18 van de 24
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
mijn Traction-ervaring: motorrevisie
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 27 juni 2011 11:01 PM
  [ # 256 ]

heb je iets met keutels?

ik heb vanavond nog even in de TA gereden, en het lijkt alsof hij zwaarder gaat sturen, als het spul warm begint te worden.

ik zal binnenkort de stuur inrichting nog eens los halen, om te zien of de fusees wel soepel draaien, en de stuur inrichting wel ok werkt.

wat het interieur betreft, als ik dat ga vervangen, zal ik het zelf opnieuw maken.
daarvoor moet ik het oude uit elkaar tornen, om de vrijgekomen stukken als mal voor de nieuwe te gebruiken.

ik zit er dan ook over te denken, om er geen nieuw origineel interieur in te maken, maar iets wat wel nieuw is, maar niet als nieuw er uit ziet.

ik ben er nog niet over uit. maar ik wel er geen “showbak” van maken
en dat krijg je erg gauw als het nieuwe imitatie is.

vandaar dat ik aan een compleet ander interieur zit te denken, een heel druk bloem motief of iets dergelijks…

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 juni 2011 11:36 PM
  [ # 257 ]

We kunnen wel ruilen van voorstoelen, hoef je een stuk minder stof los te tornen… Laughing  Wink

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 28 juni 2011 12:01 AM
  [ # 258 ]

die van mij zijn nog redelijk heel, maar elke keer als je er op gaat zitten, komen er meer scheuren in, de stof is totaal verstaft

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juni 2011 01:07 AM
  [ # 259 ]

Dat sturen lijkt er op of er iets klem komt te zitten door uitzetting. Ooit bij een eend gehad. Ik ben er nooit achter gekomen wat het was…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 28 juni 2011 06:32 PM
  [ # 260 ]

precies daar lijkt het op… nu nog uitzoeken wat het is.

anders de brander er op, dan zet het zeker uit Smile

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 02 juli 2011 08:13 PM
  [ # 261 ]

Lijkt op een probleem met de onderfusees.
Wat betreft die bloemetjes bekleding: dat meen je toch niet serieus?
Ik heb nog wel een oude set originele bekleding liggen van een 11BN.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 19 juli 2011 06:50 PM
  [ # 262 ]

beetje laat, maar toch, ik ben de afgelopen tijd erg druk geweest met mijn werk, soms op 3 locaties aan het lassen geweest.

dus de trax heeft ook niet de aandacht gekregen die ze verdient.

tot op heden heb ik de fusees nog niet opengemaakt. omdat ik er avonds geen zin meer in had, en omdat ik momenteel nog een eend heb staan waar een compleet nieuwe bodem in gelast moet worden, deze is voor de apk geweest, en het leek eerst maar een klein stukje laswerk, echter heb ik de hele bodem plaat er uit geslepen, alsmede de dorpel en de voetenbak.

die moet nog klaar voor dit weekend, zodat mijn broer ermee naar Salbris kan rijden.

dan heb ik de Ds nog die een trekhaak nodig heeft en een nieuwe onder fusee. en 4 nieuwe banden, want die gaat zondag ook naar Salbris.

kortom, de Trax heeft even pauze.

@Trax ik weet nog niet wat ik met de bekleding doe., het originele is zo verstaft, elke keer als je uitstapt zitten er grotere gaten in.

of vervangen voor nieuw origineel, of ik maak er zelf bekleding in

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 19 juli 2011 08:02 PM
  [ # 263 ]

De oude bekleding mag je gratis komen afhalen.
Alleen de deurpanelen heb ik niet meer.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 20 juli 2011 06:40 PM
  [ # 264 ]

is deze nog niet verstaft? of moet hij ook opnieuw gedaan worden?

anders heb ik zeker wel interesse…

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 20 juli 2011 08:19 PM
  [ # 265 ]

Origineel en gaaf, alleen wat verschoten maar zonder gaten.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 06 augustus 2011 11:52 AM
  [ # 266 ]

ik ben net terug van Vakantie,

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212578/

en ben gebeld door de Taxateur in de vakantie…..dat was een vette meevaller.

€ 12.000,- had ik nooit verwacht..

@trax, momenteel staat de TA in de schuur, en ik weet nog niet wat ik met het interieur aan moet, persoonlijk been ik wel geneigd om het te vervangen, voor nieuw, maar dat is nog niet zeker

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 13 oktober 2011 07:12 PM
  [ # 267 ]

de afgelopen dagen heb ik weinig met de TA gedaan, wel ben ik er achter dat de motor gereviseerd moet worden, dan wel nieuwe veren nodig heeft, hij zuipt olie, begint te ratelen als je wat verder rijd, en de bougie’s zijn na 50 kmt zo zwart als de nacht.

ik heb dus maar besloten, hem voorlopig weg te zetten, omdat ik eerst moet verbouwen en de eend heeft ook nog het nodige aan restauratie werk.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 13 oktober 2011 07:15 PM
  [ # 268 ]

oja, mijn dynamo doet het zeer slecht, en ik zit er voer te denken om de handel over te bouwen naar 12v,

wie heeft dat l eens gedaan en wat komt er bij kijken?

kan de clignoteur blijven?

en is het enkel startmotor, dynamo, ruitenwisser en verlichting vernieuwen?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 oktober 2011 08:12 PM
  [ # 269 ]

Op het knipperlichtrelais staat of het ook geschikt is voor 12V. Is dat het geval, dan zal je waarschijnlijk een extra weertand moeten toevoegen zodat de knippersnelheid niet te hoog is.

Startmotor schijn je te kunnen behouden, maar gaat wel érg snel draaien Smile

Dynamo, ruitenwissermotor en verlichting zal aangepast moeten worden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 13 oktober 2011 09:52 PM
  [ # 270 ]
sloopkogel schreef:

de afgelopen dagen heb ik weinig met de TA gedaan, wel ben ik er achter dat de motor gereviseerd moet worden, dan wel nieuwe veren nodig heeft, hij zuipt olie, begint te ratelen als je wat verder rijd, en de bougie’s zijn na 50 kmt zo zwart als de nacht.

Een motor die lang stil heeft gestaan kan tot nare verrassingen lijden…

TA motorschade

TA motorschade

Profiel  
 
 
18 van de 24
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook