3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
XM gekocht!
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 april 2011 11:07 AM
  [ # 31 ]

Mooie wagen!

Toch een paar vragen:

Wat zijn ADALS?

Een ZPJ met een olietemperatuurmeter???

Ik heb een deelbare achterbank in jouw kleuren. Geinteresseerd?

Links achter gaan de hydrauliekleidingen uit het zicht over de traverse naar de hydractiefklep etc. Daar gaat de boel nogal eens rotten. Als je pech hebt sta je stil met 5 liter LHM op straat. Even subframe laten zakken geeft zekerheid, goed conserveren voor de toekomst.

Ik neem aan dat je de procedure kent voor het drukloos maken van de hydractiefbollen: http://www.citroen-forum.nl/nieuws/overig/hydractief_veilig_en_toch_comfortabel_deel_1

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2011 11:10 AM
  [ # 32 ]

adals: achterdraagarm lager.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 april 2011 11:13 AM
  [ # 33 ]

Ja, nu je het zegt.

Bij een XM (Type II) eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.
BX en waren daar berucht om. Is dit ook een XM kwaal?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 april 2011 11:15 AM
  [ # 34 ]

Neuh, niet echt een kwaal. Bij de een moet het iets eerder dan de ander gebeuren. Als het een trekpaard is geweest zal het wat eerder zijn. Sommigen hebben het pas na 3 ton, anderen al een stuk eerder.

PS Jan, waar lees je het over een olietemp meter in een ZPJ ? ( je kunt overigens gewoon de tellerbak van een v24 erin schroeven en dan werkt de olie temp ook.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 april 2011 11:43 AM
  [ # 35 ]
gompy58 schreef:

Sommigen hebben het pas na 3 ton, anderen al een stuk eerder.

Nu 426.000 km zonder problemen met nog de originele lagers.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 april 2011 11:48 AM
  [ # 36 ]

ik bedoel maar, je kunt het dus niet echt spreken van een Xm kwaaltje. Wellicht dat dat bij de biksen wat anders ligt smirk

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 11 april 2011 12:55 PM
  [ # 37 ]
JanSr schreef:

Mooie wagen!

Ik heb een deelbare achterbank in jouw kleuren. Geinteresseerd?

Links achter gaan de hydrauliekleidingen uit het zicht over de traverse naar de hydractiefklep etc. Daar gaat de boel nogal eens rotten. Als je pech hebt sta je stil met 5 liter LHM op straat. Even subframe laten zakken geeft zekerheid, goed conserveren voor de toekomst.

Ik neem aan dat je de procedure kent voor het drukloos maken van de hydractiefbollen: http://www.citroen-forum.nl/nieuws/overig/hydractief_veilig_en_toch_comfortabel_deel_1

Bedankt!

Mijn achterbank is al deelbaar, toch bedankt voor de tip! Wink Ik heb met het vervangen van de bollen e.e.a. gecontroleerd en het zag er nog goed uit gelukkig. Drukloos maken van de hydractive bollen is volgens mij gelukt aangezien ze inmiddels vervangen zijn zonder ellende Wink

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 23 juli 2011 08:59 PM
  [ # 38 ]

Zo dan weer even een update. Inmiddels de hoogteregelaars en het remdrukcontact schoongemaakt en toch de LHM ververst voor mooie verse. Nieuwe olie en koelvloeistof waren ook geen overbodige luxe. De stekker van de stuurhoeksensor heb ik eruit gehaald en de draden aan elkaar gesoldeerd. Hopelijk lost dit eindelijk de stuurhoeksensorstoring op. Het gaat al een halve dag goed Very Happy Vandaag de centrifugaalregelaar van de Diravi vervangen voor een ander exemplaar om het vage stuurgedrag aan te pakken. Het is zowaar gelukt! ADALS zijn nog goed genoeg bleek na inspectie. Verder geen bijzonderheden eigenlijk. Heerlijke auto!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 juli 2011 10:58 PM
  [ # 39 ]

de problemen met de stuurhoeksensor zijn 9 van de 10 keer opgelost als je de boel even schoon blaast.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 23 juli 2011 11:20 PM
  [ # 40 ]

Heb ik ook gedaan en die flut stekker aangepakt!

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 23 juli 2011 11:20 PM
  [ # 41 ]

Edit

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook