Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Voor de grap ook maar even autobelangen gebeld, die namen wel op, maar helaas zijn die niet van plan te lobbyen voor deze motie. Hun uitgangspunt is dat iedereen moet betalen voor het gebruik van de weg, en daar kan ik best inkomen, maar mijn argument dat een algehele vrijstelling voor 25 jaar en ouder wenselijker is als startpunt dan de willekeurige regeling die nu bestaat zagen zij toch anders.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Dus met zijn allen de barricade op !!!!
Ik was er al mee bezig, volsturen die handel.
Als ik het dus goed begrijp gaan ze in 2012 uit van waneer het kenteken in het rdw register bij geschreven is.
Stelling:
je koopt in frankrijk een 30 jaar oude citroen en voert die in in nederland, dat betekend dus dat die niet belastingvrij is?
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Datum eerste toelating waar dan ook geldt. Stelling is dus fout.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
sans-pareil schreef:Nou ik heb net de FEHAC gebeld, maar die bemannen hun kantoor schijnbaar alleen maar op maandag en dinsdag, dus ik heb ze maar even gemaild naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) met de volgende tekst:
L.S.,
Mij valt op dat er op uw site geen actuele berichtgeving is over de motie van de PVV om de 25-jaar oud oldtimer regeling weer in oude glorie te herstellen. Even los van hoeveel er gereden wordt met een oldtimer, lijkt het mij gezien de doelstellingen van de FEHAC niet wenselijk dat er na 31-12-2011 geen wegenbelastingvrije auto’s meer bijkomen. Wellicht is het dus een idee om met man en macht de lobby aan te zwengelen om te zorgen dat deze motie van de PVV aangenomen wordt.
Met vriendelijke groet
Ik heb ze al weer een paar maanden geleden een e-mail gestuurd…....
Wordt het tijd dat de Fehac, net als de MAG voor motorrijders toen, een protestrit organiseerd richting Den Haag. Misschien zien ze dan het verschil youngtimers en huidige wagens
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen, worden er door diverse mensen nog brieven naar o.a. de Fehac, Autobelangen, de Regering enz. gestuurd.
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Heeft iemand onlangs nog een aanvraag die goed of wel afgekeurd is vanuit de belastingdienst gekregen ? ?
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Bedankt voor het plaatsen van dit bericht! dus toch nog hoop voor mijn 22TRS uit juli 1987!
Ga weer xm Diesel rijden, maar als de cx 22TRS belasting vrij word dan houd ik hem ernaast voor de hobby!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Edwin van Seggelen schreef:Ik heb voor mijn CX (productiedatum 16 september 1986, 1e tenaamstelling 14 juli 1987) het bovengeschetste proces doorlopen.
Het benodigde certificaat werd snel door het Conservatoire aangeleverd . Vervolgens het formulier van de belastingdienst ingevuld en de bewijsstukken bijgevoegd.
Na twee weken kreeg ik van hen de volgende reactie:
“In uw brief ... verzoekt u om een vrijstelling voor het motorrijtuig met het kenteken ... omdat het motorrijtuig over enige tijd 25 jaar oud zal zijn.
Mijn administratie is erop ingericht dat een verzoek ongeveer drie maanden voor de gevraagde datum kan worden behandeld. Te zijnder tijd ontvangt u na behandeling van uw verzoek bericht van mij.
In dit verband merk ik het volgende op: voor de bepaling van de leeftijd van het motorrijtuig baseer ik mij op de gegevens van het kentekenregister. De datum eerste toelating in het kentekenregister bepaalt de leeftijd van het motorrijtuig. De datum eerste toelating is de datum waarop het motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen. Als u van mening bent dat deze gegevens onjuist zouden zijn, dan moet u daarover contact opnemen met de RDW. Pas nadat de gegevens in het kentekenregister zijn aangepast, kan ik daarmee rekening houden.”
Kortom: de datum eerste toelating in het kentekenregister wordt als “geboortedatum” gezien, andere bewijsstukken lijken niet relevant te zijn .
Wat voor opties zijn er nog?
Omdat de belastingdienst zoals het zich laat aanzien vergeten is het opnieuw in behandeling te nemen, heb ik de aanvraag zojuist opnieuw ingediend. Eens kijken wat er gebeurt…
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het is nu toch algemeen bekend, dat vanaf volgend jaar de auto’s met kenteken uit 87 maar gebouwd in 86 als nog wegenbelasting gaan betalen?
Of is er nog ergens een maas in de wet?
Een vriend van me heeft een Starlet met kenteken uit 87 maar bouwjaar 86. Hij heeft het voor elkaar gekregen om voor ditjaar belastingvrij te zijn.
Maar, gezien de nieuwe wet zou hij volgendjaar weer gewoon belasting moeten betalen..
Volgens hem zou dat niet mogen omdat schriftelijk vast is gesteld dat de zijne belastingvrij is, sinds dit jaar..Maar ik denk, dat ze dit vanaf volgendjaar weer omzetten in geen belastingvrije auto..
Wat heeft nou gelijk?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Goed nieuws en minder goed nieuws,
De brief van de belastingdienst n.a.v. mijn verzoek om vrijstelling is binnen. De brief is gelijkwaardig aan die Ron K. eerder heeft ontvangen.
Dat betekent in concreto dat ik m.i.v. 16 september 2011 (25 jaar na de produktiedatum) vrijgesteld wordt van het betalen van motorrijtuigenbelasting.
Maar vervolgens wordt de feestvreugde hardhandig om zeep geholpen door de volgende mededeling:
Met ingang van 1 januari 2012 wijzigt de wetgeving: vanaf die datum geldt de voor het eerst in gebruik genomen datum (lees de datum eerste toelating zoals opgenomen in het kentekenregister), in mijn geval 14 juli 1987.
Zoals we al eerder hebben geconstateerd is het aanpassen van de datum in het kentekenregister bijkans onmogelijk. En blijkbaar mag bij een wijziging in de wet een eerder verleende vrijstelling ongedaan gemaakt worden.
Overigens staat er nog wel iets vreemds in de brief, namelijk dat ik vanaf 26 februari 2012 ( ) weer het volledige bedrag aan motorrijtuigenbelasting verschuldigd ben…
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Ofwel er zullen veel mensen een deksel op hun neus gaan krijgen in 2012 ,..................
Veel 1987 rijders denken dat hun auto nu voorgoed belastinvrij is geworden, helaas is dat dus niet.
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, dat is dan slecht nieuws…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nee Gert, dat is vooral oud nieuws.