Dito voor mij
same
alarmlichten gaan wel heel snel aan. Soms als ik sportief even rij op een landweggetje en ik ga in de ankers dan beginnen ze al te knipperen.
Wat dat betreft ankeren, dat kan die wel , goeie remmetjes.
En kwa wegligging, voor een eco karretje gaat ie ook aardig strak de bocht door. Harder als nodig is op de openbare weg.
Totaal aantal Berichten: 209
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
ik heb het net voor de vakantie meegemaakt dat de alarmlichten aanschoten, echter vind ik de snelheid waarmee dit gebeurd wel meevallen.
Bij “Eland testen” gaat het wel snel, maar voor het betere gooi en smijtwerk moet je toch een baantje afhuren als je dat wilt doen, ook al ben je alleen op de weg….
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Marien schreef:alarmlichten gaan wel heel snel aan. Soms als ik sportief even rij op een landweggetje en ik ga in de ankers dan beginnen ze al te knipperen.
Eens. Onlangs gebeurde het me zelfs bij een kruispunt op de rondweg. Remde gewoon wat laat, niet eens gevaarlijk of té laat. Gaan die dingen knipperen. Voelde me wel een beetje voor lul staan bij mijn achterligger. Die weet waarschijnlijk niet dat automatisch ging, dus zal wel gedacht hebben: “ja duh, ik zie ook wel dat het licht op rood staat”. Alsof ik hem waarschuwde net als je soms bij filevorming op de snelweg doet. Denk dat ik het dus maar uitzet. Kan ook prima zelf dat knopje indrukken in geval van nood.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik hoor graag hoe je dit uitzet! Voel me ook regelmatig lullig als ik met knipperende lampen voor een stoplicht sta…
Het is een instelling ergens in het menu van je radio (of boordcomputer, weet niet welke uitvoering je hebt). De optie heet geloof ik ‘appellichten aan of uit zetten’.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Je kan het zelf niet uitzetten en ik vraag me af of de dealer dat wel kan. Dit is een veiligheidsfeature waar Citroën indertijd nog uitgebreid mee geadverteerd heeft. Het lijkt me niet dat dit uit te zetten is. Vergelijk het met het signaal wanneer je je gordel niet om hebt.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
deluxious schreef:Het is een instelling ergens in het menu van je radio (of boordcomputer, weet niet welke uitvoering je hebt). De optie heet geloof ik ‘appellichten aan of uit zetten’.
Appelverlichting betekent dat je dimlichten te allen tijde branden als de motor loopt.
tilanus schreef:Je kan het zelf niet uitzetten
Crap. Soms heb ik echt een hekel aan die zogenaamd bijdehante functies die je ook nog niet eens uit kunt schakelen… Ik bepaal graag zelf of ik zoiets wel of niet wil, maar goed.
Ze gaan wel echt heel snel aan die lichten, maar goed. Safety first dan maar.
Kwam er ook pas vandaag achter dat het gaspedaal ook als knop werkt, zal alleen voor de limiter zijn? Doortrappen is een klik. Best wel vreemd, je denkt dat je iets kapot aan het trappen bent.
De auto gaat ook een beetje kwispelen als je wat voller in de ankers gaat, hij trekt dan of naar rechts of naar links lichtjes.
Voor de rest is hij echt speels, vooral op landweggetjes e.d.
En nu na wat meer km merk ik dat hij fijner in een hogere versnelling rijdt. Waar hij eerder moeite had en rauw ging, schakel ik nu al eerder door, nog niet helemaal op advies van de schakelindicator, maar zit er niet ver naast.
Dat doortrappen en klikgevoel had mijn Peug ook. (was ook een 1600 diesel)
Bij m’n 2 liter Xsara hdi was dat niet.
Ik kreeg als uitleg dat er een soort van overboost ingeprogrammeerd zit (bij de Peug)
Er zou dan iets meer koppel ter beschikking komen als de pedaal door de bodem getrapt werd.
Of dit een broodje aap verhaal is, geen idee…
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Is het mogelijk om de spiegels in te laten klappen voor de garage in rijd?
Gister de DS3 van mijn vriendin in de garage gezet en ik hou met de uitgeklapte spiegels niet echt veel ruimte over. Ongeveer 4 cm aan elke kant.
(Had verwacht dat hij smaller zou zijn dan mijn picasso)
DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit
Het spiegel knopje naar beneden drukken dan klappen deze in
Thanks ga het zo proberen!
DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit