Brandstofadditief Toevoegen
puku
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 16 juli 2011 06:13 PM

Hallo iedereen!

Gisteren ging het oranje driehoekje met een uitroepteken erin branden op het dashboard. De boardcomputer gaf aan dat er branstofadditief moet worden bijgevoegd. Nu ben ik gisteren direct naar de garage gegaan en daar vertelden ze mij dat er een vloeistof moet worden bijgevuld ergens in de Berlingo en dat dat best een klusje kan zijn. Klopt het dat ze daar ZEKER een uur mee bezig zullen zijn? Ik heb het net even op google opgezocht en is het niet zo dat het een vloeistof is die je kan bijvullen via de brandstoftank?
Ze hebben de vloeistof besteld en komende week zal de wagen naar de garage gaan, dus ben wel benieuwd hoe het eigenlijk zit. 

Groet Martin

Profiel  

Watje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169

Gepost: 22 juli 2011 10:25 AM
  [ # 1 ]

Ik weet niet wat ze gaan doen, maar als ik denk wat ik denk. Kan je het makkelijk zelf. Ik heb met mijn ax ook problemen gehad. versneld stationair. hikken stotteren.. hoog verbruik.

hang me er niet aan op. Maar volgens mij is het wyns. schoonmaakmiddel voor de injectie. en gaat via de vulopening van de tank naar binnen.

Wat heeft het opgeleverd. bij mij:  Rustiger loop, injectie ziet er schoner uit, ehhhh loopt bij minimaal gasgeven 140 km per uur. Dus ja winst. iK zou in iedergeval eens vragen wat ze er in doen, en waar het ingaat.

Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 22 juli 2011 11:17 AM
  [ # 2 ]

Watje, je zit er volledig naast, het is geen Wynns brandstofsysteem reiniger, het is het additief wat in een apart tankje zit onder de auto.

Het additief is zeer giftig en moet via een slang aangekoppeld worden op het tankje en dan bijgevuld worden, daarna moet de computer gereset worden.
Absoluut geen klusje om zelf even thuis te doen op de stoep om zo de centen in je beurs te houden!

Succes!

Emiel

Profiel  

Watje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169

Gepost: 22 juli 2011 01:04 PM
  [ # 3 ]

Dus als ik het goed begrijp, een apart tankje naast je benzine tank. En als dat tankje op is loopt de beringo voor geen meter. Ik geloof dat ik dan eerst dat tankje er lekker uit haal.

Dat ik er naast zit kan best. Wyns heeft bij mij geholpen in mijn AX. weet je… laten we het maar zo houden. en ieder zijn gang gaan.

watje..

Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2949

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 22 juli 2011 01:16 PM
  [ # 4 ]

Als het een diesel is zal het waarschijnlijk om het volgende goedje gaan;

ADBlue

Dit is inderdaad totaal wat anders dan een benzinetoevoeging in je tank wat zorgt voor een “betere verbranding” of reiniging van het brandstofsysteem.

ADBleu is een toevoeging in een apparte tank die om de zoveel kilometers moet worden bijgevuld.

Dit heb ik van het internet gekopieerd [ wiki gemakzucht Smile ];

AdBlue is een 32,5% oplossing van ureum in gedemineraliseerd water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij bijvoorbeeld vrachtwagens die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden.

AdBlue wordt in een afzonderlijke tank op de vrachtwagens meegenomen.

Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3-5% van het dieselverbruik.

Door AdBlue toevoeging wordt het mogelijk dat dieselmotoren voldoen aan de in 2005 ingevoerde Euro IV-norm en de toekomstige Euro V-norm.

Watje, deze tank is normaal niet los te koppelen, dit is een “belangrijk” onderdeel / systeem geintegreerd in het motormanagementsysteem.

Profiel  

HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 24 juli 2011 12:24 PM
  [ # 5 ]

Hoi ‘Allemaal’
Weten jullie in welke dieseluitvoeringen deze ADBLEU gemonteerd staat? 
Ik heb ze1f een 1.6 HDi Berlingo van 2006 maar heb er geen weet van of en eventueel waar dit reservoir gemonteerd zou staan.
Mvg.
HAUG
24-07-2011

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  

Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 24 juli 2011 09:51 PM
  [ # 6 ]

AdBleu heet bij Citroen Eolys.

Robert

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  

HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 25 juli 2011 01:02 PM
  [ # 7 ]

Hoi R & M, Allemaal

Heeft iemand een idee waar dit reservoir bij een Berlingo 1.6 HDi staat en om de hoeveel kilometer dit bijgevuld moet worden?

Mvg.
HAUG

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 25 juli 2011 09:11 PM
  [ # 8 ]

120k km. Zit tussen de voor en achterbumper…. Wink (locatie weet ik niet precies..)

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 25 juli 2011 11:13 PM
  [ # 9 ]
Watje schreef:

Dus als ik het goed begrijp, een apart tankje naast je benzine tank. En als dat tankje op is loopt de beringo voor geen meter. Ik geloof dat ik dan eerst dat tankje er lekker uit haal.

Dat ik er naast zit kan best. Wyns heeft bij mij geholpen in mijn AX. weet je… laten we het maar zo houden. en ieder zijn gang gaan.

watje..

Als je er echt geen verstand van hebt hou je dan liever stil watje, een tankje eruit halen omdat hij leeg is en vervolgens zeggen dat iedereen zijn gang maar moet gaan vind ik echt belachelijk.

De vloeistof moet bijgevuld worden en de teller moet met de computer gereset worden, dit is werk wat ik regelmatig doe.

prijzen ervan weet ik niet, zelf bellen dus met je garage.

Emiel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook