




Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
zo rond de 850
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vrij normaal, moet geen reden zijn om af te slaan bij remmen.
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Ik kan het ook nog steeds niet plaatsen. Heb het echter de laatste tijd niet meer gehad, niet hard genoeg geremd denk?
Nu heb ik echter een ander vreemd verschijnsel: het lijkt net of de achterkant van de auto met flink optrekken helemaal op de grond komt. Is dit een hydraulisch issue?
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. dat hoort zo. goede achterbollen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Die zijn ook vorig jaar vervangen, maar hoe verklaar je dat dan? Zijn ze dan lekker soepel?
Vandaag ook een flink stuk gereden en voor eerst sinds tijden het verbruik kunnen uitrekenen. Kwam met veel korte stukjes en vandaag een rit van 200 kilometer flink hard gereden op verbruik van 1 op 6, dit is reeel voor 23ie toch?
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Hoe voller je bollen, hoe soepeler, en dus hoe minder stug ze reageren op het optrekken. Bij het optrekken wil de kont van een DS naar beneden, en met soepele bollen hoe beter dat gaat. Dat is ook de reden van de in hoogte gecorrigeerde koplampen van een DS.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
als de bol op de juiste druk is kan je de achterkant makkelijk tot in zn aanslag drukken. Als je hard optrekt doe je in weze het zelfde. neus stijgt en kont daalt door het moment op de aandrijf assen. ALS je hoogte regelaar in topstaat is corrigeert die na 2 seconden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Dat doet ie gelukkig.
Wat vinden jullie van die “1 op 6”, is trouwens op lpg?
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Met een combinatie van korte stukjes en flink hard rijden, lijkt me dat op LPG niet zo heel gek. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat flink hard rijden is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
van wervershoof naar emmeloord binnen een uur over de drukke dijk Enkhuizen Lelystad, met pieken van 150.
Had een afspraak die ik moest halen. Normaal rij ik minder stevig
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Stoute jongen, ja mag daar maar 100 en als je haast hebt moet je eerder vertrekken.
Maar dat gebruik lijkt me niet zo verkeerd met die rijstijl, ik heb ook ongeveer die rijstijl en haal met de Jaguar 1 op 3 op LPG.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
mijn 23ie rijdt 1:7 met ‘stevig’ rijden, altijd op maximum snelheid op de tomtom, niet op de klok.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op LPG of op benzine?
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
het verbruik van mij was op lpg, dat valt wel mee dan denk ik. Nogmaals, normaal rijd ik rustiger en zal het verbruik dus gunstiger zijn.
Over een week gaan we voor het eerst met de snoek op vakantie. Helaas voor het rijden niet ver. De auto zal wel niet veel moeite met de vouwwagen hebben. Kan tevens kijken of ik net zoveel bagage kwijt kan ik de ds als in de xsara.
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
camemBert schreef:mijn 23ie rijdt 1:7 met ‘stevig’ rijden, altijd op maximum snelheid op de tomtom, niet op de klok.
op lpg, benzine nooit gemeten
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!