Nog geen 1800km op de teller en gisteren een steentje op het voorruit. Je kunt al raden…een barst in mijn voorruit. Ik heb er regensensor/lichtsensor inzitten.
Iemand er varing met Carglass, Autotaalglas of toch maar naar de Citroen dealer. Auto is allrisk verzekerd.
Wie?
Ik heb met zowel Carglass als Autotaalglas ervaring. Kwaliteit is bij beide best aardig. Ik vond de persoonlijke service bij Autotaalglas weer net wat beter. Weet niet waar je vandaan komt, maar ik ben 2 weken terug nog bij Autotaalglas in Apeldoorn geweest, echt prima.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Meerdere nieuwe ruiten gehad van Carglass in een auto met licht/regen-sensor, alle netjes gemaakt, op locatie, wanneer het mij het beste uitkwam, perfect dus. Geef wel aan dat je een sensor hebt en welke kleur ruit erin zit zodat ze zeker de juiste meebrengen
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik ga er van uit dat de TS zijn wagen All Risk verzekerd heeft. Daarmee doet de eventuele prijs dus niet terzake.
Kwaliteit kan natuurlijk per vestiging verschillen. Ik ken ook verhalen van mensen en bedrijven die slechte ervaringen hebben met de dealer inzake ruitvervanging en derhalve de voorkeur geven aan een bedrijf als Carglass, Autotaalglas, etc.
Tsja, ik heb met CarGlass zowel als met TotaalGlas zowel goede als (hele) slechte ervaringen. Een barst schrijf je, vervanging dus? Dan zou ik toch eerst aan de dealer denken (tenzij je verzekering dat niet ok vindt). De glasboeren zijn over het algemeen weinig voorzichtig met het plakken van spiegels en het aansluiten van sensoren enzo.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Remco Glas schreef:Nog geen 1800km op de teller en gisteren een steentje op het voorruit. Je kunt al raden…een barst in mijn voorruit. Ik heb er regensensor/lichtsensor inzitten.
Iemand er varing met Carglass, Autotaalglas of toch maar naar de Citroen dealer. Auto is allrisk verzekerd.
Wie?
Met zo’n jonge auto naar de dealer en een originele ruit laten plaatsen.
Een dealer neemt / krijgt vaak ook net iets meer tijd om het wat “netter” te doen over het algemeen.
Toepasselijke naam voor de topiceigenaar… Autotaalglas Maastricht is bij mij altijd super geweest, ook met alle sensoren. Eén enkele keer hebben ze de ruitenwisser in een iets hogere beginstand teruggeplaatst, maar dit was snel verholpen. Altijd binnen een half uur weg, als je maar duidelijk aangeeft welke ruit ze nodig hebben. Carglass moest ik toen te lang wachten voor mijn gevoel, daar is het altijd iets drukken. Omdat deze bedrijven gespecialiseerd zijn hebben ze bij mij altijd de voorkeur boven een dealer.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
TPonthemove schreef:Omdat deze bedrijven gespecialiseerd zijn hebben ze bij mij altijd de voorkeur boven een dealer.
Dat klopt ten dele, ze zijn gespecialiseerd in ruitjes plakken maar niet in de “techniek” in en rondom de ruit van alle verschillende merken en types.
Ik kan dat uit ervaring vertellen en heb het vaak meegemaakt, er gaat nogal eens wat stuk of verkeerd.
Daarbij heb ik al regelmatig gezien dat ze m.b.t. het demonteren van de ruit het niet zo zorgvuldig nemen met de sponning. Met als gevolg roest en narigheid wat onder je kitrand of rubber komt na een paar jaar.
Maargoed dit zijn de negatieve ervaringen die ik wel eens tegenkom.
Bij een auto van 5-10-15 jaar zou ik het kunnen overwegen.
Heb je een hele jonge en mooie DS3 dan zou ik ten aller tijde voor een originele ruit gaan bij de dealer.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Slechte ervaringen met Carglass.
Goeie ervaringen met schadebedrijven, deze mogelijkheid had je er niet bij staan maar zou het zeker overwegen.
succes
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Helaas, zaterdag een steentje op mijn voorruit,
mijn DS3 is bijna een jaar oud.
Wat is jullie advies ?
Dealer of Carglas ?
vorige week heb ik ook een ster in de voorruit gehad..
dit heb ik omdat mijn verzekering mij naar carglass stuurt daar laten herstellen..
prima geregeld, je ziet er buiten een klein plekje niks meer van…
voor sterretjes is dit wel goed…
moet in de toekomst de ruit ooit vervangen, dan laat ik dit wel bij de dealer doen..
@voxxie, kijk eerst eens wat je verzekering in de voorwaarden heeft staan. Vaak hebben die afspraken met bedrijven zoals Carglass. Mocht je dan zelf besluiten het ergens anders te laten doen dan heb je vaak een (hoger) eigen risico voor de reparatie of moet je zelf de eventuele meer prijs betalen.. Met dealers heb ik zelf geen ervaring kwa steenslag reparatie, met Carglass wel en had geen klachten toen.
Ik was naar de dealer gereden om te checken of de raam vervangen moest worden, of gerepareerd kon worden.
Deze gaf aan dat er een nieuwe ruit in moest. Aangevraagd bij de leasemij en na goedkeuring bij de dealer vervangen.
Met m’n Xsara kwam Carglass op ons bedrijf aanzetten… met de verkeerde ruit (ik had een warmtewerende, monteur kwam met een getinte raam aanzetten)
Dus kwam ie nog een keer terug later in de week met de juiste ruit en heeft m vervangen. Was prima.
(alleen de dealer zou via de code van de auto bij Citroen de juiste ruit in 1x gehad hebben. Carglass heeft nergens om gevraagd bij mijn weten)
Bij onze oude Saxo ging het om een nieuwe achterruit, die is bij Carglass vervangen. Prima gedaan.
Service was ook goed, hij ging zaterdags kapot en iets meer dan 1 uur later stond ie in de garage en werd vervangen. (winterdag, nat en koud weer)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Ik heb goede ervaringen met Carglass. Mijn vorige DS3 kopte een stukje asfalt terug met een flinke ster als gevolg. Binnen 2 werkdagen had ik een nieuwe voorruit, circa 1.5 uur werk. Verder nooit meer iets van vernomen, netjes geregeld door Carglass en de verzekering.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0