Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hallo,
Vanmiddag na een stukje gereden te hebben, even wat boodschappen gedaan. Ik stap weer in de Deauville, starten en lopen. Ik rijd de parkeergarage uit en eventjes later mocht ik aansluiten in een rij voor een kruispunt. Ik zet de auto in z’n vrij. Eventjes later voel ik dat de motor wat sputter en ineens kapt ze dr mee. Na een 2e keer starten loopt ze weer prima. Ben er ook gewoon mee thuis gekomen. Dit vind ik heel vreemd. Wat kan het zijn?
Het is al 1 keer eerder gebeurd tijdens inparkeren.
Waar ik al een tijdje mee zit…..ze loopt niet helemaal lekker.
Bij starten met koude motor niets aan de hand. Ga ik even rijden, begint de motor in te houden en te sputteren. Ruikt naar onverbrande benzine. Als de motor warm is, loop ze wel weer aardige, TENZIJ ik een bocht naar links maak…..ook dan weer enig gesputter.
Bougies en kabels al vervangen, ook filters e.d.
Kan het zijn dat er vocht onder de verdeler zit? Of vocht in een van de cylinders?
Wat kan het zijn?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ergens een slechte nulverbinding met het blok misschien? Heeft de computer foutmeldingen opgeslagen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Geen idee. Ik geloof dat dit zelf uit te lezen is, niet? Maar daar heb ik de materialen niet voor. Misschien morgen even naar de specialist.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er is een simpele doe-het-zelfmanier waar je alleen wat draadjes voor nodig hebt. Het lampje in het dashboard gaat dan knipperen als een soort morsecode. Door het aantal knipperingen te tellen weet je dan welke foutcode er is opgeslagen. Is wel ergens een topic over te vinden hier.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Als je een verdelerkap hebt moet je die eens opentrekken, misschien zijn de contacten niet goed meer.
En als dat het niet is klinkt dit ook wel als een falende bobine. Deze kun je het beste samen met de module vervangen. Dit is bij de Brezan oid boven de 100 euro, daarom moet je ook kijken op ebay, dan ben je voor een paar tientjes klaar
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Zou het helpen als ik de contactpuntjes schoonmaak van de bobine?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Waarschijnlijk niet, maar omdat het niets kost en weinig moeite is kan je het straffeloos proberen.
Eveneens ben ik tevens ook.