4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Draaikolkje Turbo - het einde :(
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 21 juli 2011 10:29 PM
  [ # 46 ]

clap Gefeliciteerd wat een mooie voiture, wens je heel veel plezier en zweefkilometers.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 22 juli 2011 02:54 AM
  [ # 47 ]

love1 ..dat je 10 jaar hebt kunnen wachten! Wat een pracht exemplaar! Geniet er van en maak er fijne kilometers mee…enne…leuk dat ze mee gaat (en jij ook natuurlijk) naar Parijs!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 275

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 12 augustus 2011 10:24 PM
  [ # 48 ]

Hoi mijne dames en heeren,

Ik heb de cx nu alweer 2 maanden in mijn bezit, en wat bevalt het me toch goed! Ik heb vandaag helemaal even hieperdepiep dagje want heb met succes mijn eerste werkzaamheden verricht!

Het was maar wat basisonderhoud, maar wat voelt het lekker om lekker te sleutelen aan je auto. Vorige week alle contactjes al nagelopen, dit heeft blijkbaar ook invloed gehad op het ABS systeem. Dat hij ingrijpt als ik rustig afrem doet ie niet meer!

Vandaag even olie ververst, nieuwe oliefilter en nieuwe bougies. Het filter zat nog wel lastig, maar leuk dat het toch lukte. En met een stel nieuwe bougies loopt ze, en start ze, een stuk soepeler.

Ook leuk: op de terug weg naar huis werd ik nog voorbij gepeesd door een mooie serie II t2 (TT-99_ZG). Klein dotje gas erbij, twee keer knipperen met mijn ogen en ik zie op mijn teller 160 staan! Woohoo! Normaal weet ik me beter te beheersen! Mooi man, zo’n snelle karavaan mooie dames, zwevend over de A7!

Dit weekend ga ik o.a. met Nelis en JMMJ sleutelen. Op het programma staat een nieuwe dynamo, het stellen van de kleppen, mijn mooie gele mislichten werkend krijgen en het vervangen van de schakelstang (weet niet hoe het heet). Mijn pook schakelt als een pollepel in een pan stevige snert: de pook blijft staan, maar dat is het dan ook! Maar dat zal wel op een brug moeten…

Wilde iedergeval even met jullie delen dat ik het geweldig leuk vind om weer eens een dagje te sleutelen en een cx rijder te zijn. Heb er lang over getwijfeld, veel wikken en wegen, maar ben zo blij met de cx dat ik het jammer vind dat ik er niet eerder een heb gekocht!

Een goed weekend allen!

Profiel  

Gepost: 12 augustus 2011 11:30 PM
  [ # 49 ]

Goed bezig Pieter!!
Mooi dat het allemaal gelukt is, vooral dat oliefilter kan een crime zijn! Lekkere plaats is dat toch ook altijd.  hmz
Heb je een likje vet (of olie) aan het rubber gedaan toen je de nieuwe monteerde? Dan gaat ‘ie volgende keer opnieuw zo makkelijk los.

Misschien ten overvloede, maar kleppen stellen moet wel met volkomen koude motor hè?
Dus doe dat best eind van de middag, als je met Niels en Jaco gaat sleutelen.

Dat van die schakelstang moet echt op een brug, anders wordt je gek. De nylon bus zal versleten zijn, komt zeer vaak voor. De witte bus in deze stang dus, zit onder je subframe.

Succes en groet! Tof dat je (nu al) zoveel plezier beleeft aan je CX!
La Léo

P.S. Ik besef me dat het goed mogelijk is dat je dit soort dingen allang weet en dat mijn tips dan erg spuit-11 achtig overkomen, maar ‘t is maar om te zorgen dat je straks niet vastloopt. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 12 augustus 2011 11:43 PM
  [ # 50 ]
PieterT schreef:

Ook leuk: op de terug weg naar huis werd ik nog voorbij gepeesd door een mooie serie II t2 (TT-99_ZG). Klein dotje gas erbij, twee keer knipperen met mijn ogen en ik zie op mijn teller 160 staan! Woohoo! Normaal weet ik me beter te beheersen! Mooi man, zo’n snelle karavaan mooie dames, zwevend over de A7!

Ha naamgenoot met CX GTiT. Die andere was ik dus. Mooi gezicht, ja.  Cool

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 13 augustus 2011 08:24 PM
  [ # 51 ]

Goed bezig Pieter!!

Dank je, dank je! Vond ik zelf ook Cool

Dat van die schakelstang moet echt op een brug, anders wordt je gek. De nylon bus zal versleten zijn, komt zeer vaak voor. De witte bus in deze stang dus, zit onder je subframe.

Kijk eens aan: dat is parate kennis: dat nylon dingetje is inderdaad naar z’n gootje maar heb al een nieuwe in huis. En uiteraard heb ik mijn filter even geolied. Liever tips ten overvloede, dan helemaal geen tips, dus dank voor je spuitelven gedrag La Leo haha!!

@pbo: stond er bij jou ook 160 op de teller, of heb ik van doen met een stevige tellerafwijking?!!

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 13 augustus 2011 10:08 PM
  [ # 52 ]

Ik had er constant dik 140 (wat volgens de GPS een km of 10 teveel is) voorstaan, later nog even kort doorgetrokken naar 160 om kort voor de afslag weer af te zakken naar 100 ivm voorliggers.

Ik vermoed dus dat je teller aardig overdrijft, maar dat kan je zo testen met een GPS.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 13 augustus 2011 10:21 PM
  [ # 53 ]

Je moet een verhaal ook sterk brengen natuurlijk Wink Hoewel: inderdaad dat laatste stuk gaf ze bij mij echt 160 aan! Very Happy

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 13 augustus 2011 10:57 PM
  [ # 54 ]

Dan ligt het aardig in 1 lijn met de mijne.

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 augustus 2011 12:32 AM
  [ # 55 ]

Even een snelle reactie voordat ik naar bed moet

Heb een geweldige leerzame en productieve dag gehad. Bij Theo op het erf met nog een prestige en een XM v6 (en een landrover, ander forum).

Met dank aan Evert is mijn handremlampje naar behoren gaan functioneren (Jee!)
Met dank aan mijn pa (en mijzelf) een nieuwe dynamo geinstalleerd en de accupolen eens bijgewerkt. Wat een verschil: nu wel starten / lopen!
Heb het benzinelampje vervangen. Het lampje was stuk, dus wist ik nooit precies wanneer de tank nou leeg was
Heb de bumber wat rechter gehangen. Helaas heeft ze ooit een tik gehad, en sluit het recht niet super strak meer aan. Nu dus beter.
Zou mijn luchtfilter vervangen: dat ding was zo gaar dat er driekwart van het filter niet meer bestond, en het andere kwart viel als poeder door mijn handen…

Er staan nu nog wat meer optische zaken op het lijstje, en de mechanische dingen: de schakelstang en kleppen stellen is niet gelukt. Komt wel weer.

Om aan Erik te duiden: dit is dus een voorbeeld van hoe leuk het kan zijn om te beginnen te sleutelen aan je auto! hint hint!

Jmmj heeft wat mooie foto’s gemaakt, van bezweete mannen met spierballen en olievegen over het gezicht!

Leuk dagje, kan niet wachten op de volgende vrije dag!

Groet Pieter

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 15 augustus 2011 01:49 AM
  [ # 56 ]

He wat een leuke dag! Lekker buiten met autootjes gespeeld, wat wil een jongetje nog meer. Vooral het V8-geluid van die Landrover heeft me goed gedaan, en verder zijn een tweetal CXen en een XM weer wat beter geworden dan ze vanmorgen waren - voorwaar een goed resultaat! Zelf ben ik ook weer blij, na mijn portemonnee vanmiddag achter te hebben gelaten bij een onbemand tankstation, die een uur later bij dat tankstation niet meer teruggevonden hebbend, pasjes geblokkeerd hebbend en gefrustreerd naar huis gesukkeld te hebben (Kinderen, denk er aan, houd je al-tijd aan de plaatselijk geldende maximumsnelheid! Vooral onverantwoordelijke GTi Turbo-bezitters en rijders van XM V6-24’s willen dat nog wel eens vergeten) stond er een vreugdevol bericht van de politie op mijn antwoordapparaat: de portemonnee is gevonden en op het bureau langsgebracht! Dat geeft me weer energie om de onderstaande foto’s nog ff te posten:

Pieter’s beauty voor aanvang der werkzaamheden

Pieter verjaagt condens uit de koplampen

Hoog bezoek: Pieter Senior komt langs met de Jag

Pa wordt meteen aan het werk gezet

Ook MarkV624 klust, hier speelt hij voor krik

Als hydropneumatiek even te veel wordt kan er ook aan Tonka’s worden gesleuteld

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- ID/DS DSpecial
Gepost: 15 augustus 2011 05:39 PM
  [ # 57 ]
PieterT schreef:

Even een snelle reactie voordat ik naar bed moet
Om aan Erik te duiden: dit is dus een voorbeeld van hoe leuk het kan zijn om te beginnen te sleutelen aan je auto! hint hint!
Groet Pieter

cheese

Profiel  

Citro78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Gepost: 15 augustus 2011 06:06 PM
  [ # 58 ]

Altijd leuk gezamelijk sleutelen.

Trouwens leuke hond die het sleutelwerk bewaakt Mr. Green

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 15 augustus 2011 06:22 PM
  [ # 59 ]

haha ‘bewaakt’ is wel ERRUG optimistisch! Hoewel, misschien kunnen kwaadwillenden zweepslagen oplopen van Laika’s enthousiaste gekwispel…

Profiel  

Citro78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Gepost: 15 augustus 2011 06:26 PM
  [ # 60 ]

Haha we hebben hier net zo’n waakhond. Zal vast aan de kleur liggen Mr. Green

Profiel