Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-07-2011
- Xantia 1.8 16v elegance
Hallo Forummers.
Mijn naam is Wouter, 30 jaar en woonachtig in wijchen.
Ik wil graag even mijn auto aan jullie voorstellen. Het is mijn eerste Citroen, en sterker nog, mijn eerste Fransoos.
Ik was voor heen overtuigd VW en Mercedes rijder. Mijn auto voor deze was een S-klasse. Maar bij mij werd het eens tijd voor wat anders. Minder plomp dan een grote mercedes, maar wel comfort. luxe voor een betaalbare prijs moest het worden, en toen deze voiture in mijn woonplaats te koop stond even gaan kijken en proefrijden.. een uurtje later ging ie mee naar huis.. ops:
Het is dus een Elegance, en denk dat jullie dat meer zegt dan het mij deed gezien ik een beginneling ben wat betreft Xantia. Erg lekker uitgevoerd, en met 117000 kilometers waarschijnlijk goed voor heel veel plezierige kilometers.
Vragen kun je me altijd stellen, maar ik zal even hieronder wat foto’s posten inclusief een paar die ik zelf een beetje bewerkt heb
en bewerkt
Thats all folks
Welkom op het forum en van harte met je nieuwe auto
Mooi karretje, ik had weleens gehoord van het actiemodel “Elegance”, maar nog nooit in het echt gezien.
Wat is de staat van het onderhoud ?
Je zegt 117K gelopen, is de D-riem (aantoobaar) al vervangen, want dat moet officieel om de 120K of 10 jaar. Het word echter sterk aanbevolen om het voor de 100K te doen, aangezien deze 16V motoren een reputatie hebben dat de riem weleens wil breken als je deze niet op tijd vervangt.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom! Mooie Xantia hoor, ga je vast veel plezier aan beleven
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-07-2011
- Xantia 1.8 16v elegance
historie mbt de distributie riem heb ik helaas niet, maar deze word compleet met waterpomp en spanners binnenkort preventief vervangen
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Mooie xant. Omdat je een beginneling bent vergeven we je de “verlaagde” foto’s :p
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-07-2011
- Xantia 1.8 16v elegance
ah… is dat in ‘jullie’ kringen een schande ja…
Ik vind het vooral een mooie toegevoegde extra aan de auto
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Nee hoor, is geen schande. Zelf ben ik gewoon jaloers om dat de knop van de hoogte verstelling van m’n XM vast zit. Gelukkig heb ik nog geen SMAC.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-07-2011
- Xantia 1.8 16v elegance
Smac… moet je me ff mee helpen ? Zegt me niks…
Hoogteregelaar snel fixen man…. ik vind het goud… als ik aan het eind van de week thuiskom en mijn buurman is buiten dan gaat de Xant op de ‘weekendstand’ dus lekker met de buik op de grond
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Haha, mooi he! Dat kan je nou niet met een S-klasse
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
SMAC: behalve dat dit ingeblikte ham is, is dit ook de anti-zink voorziening van de latere hydropneumatisch geveerde citroëns. Vroegáh lagen alle citroëns met hun buik tegen het asfalt als ze langer dan een uur stil stonden. Zo ook mijn 92er XM.
(goed omschreven toch) :S
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
S-Klasse heeft toch iets met luchtvering?
Een maat van mij had zo een ding, een Carlson uitvoering, daar zat luchtvering op, of iets wat er op moest lijken. Leuk, maar kan absoluut niet tippen aan de HP-vering van een Citroen.
Mooie foto’s en wat een goeie naam, stokbroodcruizer haha!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1