Als ik de motorkap omhoog zet, loopt er een straaltje water uit de zijkanten voor, thv. de aanhechting van de inox strip (is die geklemd?)
Blijkbaar hoopt zich daar regen op, die onder de motorkap sijpelt.
Moet hier een afwateringsgat zijn? (voor er één roest…)
Dank je, Walther
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De motorkap kan niet roesten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit geklemd en je kan gaten boren onder in de strip op de hoeken. Verder de bovenrand afkitten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Corrosie. Roest is ijzeroxide. De kap is van aluminium
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
walther259 schreef:waterman schreef:De motorkap kan niet roesten
Hoe noem je zulks?
Geen roest dus. Corrosie of oxidatie zoals Bogaard zegt. Komt door slecht spuitwerk en slechte voorbewerking van de onderlagen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Walther:
Als de spuiter niet ziet dat de kap van Aluminium is dan…. ( de spuiter spuit wat hem gevraagd en egzegd wordt !).
Wat je hier ziet is aluminium corrosie ( roest!?). Aluminium wordt “normaliter” beschermd door een oxide laagje ( roest !), dat zeer dun is, en onder invloed van zuur of loog kan het verder roesten, of on der invloed van een alcohol, of als contact corrosie met een ander metaal.
Voor aluminium is een geschikte grodnverf nodig ( tegenwoordig heeft men daar al veel ervaring mee, o.a. Audi en Jaguar maken al jaren modellen van aluminium), maar als je ” gewone” grondlak gebruikt en dan de bovenste laklagen niet goed genoeg aanbrengt, dan kan het maar zo zijn dat je blazen op de aluminium krijgt.
Herstellen: Afschuren tot op het kabel aluminium, primer erop, kleur erop en afwerken met een blanke laglaak. Is vrijwel onmogelijk te doen zonder dat je het ziet, dus beter de hele motorkap overspuiten.
groet,
To err is human, not to err is divine.
bogaard77 schreef:Zit geklemd en je kan gaten boren onder in de strip op de hoeken. Verder de bovenrand afkitten!
Deze bedoel je met die strip…... ?? en daarvan die gaatjes boren op de hoeken. ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.