8 van de 52
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2011 07:16 PM
  [ # 106 ]

Ja.
Draadje hoor te lopen naar een draad die uit de draadboom komt, op de plaats van de carburateur.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 juli 2011 07:17 PM
  [ # 107 ]

Made in spain staat er op de carbu….. het lijkt er op dat deze GSA in Vigo in elkaar gebeund is. Wat weet je over de geschiedenis van je wagentje?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2011 07:19 PM
  [ # 108 ]

Vanaf 1983 kwamen ze allemaal uit Vigo. Met Femsa-startmotor, Femsa-dynamo, enz.

Heb je wel een werkplaatshandboek?

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 juli 2011 07:20 PM
  [ # 109 ]

Aha, weer wat geleerd. Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 juli 2011 07:21 PM
  [ # 110 ]

Die heb ik, de groene van Kluwer.

Hij is geweest van een niet-sleutelaar, was gewoon in onderhoud bij een GSA garage (tenminste, er stonden allemaal ouwe citro’s) en er is in die tijd erg weinig mee gereden.

De draad die ik zou moeten zien, zie ik niet, want ik weet niet uit welke kabelboom ie komt?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 juli 2011 07:25 PM
  [ # 111 ]

Anders geformuleerd, wat doet dat systeem? Smile Ik ken het niet.
Volgens het schema is het de ‘elektromagnetische klep voor stationair toerental’.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2011 07:41 PM
  [ # 112 ]

Inderdaad.
Die Kluwer is niet het beste op WPH-gebied.
Draad komt bij de carburateur uit de draadboom, zoals ik al schreef.
Als het systeem met de electromagnetische sproeier niet werkt, loopt ie heel beroerd tot niet stationair.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2011 07:46 PM
  [ # 113 ]

Ga eerst deze http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/GS/ maar eens doorlezen, dan heb je iets beters dan die Kluwer.

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 juli 2011 07:47 PM
  [ # 114 ]

Ik heb ook de vraagbaak, maar ik zal eens kijken.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2011 07:48 PM
  [ # 115 ]

Of deze: http://www.gs-gsa-ig.de/

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 juli 2011 07:54 PM
  [ # 116 ]

Kun je aanwijzen waar dat draadje ongeveer uit zou moeten komen, of naartoe moet gaan?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 juli 2011 08:01 PM
  [ # 117 ]

Draad komt uit de draadboom die van de linker naar de rechterkoplamp loopt, en komt uit die draadboom bij de carburateur.

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 juli 2011 08:03 PM
  [ # 118 ]

Zojuist ontdekt ja!

De kleuren:
grijs en zwart, met een stekker eraan, een gele met oogje eraan, en een groene met kroonsteen.
De dynamo moet ook nog aangesloten worden, want het storingslampje daarvan brand niet als de motor stil valt.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 juli 2011 08:08 PM
  [ # 119 ]

De stekker en de gele met oog, kunnen op de dynamo.
Op de aansluiting van de dynamo zit nog een klein zwart blokje met een afgebroken ook, maar het gele draadje zat rechtstreeks op het montageboutje op de dynamo.

De groen draad lijkt naar de carb te moeten, maar hier moet ik even een soldeerstation bij pakken dan.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 juli 2011 04:09 AM
  [ # 120 ]

Het is een groene draad. Er hoort een bekje met een zwarte behuizing eromheen aan te zitten (zie foto). Dat is bij jou blijkbaar een kroonsteentje geworden… Het komt trouwens wel eens voor dat men de afsluitpin ín de stationairsproeier afknipt. Dat is een noodoplossing voor als ie onderweg stuk gaat en je geen nieuwe bij de hand hebt. Dan blijft ie tenminste weer stationair lopen.

Je had het er ook nog over dat ie erg rijk loopt. Op je foto’s is te zien dat de choke-klep nog een stukje gesloten staat. Als dit de stand is bij volledig ingedrukte knop dan is de kabel niet goed gesteld. De klep hoort dan nml volledig verticaal te staan.

Als het niet aan de choke-afstelling ligt dan kan het zijn dat de mengselschroef ver uitgedraaid is. Deze stelschroef zit aan de kant van de stationairsproeier. Op je foto zit ie verstopt achter het vacuumslangetje.
Indraaien = armer, uitdraaien =  rijker. Beginnen bij anderhalve slag naar buiten gedraaid en daar het stationaire toerental op afstellen. (De stelschroef voor het stationaire toerental zit bij de gashevel. Hij valt behoorlijk op. In elk geval niet draaien aan de kleine schroef met was erin).
Zoek met de CO-schroef vervolgens het punt op dat ie de meeste toeren maakt. Daarna een halve slag terug naar binnen draaien en het stationaire toerental weer kloppend zetten. Dan moet het acceptabel zijn. Voor het mooie kun je ‘m nog eens aan een CO-tester hangen.

Als ie rijk blijft lopen dan kan er een luchtkanaaltje verstopt zitten.
Bij een carb. die lang droog heeft gestaan komt het ook wel eens voor dat de vlotter overloopt als gevolg van een vastzittende naald.

Als de CO-schroef opvallend ver naar buiten gedraaid moet worden of als die bijna niet reageert, dan trekt de carburateur waarschijnlijk ergens valse lucht aan. De klep van de tweede trap kan ook nog verlopen zijn maar dan wordt ‘t allemaal wat lastiger en kun je er beter door een pro naar laten kijken.

Afbeelding Bijlagen
DSCN2342.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
8 van de 52
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook