Erg fraai!!!
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Scottie schreef:Hierbij een paar snel genomen foto’s:
(we maken nog wel eens wat mooiere op een andere locatie)
Ashera’s zijn toch wel erg vette velgen. Als er dan toch 16 inch onder moeten dan zulke
Dagje wezen toeren/knallen in Duitsland.
Zo te zien had ik nog wat toeren over, maar wou ie niet echt harder meer.
Mischien iets voor de volgende keer, in het zuiden van Duitsland.
Je hebt een lang stuk weg nodig om boven de 175km/h te geraken.
(En een leeg stuk voor je, of snellere auto’s)
Verbruik.. liever niet in te gaten gehouden.
Maar na 400km zowat alleen snelweg toch 1:19 weten te behalen.
Op z’n top gaf ie 1:9 aan.
Rond de 170 doet ie 1:11.
Wegligging is prima. Geen moment mezelf onveilig gevoeld.
Ook niet in de wat snellere bochten. Al moet je wel rustig aan doen met het sturen.
Maar na een paar 1000km ben je wel gewend aan zijn gedrag.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 141
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Knap dat je bij die snelheid nog een afleesbare foto hebt weten te schieten, hoewel ik hoop dat de bijrijder dat heeft gedaan
Wel leuk om te zien dat je dus nog toeren over hebt, de benzine versie heeft simpelweg een harde begrenzer op 190 km/h, dan heb ik zeker nog 500 toeren over en je voelt de auto gewoon inhouden. Beetje jammer, maar gelukkig trekt hij er relatief gemakkelijk naar toe, slipstreamen helpt ook goed Voor een eco-model is de DS3 dus echt verreweg de beste aanbieding. Het blok van Fiat wat in zowel de Punto, de Corsa en de MiTo ligt zal dit zeker niet halen, tenzij ze bij Alfa echt goed hebben zitten tweaken.
Als de weg enigszins vlak is (eerste 50 km bij Arnhem over de grens), dan kan je inderdaad nog lekker met je arm in het raam voluit gaan. Ik hoop echter wel dat je ook al bekend bent met z’n remgedrag. Misschien een idee om eens even wat steviger te remmen als je écht helemaal alleen bent? Hij voelt dan namelijk vrij licht in z’n kont en het stuurgedrag wordt ook heel apart. Nu is dit voor mij m’n eerste wagen die flink boven de 170 uit komt, en die 20 km/u verschil kunnen naar mijn ervaring verraderlijk groot zijn.
E-HDI gaat lekker onderin, bij de 100 is hij wat trager, voorbij de 120 gaat hij wel weer. Harder als 140, 150 ben ik nog niet gegaan.
Remmen, hard remmen, dna heb je idd het gevoel alsof je een stoppie gaat maken het stuurgedrag wordt heel licht, de achterkant gaat omhoog lijkt het.
En het viel mij ook op hoe snel de alarmlichten aan gaan
Totaal aantal Berichten: 141
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Ze gaan vrij snel aan, maar voor mij betreft wel op het juiste moment. Dat houdt in dat ze aangaan zodra je eigenlijk zo hard remt dat je zelf niet meer in staat zou zijn om die knop op een veilige manier te bereiken. Iets wat me toch al een paar keer is overkomen. Ze kunnen beter voor niks aan gaan dan dat er iemand besluit een kijkje te nemen wat er toch achter die mooie verduisterde achterruit te zien is
Ze blijven echter wel erg lang na knipperen, ik zet ze daarom ook altijd handmatig uit.
Je zegt trouwens dat hij bij de 100 wat trager is, is dat in z’n 5? Lijkt mij dat je in dat geval gewoon even terug moet naar z’n 4. De vijfde is vaak niet bedoelt voor vlotte inhaalacties, maar om de toeren wat lager te houden voor bij constante snelheid.
mooie DS3 die je heb.
kleur is speciaal.
greetz
Klopt idd dat boven de 160 de fut er wel uit is. Ik had vanochtend op de A50 ff vrij baan. 160 zit je dan nog redelijk vlot op, maar de laatste loodjes naar de 175/180 wegen erg zwaar…
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Helaas geen foto weten te maken, maar afgelopen week ging de teller door de 200km/h. Toerenteller raakte zowat het rood.
Het was een nog langer stuk weg…
Verbruik was nog iets ongunstiger als 1:11…
Ik heb inmiddels bijna 7000km erop staan. (weekje toeren in Oostenrijk)
Zal binnenkort nog wat foto’s plaatsen. Brandstof was er trouwens niet al te duur, tankte voor 1,26 Euro per liter.
(tegen 1,48 in Duitsland langs de snelweg)
De DS3 bevalt nog steeds uitstekend. Ook in de bergen, als er tenminste geen slomo’s voor je zitten bij haarspeldbochten.
(Want als je onder z’n toeren komt… ben je gezien en kan je terugschakelen, terwijl het makkelijk harder kon)
Wat zijn die Duitsers scheiterds in de bergen en onze zuiderburen eigenlijk ook wel
Oh, verbruik als je een gemiddelde van 130km/h hebt op 400km is iets van 5,6
En ik heb slechts 6 DSjes gezien. Waarvan 3 in Oostenrijk en 3 in Duitsland.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Dag Scottie
Wil ook even opmerken dat je kleurcombi echt een zeer fraaie is. Ik had het vanaf de configurator niet aangedruft (zie mijn uiteindelijke keuze in mijn sig.), maar erg goed dat je dit gekozen hebt.
Nice!
groet
Joost
Ehdi, noir obsidien/rouge carmen, cuir claudia + carla orange amarante, pack select myway confort
Zwart met een rooi dakkie is ook wel gaaf en appart.
Alleen was mijn vorige auto een zwarte en al dat poetsen, bah…
(al wordt deze ook net zo vuil, maar lijkt ie dat minder)
Hier wat vakantie foto’s met uiteraard onze DS erop (willekeurige volgorde)
Totaal aantal Berichten: 114
- C1 ambiance 3 drs
- Xsara Picasso 1.8 16v Attraction
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Wat leuk dat je gezellig de auto de wereld laat zien.
Super kleurstelling, helaas niet meer te krijgen. De Mativoire is er helaas uit, waarom? De meeste kleuren zijn erg voorzichtig en te neutraal. Was hem aan het kopen, alleen was de Mativoire niet leverbaar, dus nu nog steeds de juiste kleurstelling aan het bedenken. Maar we komen er wel uit.
René
http://www.ds3club.nl
2012, DS3 e-HDi Airdream So Chic, Gris Aluminium/Rouge Carmen, Pack Cuir Claudia Amarante, Pack Select MyWay Confort, Dotz Mugello
Gisteren ff naar Nijmegen gereden om wat op te halen….
Draai bij Boxmeer de snelweg op (klein beetje omgereden vanwege de zondagdrukte op de A50)
en pats!
Wat er tegen de ruit knalde weet ik niet, maar de diagnose van de dealer vandaag was… nieuwe
Dus a.s donderdag krijgt ie een nieuwe voorruit.