5 van de 17
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Yannick’s Belgische-trax
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 02 januari 2011 12:33 PM
  [ # 61 ]

ik heb de vlotter er eens uit gehaald en het is er één uit kurk, maar toen ik hem in een emmer benzine stak ging hij gewoon onder.
dus hij drijft simpelweg niet meer, waarschijnlijk de kurk die versleten is en de benzine opzuigt.
op draadbreuk hebben we nagekeken en dat was allemaal in orde.
we hebben ook de benzine meter zelf eens rechtstreeks op de batterij(6volt) aangesloten en die beweegt een héél klein beetje. dus zal het wel de vlotter zijn die gewoon niet meer vlot…

groeten & gelukkig nieuwjaar aan iedereen!

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 02 januari 2011 03:03 PM
  [ # 62 ]

Er zijn ook compleet nieuwe exemplaren te koop maar die zijn niet echt nauwkeurig.
Dus maar gewoon de oude kurk vervangen door een kunststof kurk. Namaak is zeker niet altijd beter en dat geldt helaas voor veel nieuwe Traction onderdelen.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 02 januari 2011 04:18 PM
  [ # 63 ]

ja ik ga proberen een te vinden…

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 02 januari 2011 05:27 PM
  [ # 64 ]

Gewoon een flesje wijn kopen (en opdrinken). 50% van de normale wijnen heeft tegenwoordig een kunststof kurk.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 02 januari 2011 10:56 PM
  [ # 65 ]

aahzo dat gaat ook…
en dan werkt die terug even goed? want mijn dobber is dikker van diameter dan een kurk uit een fles wijn…
maar dat maakt misschien niet uit dan.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 02 januari 2011 11:04 PM
  [ # 66 ]

Als iets blijft drijven dan maakt de afmeting niets uit. Het gaat erom dat de hefboom werkt die de schuifweerstand bedient.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 03 januari 2011 01:34 AM
  [ # 67 ]

aah ja, dan ga ik het op die manier eens proberen…
bedankt!

groeten

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 22 juli 2011 12:36 AM
  [ # 68 ]

Hoi,

ik ga binnenkort mijn gerestaureerde TA een nieuwe spuitbeurt geven, maar ik weet niet welke de originele kleur was toen hij in ‘48 de fabriek uitrolde in Vorst (Brussel), want hij was al eens overspoten geweest in het geel met wit en dat deed hem echt geen eer aan…

Dus ik was aan het denken om hem volledig zwart te spuiten met de onderste helft van de zijkanten in “vanille” wit, om hem zo een originele feel te geven maar met een persoonlijke toets om hem wat unieker te maken.
(de foto is een voorbeeld van wat ik in gedachte had…)

Maar weet er iemand de originele kleuren van dat bouwjaar voor de belgische gebouwde TA’s?

Bedankt!

Groeten
Yannick M.

Afbeelding Bijlagen
3585893738_8f865f90ab_o.jpgIMG_8690.jpgIMG_4299.jpgIMG_8750.jpgIMG_8727.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 22 juli 2011 12:58 PM
  [ # 69 ]

Ik denk niet dat de kleurencodes vrijgegeven zijn van TA.
Ook bij de restauratie van mijn TA heb ik een kleur moeten kiezen die er het meeste op leek.
Dus gebruik je verbeelding maar Smile

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 22 juli 2011 01:05 PM
  [ # 70 ]

Probeer even Graddus te raadplegen hier op het forum, hij is nu wel even op vakantie.


Graddus weet erg veel over Belgische Traxen, misschien heeft hij kleurcodes anders weet hij zeker wel welke kleuren combinaties er geweest zijn volgens mij.


Ron.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 23 juli 2011 12:21 AM
  [ # 71 ]

Ik ga dit weekend wel even in de boeken zoeken. De Belgische Tractions waren in meer kleuren verkrijgbaar dan de Franse echter zo’n tweekleur is niet orgineel geweest.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 23 juli 2011 11:15 AM
  [ # 72 ]

Volgens het boek van Olivier Lemesre waren in 1948 de volgende kleuren standaard voor zowel de 11BL en de 11BN:

Noir
Gris Smoked
Beige
Sierra Red

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 24 juli 2011 12:56 PM
  [ # 73 ]

Aah bedankt voor jullie reacties!

dus die enkele kleuren zijn origineel maar als ik hem in die zwart/wit combinatie zou doen is dat dan misschien geen goed gedacht voor de waarde van de TA en hem dan toch maar beter volledig zwart spuiten…

P.S. ik heb nog een probleem voor het moment. Mijn linkse trommelrem klemt, ik denk dat het pompje stuk is dus ik wou die te vervangen maar ik krijg de trommel er niet vanaf. Ik heb er al met een hamer etc op geklopt maar hij lost gewoon niet…iemand hier een idee omtrent om hem los te krijgen?

Vriendelijke groet
Yannick M.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 24 juli 2011 01:02 PM
  [ # 74 ]

Voor het verwijderen van de voorste remtrommels heb je een speciale trommeltrekker nodig. De astap is namelijk conisch en zonder een trekker krijg je deze er nooit af. Vergeet ook niet de spie terug te plaatsen bij montage. Overigens heb je bij een Traction voor veel zaken speciaal gereedschap nodig zoals demontage van wiellagers, fusees, etc.
Zonder goed gereedschap heb je grote kans op beschadigingen.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 24 juli 2011 05:23 PM
  [ # 75 ]

Aahzo,

Ik wist dus niet dat de astap conisch was.
Dat van de spie wist ik dat die er zit maar niet dat het een conische as is…
Dat verklaart veel waarom hij zo hard klemt dan…

echt bedankt voor de handige tip Traks!
Ik ga het meteen proberen met zo’n trekker.

Vriendelijke groet
Yannick M.

Profiel  
 
 
5 van de 17
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook