Aanjager / lucht(re)circulatie
Vinny
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

- Xantia 1.6X
Gepost: 22 juli 2011 04:13 AM

Hallo mede lezers,

Sinds 2 weken ben ik in bezit van een xsara 1.6i break uit 1999.

Ben er tot nu toe tevreden over maar heb wel een probleempje

De aanjager-knop is zowel links draaibaar (recirculatie) en rechts draaibaar verse luchtcirculatie.

Echter ik merk dat de verselucht niet binnenkomt en dus blijft recirculeren ook als de aanjader op verse lucht gedraait wordt (ik hoor ook geen verschil tussen links en rechts draaien, normaal zou je een klep horen opengaan)

Is dit zelf te verhelpen??

zoja waar zit de aanjager en de klep?
zonee wat zijn de geschatte reparatiekosten?

en mijn lampje van de airbag blijft knipperen maar daar heb ik net gelezen dat t waarschijlijk de stekkers zijn onder de stoelen (ga ik morgen eens naar kijken)

Graag advies

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 juli 2011 01:04 AM
  [ # 1 ]

Je kunt het handschoenkastje er uit halen door de klep te openen en de drie schroeven aan de bovenkant en de drie schroeven die onder de plakbekleding verstopt zitten los te draaien.

Achter het handschoenkastje zit het kachelhuis met bovenop de recirculatieklep. Wellicht zit deze vast.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook