De dagteller wil niet meer op 0000. Het palletje is nog wel in te drukken, maar de cijfers verdraaien niet. Ik weet niet hoe het eerst was, want ik heb ‘m zo gekocht. Ik heb het klokkenpaneel gedemonteerd, maar zie niets vreemds aan het mechaniek. Ik zie een deel naar beneden gaan als ik op het palletje druk, hierdoor komen de radertjes vrij te liggen, Ik kan ze dan wel met de hand op 0 zetten. Wat er dus lijkt te missen is een mechaniekje/palletje/dingetje wat de cijfers op 0 zet. Ik zie niet wat er mist. Wie heeft hier ervaring mee?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Maar je moet niet alleen dat palltje indrukken maar er ook tegelijk aan draaien tot de getallen op 0000 staan hè?
Heb je dat gedaan?
P.S. Nooit met de hand aan de rollen zitten, dan worden ze gaar en draait het straks door.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hè ?? Ben ik nou echt zo’n sukkel?? Ik heb er niet aan gedraaid, straks gelijk proberen.
Even geprobeerd, maar draaien wil niet. Als ik het mechaniekje bekijk lijkt het er op dat dat ook niet hoort te kunnen. Weet je zeker dat je moet draaien bij een 87-er CX?





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Volgens mij is het draaien alleen bij een serie1 teller en jij hebt een “normaal” dashbord.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klopt, een serie 2 heeft een drukknop. Serie 1 is een draaiwieltje.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De mijne doet het rond de 800 het beste denk dat het gewoon
slijtage is ,effe een nieuwe scoren.
En die er in drukken en klaar is Kees.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Serie 2 is gewoon drukken, draaien heeft geen zin.
Maar hoe je bij de dagteller komt is mij een raadsel…
Ik heb de snelheidsmeter al eens uit het klokkenspel gehad. Maar de dagteller kreeg ik er niet uit…


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mijn auto werkte het drukken ook niet meer. Eerst een paar keer heel moeizaam - heel vaak achter elkaar drukken en zo. En toen was het klaar. Ik heb de boel open gehad - maar ik ben er nog steeds niet achter wat er nu precies is afgebroken. In bij mij kantelde de blokkering nog wel weg, maar als de boel niet tegelijkertijd verdraaid wordt naar de nul-stand heb je daar niet zo veel aan. ‘t Is nogal poppenspul, repareren lijkt me niet zo eenvoudig. (Later had ik gelukkig nog een probleem met de snelheidsmeter/kilometerteller - en toen heb ik de snelheidsmeter verwisseld met een andere.)
Tip van de dag: gewoon zo laten.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O ja, ik zag ‘t pas later in de topictitel: een GTI T2. da’s alleen drukken.
Inderdaad: je kunt pielen tot je een ons weegt, maar erg lastig als het al gaar is. Zo laten of geheel vervangen dus, zoals reeds gesuggereerd.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ach ja, het is ook geen ramp. Maar omdat ik wat lampjes in de dashboard wilde vervangen dacht ik dit ook gelijk maar even te repareren. Nee dus.