Ik heb mijn klokkenset verder verfirst. Achterste klokkenset dient als donor :
Op de achterste ga ik proberen mistlamplampje aan te sluiten op de stekkers
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Gisteren naar clubmagazijn geweest en daar heb ik de ontdekking gedaan dat op mijn DX2 motor geen 28/36DLE carbu mag opzitten, maar een 28/36DMA2. Ik moet echt veel geluk hebben gehad, ik heb er nog eentje gevonden, weliswaar gereviseerd.
Dank aan de mensen gisteren in het magazijn!
Ik ga deze zo snel mogelijk monteren en kijken of ie beter draait.
Vraagje over montage : wat is de juiste montage mbt pakkingen ?
1) papieren pakking, dikke pakking, terug papieren pakking en dan carbu
2) papieren pakking, dikke pakking en dan carbu
3) dikke pakking, papieren pakking en dan carbu
4) dikke pakking en carbu
Moet er ook nog afdichtingskit gebruikt worden ?
De huidige carbu is er af geweest ma wil zeker zijn van de montage.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Kijk anders eens op mijn site:
http://www.SPAM/@ds/@ds_30mei.html
http://www.SPAM/@ds/fr_28aug.html
en de volgorde van de pakkingen
http://www.SPAM/@ds/fr_25feb2011.html
Succes
Bedankt SPAM!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
ik moet nog een correctie toepassen :
Op DS21H zijn zowel 28/36DLE carbu’s geleverd ( van 10/68 t/m 1972 ) als 28/36 DM2 ( vanaf 1972 )
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Vandaag de 28/36 DLE carbu afgemonteerd.
De voet was redelijk kromp getrokken en de er is zeer duidelijk speling voelbaar op primaire as gasklep.
Hoeveel speling mag zo’n asje hebben ?
Wanneer is een carbu aan revisie toe ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De speling moet bijna nul zijn. En eigenlijk ook niet voelbaar dus. Anders moeten de asjes voorzien worden van busjes, zodat er geen valse lucht in de carbu kan komen.
Citroen!
Thanks Dago.
De speling is wel zeker een dikke mm. op de as.
Bij nader inzien, is de carbu die ik heb meegnomen van het magazijn - 28/36DM2 ééntje voor een DS23H.
Zou dat ook gaan op een DS21H ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is het een DM 2 (voor DS23H inderdaad) of een DM A2 (voor DS21 en DSuper5)?
Citroen!
Ik kijk het morgen nog na. Ik twijfel. Van het clubmagazijn, vermoed ik DMA2.
Als het zo is, ben ik wel verward : na 09/72 zijn er toch geen DS21H niet meer geleverd ? En vervangen door DS23H ?
Ben even de kluts kwijt
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De venturi’s zijn gelijk en ze zijn beide voor een halfautomaat. Denk dat ie wel bruikbaar is.
Citroen!
Uit onderdelen boek vanaf 1972 :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
En :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Van welk bouwjaar is jouw DS ook weer?
Citroen!
Mijn is DS20 Hydraulique Pallas Brun Scarabee van 1975 maar die franzosen hebben er een DX2 motor ingelepeld. Op het motor typenplaatje staat “DX2”
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige