Ik heb de elektrische schema’s ingescand. Stuur me maar een PB met je emailadres, dan stuur ik ze je toe.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
wie o wie heeft er ooit van mij de pdf gehad met de wph van de c35 ?
ik heb de link aan diverse c35/242 adepts gemaild.
mocht je hem ooit van me gehad hebben, wil je dan contact met me opnemen via pb?
erik
Hoog tijd voor een update:
Er is heel wat tijd verstreken, er zijn heel wat mooie dagen geweest, er is heel wat geklust.
Ik ben momenteel nog steeds druk bezig met de inrichting van de bus. Hopelijk ben ik daar over een paar dagen mee klaar! De banken en kasten zitten allemaal. Er hoeven enkel nog wat planken geplaatst te worden, en wat details afgewerkt, alvorens de boel te beitsen. Foto’s volgen!
Er is namelijk haast bij, want aankomende vrijdag moet de bus aan het werk, om mijn band naar Berlijn te rijden. Daar gaan we een weekje naartoe in de hoop wat leuke dingen te beleven door op te treden.
De bus is er echter nog niet klaar voor. Zoals eerder al vermeld laadde mijn accu niet goed bij. Daarom wilde ik de koolborstels schoonmaken, maar hierin faalde ik. Ik was begonnen dat dynamo uit elkaar te schroeven, tot een boutje af brak. Koppig als ik was, ging ik ervan uit dat dit me geen tweede keer zou gebeuren. Jawel. Omdat ik uiteindelijk ook weinig snapte van dat dynamo, besloot ik het aan een professional over te laten.
Rinus van EDS te Beilen heb ik mijn gedemonteerde dynamo overhandigd, in de hoop dat hij dat apparaatje wel weer even zou maken. Ik had goede verhalen gehoord over deze Rinus, dus ik was vol vertrouwen. Nu kreeg ik deze week het slechte nieuws dat het allemaal niet zo makkelijk was, en beter een ander dynamo kon zoeken. Een lijstje met alternatieve dynamo’s zou volgen, maar dat is er niet van gekomen. Rinus is vertrokken op vakantie.
Ik heb tot vrijdag om mijn probleem op te lossen, dus als iemand hier een tip heeft, heel graag!
Verder haal ik na mijn vakantie dat oude dynamo wel weer op. Rinus zou hem waarschijnlijk weggooien, dus als iemand er nog behoefte aan heeft, roep maar.
Elektrisch ben ik nog het een en ander bezig geweest. Zo heb ik een schakelpaneel met ingebouwde acculader/voeding, en een automatisch schakelende relays tussen de accu’s geplaatst. Dat laatste apparaatje, van Cyrix volgens mij, vertrouw ik nog niet helemaal, maar goed heb ik hem nog niet kunnen testen door gebrek aan dynamo.
Ik heb nu 3 groepen in de bus. 1: binnenverlichting, 2: muziek achter, 3: koelkast. Dat werkt best mooi.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Voor de dynamo: je blok komt uit een DS (ook al is het blok ‘verdieseld’), de dynamo dus waarschijnlijk ook. Specialisten genoeg.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, de dynamo is heel anders als die van een ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Okay, weer wat geleerd. (Ik zit duidelijk te weinig met m’n neus onder de motorkap)
misschien heb ik nog wat
bel maar even
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik ben het glad vergeten te posten, maar die “spot"van een paar weken geleden, leuk hé?
Wij kwamen van de MacDonalds in Hoogeveen toen er inenen een C35 de hoek om kwam scheuren met allemaal jongelui erin.
Eentje gooide zelfs de achterdeur open om beter naar onze C35 te kunnen zwaaien
We gingen daarna de snelweg op richting Groningen, maar geen C35 meer te zien…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ahha, ging me wat snel om je te herkennen, maar tis me zeker niet ontschoten!
Leuk ja!:) We waren op weg naar een optreden dacht ik.
Deel 1 van mijn vakantie zit erop!
Dit deel van de vakantie was gepland als tour met mijn band. We hadden niks geboekt. We zouden onze elektrische en akoestische instrumenten in de bus gooien, en zien waar we uitkwamen.
Ik heb van Algra anderhalve week geleden gelukkig nog een dynamo mogen kopen. Diezelfde dag ben ik, samen met mijn bandgenoten, nog druk bezig geweest de laatste klusjes af te maken. Zo moest de watertank nog goed worden aangesloten, het hout van het imperial vervangen, het grondzeil gelegd, binnenverlichting kopen en opgehangen, en de radio ingebouwd. Dit duurde natuurlijk allemaal al veel langer dan gepland. De bandrepetitie van 3 uur verviel alvast. Daarbij moest nog komen dat ik plots gebeld werd, of ik die dag nog langs wilde komen om te hospiteren. Na het bouwen zijn we snel overgegaan tot inpakken. Al met al zijn we gelukkig redelijk op tijd vertrokken.
Toen we eenmaal op pad waren, bleek al snel dat we het een en ander vergeten waren: kussens, een matje voor persoon 4, afwasmiddel/borstel en een lamp.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/KSsHuO6RNktTvPsfpFaN2M3Eh-MHw9VFTuaVseBFK4M?feat=directlink
Na het hospiteren gingen we op weg naar Osnäbruck. De zon was echter al snel onder, dus zijn we bij Rheine de route afgegaan. Zo kwamen we bij een prachtig meer, wat de Torfmorsee heette. We parkeerden de bus maar naast een lantaarnpaal, om zo nog wat licht te hebben. Hier hebben we gezellig een potje gekaart. Na enige tijd kregen we gezelschap van 5 turks-duitse jongeren, waaronder 3 dames en 2 heren. Na wat gepraat en uitgelegd te hebben wat wij hier deden, vroegen ze of we een paar liedjes wilden spelen. Zo aardig waren we, en hadden we onze eerste tourgig te pakken. Als beloning kregen we een halve fles vodka (juk). Toen de gasten eenmaal vertrokken waren, hebben wij de tafel laten zakken en zijn we gaan slapen.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/VVJrMtKC95iCZWERrDDkZs3Eh-MHw9VFTuaVseBFK4M?feat=directlink
De volgende dag, resteerde nog wat kilometers naar Osnabruck. Onderweg werden we door het verkeer de IKEA in geforceerd, dus hier hebben we gebruik van gemaakt om onze vergeten waren bij te vullen. Eenmaal in Osnabruck vonden we een parkeerplaats, redelijk dichtbij het centrum. Op deze parkeerplaats hebben we die dag de aandacht van omwonenden getrokken, door ons elektrisch repetoir, om te zetten naar akoestisch repetoir. Onze gitarist werd rijkelijk beloond met een kus van een voorbijgaande dronken pool. Eind diezelfde middag hebben we een poging gedaan geld op straat te verdienen. De weinmarkt had al muziek, en verder was er niks te beleven in de syad. Na wat tevergeefse pogingen straatmuzikant te zijn, liepen we teleurgesteld terug richting de bus. Toen onze gitarist lopend nog wat akkoordjes speelde, zongen we vrolijk mee. Daarmee trokken we de aandacht van een enthousiast meid, die ons vervolgens kroeg in, kroeg uit trok, met het gevolg dat we de volgende avond, en een week later konden optreden.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/C2qPEnU9pFf8hUsahOjq1yUE_rLE9o3m5efuK3FmcY8?feat=directlink
Op dag 3 hebben we hard moeten werken, om het beloofde anderhalf uur voor die avond, akoestisch in te studeren. De beste kroegbaas had namelijk geen vergunning voor live muziek, dus het mocht niet te hard zijn. Een vriendelijke voorbijganger gaf ons nog een tas met bier, terwijl we aan het repeteren waren. Die avond lukte het ons een beloofd optreden neer te zetten, en mochten we de hele resterende avond gratis aan de grolsch beugels.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/vSmqK_y_PnBQBu__iKVMNs3Eh-MHw9VFTuaVseBFK4M?feat=directlink
Op de 4e dag hebben de spullen weer bijeen geraapt, en zijn we vertrokken richting Hamburg. Onderweg troffen we onze eerste douche aan, bij Sanifair in een wegrestaurant. Daar waren we zeker aan toe. Eenmaal in Hamburg aangekomen, zagen we al snel een CamperPlatz, waar we opgereden zijn. De bassist was op dat moment aan het rijden, maar vanuit mijn ooghoeken zag ik een rood lampje zodra de rem ingedrukt werd. Jawel, remvloeistof. Gelukkig waren we al aangekomen op onze plek. Na een blik onder de auto bleek er remvloeistof te lekken. Nu was het al laat en schemerig, dus besloot ik er de volgende dag verder naar te kijken. Die avond zijn we op de Camperplatz gebleven, om even uit te rusten.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/vI7shcF0nPytXFAIwtqSDyUE_rLE9o3m5efuK3FmcY8?feat=directlink
Die volgende ochtend bleek toch al meer middag te zijn. Het was blijkbaar langer gezellig in de bus dan we eigenlijk door hadden. Na ontbeten en gedoucht te hebben, zijn we lopend een garage gaan zoeken. Ik kon geen lek vinden en wist geen raad. Op 800 meter bleek de grootste citroen garage van europa te zitten. Fijn. Na gratis koffie en een uur wachten, mochten we ons probleem uitleggen. We moesten maar langskomen. Dat wilden we wel, maar aangezien mijn handrem ook recent gesneuveld was, wilde ik niet het verkeer in.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/9m9jlVa1fvhOLXEKi9szjyUE_rLE9o3m5efuK3FmcY8?feat=directlink
Die dag hebben we gelukkig nog wel een poosje op straat gespeeld. Dat werkte verbazend goed! We hadden meerdere straatmuzikanten gezien, maar daar keek niemand naar om. Op een gegeven moment stonden er toch echt constant +- 6 mensen stil, naar ons te kijken. Het geld stroomde dan ook lekker binnen. Na 2 uur spelen waren we tevreden, en woog de hoed €65,-.
Diezelfde avond zijn we in St. Pauli kroegen langs gegaan, om een gig te regelen. Uiteindelijk hebben we uren in een kroeg gezeten, om daarna na 9 uur in de ochtend te gaan slapen. De volgende dag zijn zijn we niet naar de garage geweest, en hebben we verder ook weinig gedaan.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/KG3JiL-XCcer5lVTAHVKhCUE_rLE9o3m5efuK3FmcY8?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/3vpQOPDXfKTi3KGMTXCcVyUE_rLE9o3m5efuK3FmcY8?feat=directlink
De 6e dag moesten we toch echt wat met die remmen. De volgende dag moesten we namelijk alweer in in Osnabruck zijn, want daar hadden we een gig. Met 5km/h, “achtung, keine Bremsen”, een gevarendriehoek en 3 menselijke remmen, zijn we naar de garage gegaan. Daar ging de bus de lucht in, en gingen 5 man vrolijk onder, en alleen onder de auto kijken. Dat zie je niet elke dag nee. Na 45 minuten besloten ze dat de remoliepomp kapot was. En als dat gerepareerd was, dan konden ze opzoeken waar de lekkage vandaan kwam. Maarja, zelf konden ze echt niet meer aan de onderdelen komen, dus ze konden niks meer voor me betekenen. Nu kon ik weinig anders dan of, tegen hoge kosten de bus terug laten brengen naar Nederland, of iemand opbellen die me misschien wel heel goed kon helpen. Ik koos voor het 2e, en belde Algra. Hij heeft me haarfijn uitgelegd waar wel een een lekkage zou kunnen zitten, wat dit zou betekenen, en hoe het verholpen moest worden. We vonden een lekkende rubberen leiding tussen reservoir en pomp. De pomp zoog daardoor lucht aan, en kwam hij niet op druk. De volgende dag zijn we op stap gegaan om een stukje rubberen leiding te halen, en nog een litertje lhm. Bij citroen uiteraard. Ze waren zo aardig om het stukje rubberen leiding gratis te geven. Hij was dan ook zo veel te groot, dat hij om de oude leiding paste. Na wat improvisatie is het allemaal wel gelukt. Het is tijdelijk. Zo hebben we ter plekke, met geweldige telefonische hulp, dank, dank, de remmen goedkoop kunnen repareren. De telefoonrekening zal jammer genoeg anders uitvallen :p
Afgelopen donderdag konden we weer terug naar Osnabruck. Daar mochten we voor het eerst al onze elekrische rommel uit de kasten trekken, om op een te klein podium op te bouwen. Na een stroef begin vertrok de halve kroeg (3 man). In de 2e helft kwamen gelukkig wat anderen op het geluid af. Deze waren ook weer vertrokken toen wij klaar waren.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/J41cFfLch-5wTt4wQLphuCUE_rLE9o3m5efuK3FmcY8?feat=directlink
Toen we de volgende ochtend wakker werden op de nabijgelegen parkeerplaats, zijn we al vrij snel vertrokken richting Nederland. Nu is iedereen weer thuis, en zit ik met een smerige camper. Maandag vertrekken we weer, dus morgen heb ik het weer druk. Vroeg opstaan zit er al niet meer in hoor.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik vind dat Algra ook wel een biertje van jullie verdiend heeft! Mooi verhaal. Zijn alle grote bands niet ooit zo begonnen?Vervang je die nood-leiding nog wel even voor eentje die goed past voordat je weer verder gaat toeren?
Dat is wel de bedoeling. Maandagochtend vroeg eruit…
Algra heeft inderdaad minstens een biertje van ons verdient!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
VerdienD.
Citroen!