Vandaag ook mogen ontdekken dat de auto tegenwoordig niet eens meer veilig is bij de garage.
Ik krijg vanavond een bericht of ik snel cotact wil opnemen met de eigenaar van de garage betreft schade aan mijn wonderschone 16 klepper….
Ik houd opzich wel van spanning. Maar dit hoeft ook weer niet van mij…
Wordt morgen vervolgd…. lekker rustig slapen zo.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het zit je echt niet mee he!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:Het zit je echt niet mee he!
Het zit me inderdaad niet echt mee. Maar er zijn ergere dingen in de wereld.
Ik heb de auto gezien en de bumper wordt vervangen en het knipperlicht linksvoor zit er nu los in. Maandag gaat ze naar de schadehersteller. Ik ben teleurgesteld natuurlijk, maar dit soort dingen kunnen helaas altijd gebeuren. Een vrachtwagen had de bx geraakt.
Maar het komt uiteraard goed. Als de bumper weer nieuw is, is het uiteraaard weer de mooiste bx ter wereld. Nu even niet meer..
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
rehc schreef:is die niet onlangs op marktplaats langsgekomen en daarna door citroy way overpriced verkocht (niet voor de auto die stond erg goedkoop op marktplaats maar het was alsof citroy hem in goud veranderd had)? jeukte toen behoorlijk om die toen ie op marktplaats stond erbij te kopen… was op het oog een erg nette auto
Nee; dat was mijn voormalige MK2
Front & kont schade
was “op het oog” een erg nette auto…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zo even wat stof afblazen van dit topic.
De Bx dient met dit weer als dagelijkse auto.
De teller staat inmiddels weer op 2100km. Wat waren dat een prachtige kilometers.
Het vermogen en vooral het plezier en de lol die ik met de wagen heb. Is echt onbetaalbaar.
De wagen blijft bekijks trekken en ik ben nog altijd ontzettend gelukkig met de wagen.
Verder zitten de a stijlen nu weer helemaal goed en is de carkit ingebouwd. Alles werkt naar behoren.
De cruise control gebruik ik nu ook zo vaak als het kan. Rij ik heuvel op dan geeft de wagen gas bij. Dat blijft toch prachtig voor zo’n oude auto. Hoewel alles ongeveer nieuw is nu.
Het is iig nog een lange weg om weer bij de 2 ton te komen.
Ik heb helaas het probleem dat de bx verkoop vreselijk beroerd verloopt. Dus misschien zet ik deze wagen ook te koop. Maar we zullen zien hoe snel dat gaat of niet.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
FF een vraag
Deze auto heeft een openlucht filter en ik wil deze graag schoonmaken.
Ik heb hem al verwijderd van de auto, maar hoe maak je zo’n ding schoon? Gewoon met warm water spoelen of iets dergelijks?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar zijn speciale cleaning setjes voor.
Daar zit schoonmaak spul in en een speciale olie die je na het schoonmaken gebruikt, heeft volgens mij ook een soort filterfunctie die olie.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
klopt zijn speciale kitjes voor. je kan bijvoorbeeld een cleaning kit van K&N pakken. je maakt het filter eerst schoon met een soort wasbenzine en daarna spuit je het weer in met speciale olie. de olie zorgt er oa voor dat het vuil uit de lucht wordt opgevangen/blijft hangen in het filter. vooral het correct in de olie brengen is belangrijk, maar ach zo moeilijk is het allemaal niet als je het setje hebt
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 24-02-2009
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
de green schoonmaakset is niks meer dan afwasmiddel met water en een busje wd-40, maar dan tegen een duurdere prijs.
ik maak altijd een emmertje sop en maak m dan schoon met een harde borstel.
daarna even inspuiten en klaar is ie.
Even wat nieuwe foto’s.
Een paar lolbroeken hebben namelijk mijn knipperlicht eraf getrapt. Gelukkig heb ik een nieuwe liggen en ik d8 laat ik maar meteen wat nieuwe foto’s maken. Het is wel met de mobiel maar de wagen blijft mooi.
Verder staat er nu 4300 kilometer op de teller. Ik heb haar maar weer in de garagebox gezet, want buiten lijkt ze soms gewoon niet meer veilig.
Grote voordeel van een gerestaureerde wagen is dat er totaal geen problemen zijn geweest de afgelopen 4300 km. Als de auto weer bij de 5000km is krijgt ze gewoon weer een grote beurt.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
De wagen hefet inmiddels 5600 kilometer op de klok.
Dat betekent dat ik eigenlijk iets te laat afspraak heb gemaakt voor een grote beurt.
De auto rijdt ook gewoon fantastisch. Heb even het oliepijl bekeken en inderdaad is er geen verbruik van enige vloeistof. Benzine niet mee gerekend uiteraard.
Het interieur is nu ook bijna helemaal perfect. Hij glimt helemaal.
Enige minpunt is dat 1 deurstrip niet helemaal goed meer zat. Die heb ik er dus afgehaald, alleen nu blijft dat soort dubbelzijdig tape of iets dergelijk weer flink vast zitten. Voordat de strip er weer op moet eerst het oude plaksel weg. Ik heb de fohn geprobeerd maar dan krijg ik er ongeveer 2 centimeter per uur af.
Iemand een andere suggestie? Verder moet ik ook bekennen dat met warm weer en leer in een zwarte bx geen fantastisch combinatie is. Maximaal warm, maar gelukkig lijdt mijn glimlach daar niet onder en geniet ik nog altijd van deze wagen.
Ook heb ik nieuws over LPM. Dat volgt snel in zijn eigen topic.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Sticker-verwijderaar al geprobeerd?
Citroen!
De auto heeftw eer onderhoud gehad bij de garage en ik kon haar gister weer ophalen.
De garage was zeer tevreden over de wagen. Er waren geen mankementen dus dat is weer mooi.
De deurstrip zit ook weer goed op de deur en de wagen ziet er weer strak uit.
Inmiddels staat de auto weer droog in miojn garage. De teller staat nu op een kleine 5900 km geloof ik.
Ik heb ontzettend lang nagedacht de laatste tijd.
Ik denk dat ik toch deze BX te koop ga zetten. Maar ik twijfel zelfs nu in de dit typ.
Maar eerst maar eens bedenken wat ik voor deze BX kan vragen. De auto heeft natuurlijk ongeloofelijk veel geld gekost voor mij, maar dat is niet altijd van belang met de verkoop. Wat vinden jullie een reële vraagprijs voor deze auto? Het betreft dus een auto met een compleet gerestaureerde koets en een deels gereviseerde motor. Alvast bedankt voor het meedenken.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Laat hem taxeren en daaruit kun je een vraagprijs bedenken?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik ben bang dat zelfs de taxatiewaarde niet in de buurt komt van wat de auto Willem gekost heeft.
Ergens rond de 5000 euro, met lange adem?