebruikt verder de gele, de geel/zwarte, de witte en de wit/zwarte draad.
Geel en geel/zwart leg je ook aan massa, net als de zwarte.
Wit gaat naar openen (pin 5, als het goed is)
———-> kan ook net andersom zijn, merk je wel met testen.
Wit/zwart gaat naar sluiten (pin 7 als het goed is)
Als je dat wilt kun je de bruine draden aansluiten op de knipperlichten. Een op de pin linksboven (van achter gezien!) van de waarschuwingslichten-schakelaar, een op de pin linksonder.
De andere draden heb je niet nodig en kun je afknippen! Goed isoleren is wijs
Ik heb het dashboard bij mijn oude `86-er trs er gisteren “uitgesloopt” om eens te kijken hoe alles zit, maar kan de bewuste draden niet vinden;
ik heb in het midden van het dashboard gezocht boven de radio en onder het middenconsole waar de knoppen voor de raambediening zitten…
Deze BX heeft wel C.V. maar geen originele afstandsbediening.
Wie kan me verder helpen?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als je bij de achterbank het bakje aan de achterkant uit de middenconsole trekt, moet je de ‘kiekert’ met stekker er zo uit kunnen trekken. Bij mijn BX in elk geval wel. (En type 1, 2 of 3, ze liggen allemaal daar).
Het bakje wat je hier dus tussen de voorstoelen ziet:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Fout: bij een type 1 hoort de stekker pak-em-beet onder de radio te zitten, in ieder geval daar achter de middenconsole.
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
pascalvm schreef:
Ik heb het dashboard bij mijn oude `86-er trs er gisteren “uitgesloopt” om eens te kijken hoe alles zit, maar kan de bewuste draden niet vinden;
ik heb in het midden van het dashboard gezocht boven de radio en onder het middenconsole waar de knoppen voor de raambediening zitten…Deze BX heeft wel C.V. maar geen originele afstandsbediening.
Wie kan me verder helpen?
Je zoekt te hoog. De kiekert ligt zo’n beetje op de grond, rechts van de middenconsole, zeg maar naast de voetenbak van de passagier.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hmm, mijn fout. Ik dacht dat ze bij elke BX daar lagen. Excuses!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nu ook eindelijk de nieuwe baard van de dealer in de afstandbediening gelijmd, maar nu blijkt de sleutel niet helemaal lekker te werken in het contactslot. Op die ene manier kan ik hem wel om draaien, als ik de sleutel andersom er in steek kan ik hem niet omdraaien. Vermoedelijk viezigheid in het contactslot. Waarmee krijg ik het slot van binnen schoon en soepel gangbaar?
citrohanxm schreef:maar hebben jullie ook dat als je de auto van binnenuit ontsluit, dat dan het ledje blijft knipperen?
Ook krijg ik dan de situatie dat ik hem moet sluiten van buitenaf met het pictogram dat op openen staat. Nogal warrig.
Nee, maar wel iets anders raars/vervelends:
Als ik hem op slot doe met een voordeur open, springen de sloten meteen daarna weer open, zoals het hoort. Maar Spy blijft dan denken dat de auto toch op slot zit. Gooi ik daarna de voordeur dicht en druk weer op ‘op slot’, dan blijven de sloten open. Ze worden immers niet dichtgestuurd, want ze zijn al dicht volgens Spy. Dus eerst weer op open drukken (terwijl de sloten open zijn) en dan weer op ‘op slot’.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Zo vandaag ook eens aangesloten en al zeer tevreden nu nog alleen de knippers aansluiten
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012