Hoi Basti, dat is een post waar ik wat aan heb. Naar aanleiding van jullie reacties ga ik de 90pk handgeschakelde versie bestellen.
Overigens kan ik me wel iets voorstellen bij die souplesse, het 90pk blok heeft wel 230nm koppel en dat is best veel. Ik rijd nu in een Ford Focus 1.6 TDCi (dat is volgens mij hetzelfde blok) en die heeft 110pk en 240nm. Dan ga ik er dus nauwelijks op achteruit en qua tussenacceleraties heb ik nu niets te klagen.
Heb ook nog gekeken naar een Opel Astra 1.3 diesel, maar die is toch beduidend langzamer in de specs dan de 1.6 90pk C4.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14538.jpg)
Totaal aantal Berichten: 508
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Met de 90 HDI is niks mis mee. Ik heb er nu bijna 5.000 km mee gereden en een prima motor en bak. Bij 120 km/h draait ze 2100 toeren en is erg rustig. Je hoort nauwelijks dat er een diesel in zit. Verbruik bijna 1 op 20 en in bij snel optrekken komt de turbo erbij en zit er pit genoeg in.
Ik ben er uit en heb de auto besteld. Het is een 1.6 HDi 90 ligne business in de kleur rouge babylone geworden.
Dank voor alle adviezen! En nu maar wachten… volgens de dealer wordt het september. Pff!
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_19399.jpg)
Totaal aantal Berichten: 60
- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
Sinds gisteren (pas verkrijgbaar) een trekhaak, met verticaal afneembare bol, van bosal laten plaatsen, kostprijs €395 wat een mooie prijs is, daarbij de fietsendrager van bosal (€275) voor 2 elektrische fietsen, ...een mooie combinatie.
De acheruitrijsensoren reageren niet met gemonteerde bol, dus om de prijs te drukken kun je evengoed kiezen voor een trekhaak met vaste bol.
C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.
EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ja maar zo een vaste trekhaak verkloot het uiterlijk van de wagen totaal (dat is natuurlijk mijn gedacht, anderen kunnen daar anders over denken).
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Dat dacht ik ook dus een afneembare laten monteren. Laat deze echter mooi zitten want het stoort mij niet. De sensoren werken bij mij ook nog normaal.
hey heb een nieuwe c4 wil er een turbo meter inzeten waar moet ik die aansluiten
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15281.gif)
Totaal aantal Berichten: 126
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
Heb zopas een C4 1.6 HDI 90 Business GPS (in Hickory bruin) besteld als nieuwe bedrijfswagen, hij zal mijn Fiat 500 gaan vervangen. Als hij geleverd wordt (begin oktober) zal ik zeker wat foto’s plaatsen!
crosserke1 schreef:Sinds gisteren (pas verkrijgbaar) een trekhaak, met verticaal afneembare bol, van bosal laten plaatsen, kostprijs €395 wat een mooie prijs is, daarbij de fietsendrager van bosal (€275) voor 2 elektrische fietsen, ...een mooie combinatie.
![]()
De acheruitrijsensoren reageren niet met gemonteerde bol, dus om de prijs te drukken kun je evengoed kiezen voor een trekhaak met vaste bol.
Rij sinds april in een C4 1.6 diesel Ligne business (90 pk handgeschakeld). Heb op aanraden van de dealer bij het bestellen gekozen voor een afneembare trekhaak en kan dat zeker aanraden. Wanneer hij niet gemonteerd is zie je er namelijk helemaal niets van! Zelfs de aansluiting voor de stekker klapt weg onder de auto. (De-)monteren gaat zeer eenvoudig en naar mijn idee schakelt de achteruitrijsignalering automatisch uit als ik de trekhaak gemonteerd heb.
Ben trouwens zeer tevreden over de auto. Heb hem in blue bourrasque met dus de afnaambare trekhaak en een panoramadak. Puur genieten.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7046.jpg)
Totaal aantal Berichten: 285
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Thorens schreef:Heb zopas een C4 1.6 HDI 90 Business GPS (in Hickory bruin) besteld als nieuwe bedrijfswagen, hij zal mijn Fiat 500 gaan vervangen. Als hij geleverd wordt (begin oktober) zal ik zeker wat foto’s plaatsen!
Prachtige kleur !!!
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15281.gif)
Totaal aantal Berichten: 126
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Klopt! Toen ik deze kleur in het echt zag, wist ik dat ik die moest nemen. Ziet er heel stijlvol en “duur” uit.
Wit was ook mooi, en rood ook maar rood was niet te krijgen op de Business versie en wit, dat had de baas liever niet! Dan was het snel gekozen
Het vreemde is dat het Show Rouge slechts een paar maanden leverbaar is geweest op de Ligne Business. Nu is deze kleur verdwenen, iemand enig idee waarom? Ik heb waarschijnlijk dus een nu al zeldzame combinatie incl. panoramadak en beige interieur.
Totaal aantal Berichten: 19
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Weet iemand of er op het moment vertragingen zijn mbt de levertijd van de C4 Ligne Business?
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_21420.jpg)
Totaal aantal Berichten: 32
- C4 (2004-heden) C4II THP 155 EGS Exclusive
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik heb mijn C4 Ligne Business 25 juni besteld,de dealer zei 6tot8 weken levertijd ikzelf hoop september.
Maarja vakantie tijd!!
Grappig, ik heb mijn C4 ligne business op 22 juni besteld en mijn dealer gaf een levertijd van rond de 3 maanden (!) aan: eind september dus.