regen in de motorkap
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 21 juli 2011 11:34 PM

Als ik de motorkap omhoog zet, loopt er een straaltje water uit de zijkanten voor, thv. de aanhechting van de inox strip (is die geklemd?)
Blijkbaar hoopt zich daar regen op, die onder de motorkap sijpelt.
Moet hier een afwateringsgat zijn? (voor er één roest…)
Dank je, Walther

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juli 2011 12:23 AM
  [ # 1 ]

De motorkap kan niet roesten Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juli 2011 10:42 AM
  [ # 2 ]

Zit geklemd en je kan gaten boren onder in de strip op de hoeken. Verder de bovenrand afkitten!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 22 juli 2011 11:28 AM
  [ # 3 ]
waterman schreef:

De motorkap kan niet roesten Wink

Hoe noem je zulks?

Afbeelding Bijlagen
SMmotorkapBlaas.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juli 2011 11:44 AM
  [ # 4 ]

Corrosie. Roest is ijzeroxide. De kap is van aluminium

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juli 2011 10:18 AM
  [ # 5 ]
walther259 schreef:
waterman schreef:

De motorkap kan niet roesten Wink

Hoe noem je zulks?

Geen roest dus. Corrosie of oxidatie zoals Bogaard zegt. Komt door slecht spuitwerk en slechte voorbewerking van de onderlagen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 juli 2011 08:33 PM
  [ # 6 ]

Walther:

Als de spuiter niet ziet dat de kap van Aluminium is dan…. ( de spuiter spuit wat hem gevraagd en egzegd wordt !).
Wat je hier ziet is aluminium corrosie ( roest!?). Aluminium wordt “normaliter” beschermd door een oxide laagje ( roest !), dat zeer dun is, en onder invloed van zuur of loog kan het verder roesten, of on der invloed van een alcohol, of als contact corrosie met een ander metaal.
Voor aluminium is een geschikte grodnverf nodig ( tegenwoordig heeft men daar al veel ervaring mee, o.a. Audi en Jaguar maken al jaren modellen van aluminium), maar als je ” gewone” grondlak gebruikt en dan de bovenste laklagen niet goed genoeg aanbrengt, dan kan het maar zo zijn dat je blazen op de aluminium krijgt.
Herstellen: Afschuren tot op het kabel aluminium, primer erop, kleur erop en afwerken met een blanke laglaak. Is vrijwel onmogelijk te doen zonder dat je het ziet, dus beter de hele motorkap overspuiten.

groet,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 juli 2011 08:28 PM
  [ # 7 ]
bogaard77 schreef:

Zit geklemd en je kan gaten boren onder in de strip op de hoeken. Verder de bovenrand afkitten!

Deze bedoel je met die strip…... ?? en daarvan die gaatjes boren op de hoeken. ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook