Mijn GTI uit 87 rijdt uit zichzelf naar links, door het stuur op 7 uur te houden blijf ik op de weg. Mijn vertrouwde uitlijner zei mij dat ik eerst de spoorstang gangbaar moest laten maken, dan zou hij de traditionele uitlijning uitvoeren. Mijn CX specialist zegt dat dit geen logische aanpak is, hij heeft de diravi zoveel mogelijk opnieuw gecentreerd en denkt dat het probleem ergens anders ligt, bijv in de lagers. De auto rijdt verder prima. Wat te doen?
C5 1.6 2005
CX GTI (20-ste Citroen sinds 1975)
C1 2011




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
kijk of de bussen (silentblocs) op je stuurhuis niet versleten zijn want dan loopt ie ook scheeef.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Het probleem van het in korte tijd niet meer rechtuit rijden van de wagen komt nog wel eens door het uiteenvallen van de achterdraagarmlagers. Eén de achterwielen staan dan niet meer recht [spoort niet meer].

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Je hebt je bandenspanning vast al gecontroleerd (?).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
mmm eerst effe de alle componenten vooraan checken daar zit oo het meeste daarna achternaan. Volgens mij zij het de rubbers op je stuurhuis die speling hebben als dat niet is moet je achteraan kijken
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Oké maar je draagarmlagers zijn wel heel makkelijk te controleren. Staat één van de achterwielen (of allebei) niet recht op de weg, maar in de BMW-stand, dan is het lager kapot en grote kans dat dan ook het sporingsprobleem veroorzaakt.
Nee, Mulder, ik had de bandenspanning achter niet gemeten. Dat was wel het probleem, spanning beide zijden onder 1. Die banden, Vredestein, zitten onder gebruikte 14 inch velgen waarvan ik nu denk dat de flens of hoe dat heet onvoldoende geschuurd is. Ik ga weer terug naar mijn leverancier. De auto rijdt met 2,5 bar aanmerkelijk rechteruit, ik hou nog 20% van het probleem over. Daar ga ik met de andere tips iets mee doen, allen bedankt!
C5 1.6 2005
CX GTI (20-ste Citroen sinds 1975)
C1 2011