La Léo schreef:freek schreef:het is 100% zeker dop
3536 dus
Pardon? worden mijn quotes gewijzigd?
Het is (bij mij (Turbo2))HONDERD PROCENT ZEKER 35MM
Puffel heeft gelijk de moer is geen mm maat maar een inch maat dus als je het goed wil doen dan koop je gewoon een dop 1 3/8” kan je bij iedere metaalwaren zaak bestellen!!
Verders heb je echt geen luchtsleutel nodig gewoon een groot schuifstuk uit een grote doppendoos,echt 2 tellen werk.(voor de moer loshalen wel te verstaan)












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
1 3/8 = 34,9 mm.
= dop 35.
dop 36 doet het ook. maakt niet zoveel uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij mij lag die er met een dop 36 letterlijk met 2 sec vanaf. Dat was dan ook met een grote luchthamer














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Let wel op als je het met een dop 36 wil doen dat dat een 6 kant dop moet zijn anders sloop je de moer. Beter de goede maat pakken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
de meeste mensen hebben die dop niet op het schap liggen ,dus waarom niet meteen de goede kopen??????
Goed en passend gereed schap is het halve werk.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja, dat probleem ken ik nog ja, ga je vol goede moed je motor uitbouwen loop je gelijk tegen het probleem dat dop 32 niet past en kun je de halve stad afrijden om iets passends te vinden.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
waterman schreef:Ik lees iets over een lager? wat is de bedoeling? Een nieuw wiellager? Een complete gebruikte unit?
Versta je onder een complete unit het zogenaamde wiellagerhuis?
Wanneer besluit men dat ze een gebruikte unit plaatsen?
Ik neem aan dat je alleen het lager kunt vervangen en dat je die altijd nieuw koopt.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik merk dat de animo voor dit draadje wegebt.
De klus is waarchijnlijk toch te lastig om zelf of samen uit te voeren.
Bedankt voor jullie raad, had stilletje ook gehoopt op wat “daad”.
Dat gaat waarschijnlijk niet lukken, dus zal ik de conclusies moeten trekken en de portemonnee.
Dat is ook niet erg, ik blijf graag in mijn voiture rijden.
Ik had graag wat bijgeleerd, hoop ooit die kans toch nog te krijgen.
Jan




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voorwiel lager aan de linker kant kun je zelf wel is ook wel te over zien.
Weet niet wat voor velgen je hebt maar eerst de wieldop er af of beschermkapje van de naaf.
Dan de splitpen eruit en moer los draaien (met de juiste dop ) tot handvast
Daarna alles op de krik en goed zodat ze er niet vanaf schiet.
Wielmoeren los wiel eraf.
Daarna onderste fuse los,de aan drijfas terug duwen (richting bak)
Dan kun je het lager huis wegklappen en aan de achterkant kun je de boutjes zien wie je los moet draaien
Om de wiel naaf te vervangen.
Montage gebeurd in om gekeerde volgorde.
Zorg er wel voor dat je moer die je op de as draaid goed aandraaid anders loopt je nieuwe lager zo weer stuk.
(eigen ervaring kan al gebeuren als je de auto een klein stukje verrold.
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.