Puffels Xantia en met een probleempje
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 22 juli 2011 11:57 PM

Beste mensen,

Gisterenavond begonnen met 10.000 mijls beurtje. Op zich niets bijzonders. Ik loop dan alle zaken maar even allemaal na.
Ongewoon was het vinden van de oplossing van een heel irritant piepje uit de bestuurderstoel, dit bleek een afgebroken moer te zijn dus moest gelast.

Daarnaast lekte de uitlaat op de flens van het spruitstuk. Hier ging ik de fout in, ik heb de moer met de hand doorgezaagd omdat deze kuis verrot was. Alleen had ik hem korter moeten afzagen, want de moer ging er niet meer uit. Je kunt er niet bij met slijptol, dus dit heeft me de nodige zweetdruppeltjes gekost.

Toen ik dacht dat ik klaar was zie ik in eens een plasje LHM op de vloer. De eerste keer gelukkig.

Nu het probleem: ik heb alle 4 veerbollen vervangen, 1 achterste bol ging ontzettend moeilijk los.

Maar de andere achterste bol nu, daar lekt er iets ergens LHM.

Het is NIET de bol zelf. Heb alles net nog geprobeerd droog te maken, en al in en uit verende proberen te kijken of ik ergens een lek zie. Die zie ik dus niet. Ik zie ook niets druppelen met draaiende motor. Een leiding is het ook niet maar ik vermoed het rubber wat om de het veerelement zit, daar zie ik wel wat nattigheid maar geen druppelen.
Mijn vraag nu, hoe zit dit rubber eigenlijk vast? Ik kan me niet voorstellen dat ik iets kapot gedraaid heb want de bol ging er gewoon goed af.

Morgen maar verder gaan zoeken, misschien iemand ervaringsdeskundige?

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 23 juli 2011 12:17 AM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je de rubberen ring op het schroefdraad van de bol hebt zitten.

waar je de bol opdraait zit meestal een uitgefreesd randje in waar hij precies in past.

Profiel  

puffel
> 1100 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 juli 2011 12:28 AM
  [ # 2 ]

Het rubberen ringetje heb ik vervangen voor een nieuwe. Maar hij is compleet droog rondom de de schroefdraad van de bol. Ik heb wel eens meer gehad dat een bol niet goed afsloot omdat dat rubberen ringetje tijdens het draaien warpte. Maar dat is nu niet het geval helaas.

Profiel  

puffel
> 1100 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 juli 2011 09:12 PM
  [ # 3 ]

Opgelost. Kan op slot. Raar verhaal weer.

Profiel  

PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 582

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 23 juli 2011 09:16 PM
  [ # 4 ]

Wat was de oorzaak nou?

Profiel  

puffel
> 1100 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 24 juli 2011 01:27 AM
  [ # 5 ]

Wink thanks for asking!!!!

De oorzaak was een losgesprongen retourleiding aan de bovenkant van de rubberen hoes. (er zijn er twee)
Dit is alleen te zien met het wiel er af.

Gehoopt natuurlijk dat er ervaringsdeskundigen waren.

Maar gezien het feit dat er maar liefst 237 potholes (kuilen) in het asfalt alleen al in onze eigen weg zitten van een paar kilometer, mag ik niet verwachten dat dat in Nederland ook voorkomt. Ik kan niet anders verklaren dat die retourleiding, die gewoon los in de rubberen hoes zit, (bijna) los is gekomen hierdoor. Zeker niet in zijn geheel, alleen door het lossen van de veerbol. Andere wielkant voor de zekerheid ook maar even gecheckt maar OK.

Gelukkig alles weer opgelost en het huis ook nog geschilderd!

greetingz

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook