ik heb de vlotter er eens uit gehaald en het is er één uit kurk, maar toen ik hem in een emmer benzine stak ging hij gewoon onder.
dus hij drijft simpelweg niet meer, waarschijnlijk de kurk die versleten is en de benzine opzuigt.
op draadbreuk hebben we nagekeken en dat was allemaal in orde.
we hebben ook de benzine meter zelf eens rechtstreeks op de batterij(6volt) aangesloten en die beweegt een héél klein beetje. dus zal het wel de vlotter zijn die gewoon niet meer vlot…
groeten & gelukkig nieuwjaar aan iedereen!
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Er zijn ook compleet nieuwe exemplaren te koop maar die zijn niet echt nauwkeurig.
Dus maar gewoon de oude kurk vervangen door een kunststof kurk. Namaak is zeker niet altijd beter en dat geldt helaas voor veel nieuwe Traction onderdelen.
ja ik ga proberen een te vinden…
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gewoon een flesje wijn kopen (en opdrinken). 50% van de normale wijnen heeft tegenwoordig een kunststof kurk.
aahzo dat gaat ook…
en dan werkt die terug even goed? want mijn dobber is dikker van diameter dan een kurk uit een fles wijn…
maar dat maakt misschien niet uit dan.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Als iets blijft drijven dan maakt de afmeting niets uit. Het gaat erom dat de hefboom werkt die de schuifweerstand bedient.
aah ja, dan ga ik het op die manier eens proberen…
bedankt!
groeten
Hoi,
ik ga binnenkort mijn gerestaureerde TA een nieuwe spuitbeurt geven, maar ik weet niet welke de originele kleur was toen hij in ‘48 de fabriek uitrolde in Vorst (Brussel), want hij was al eens overspoten geweest in het geel met wit en dat deed hem echt geen eer aan…
Dus ik was aan het denken om hem volledig zwart te spuiten met de onderste helft van de zijkanten in “vanille” wit, om hem zo een originele feel te geven maar met een persoonlijke toets om hem wat unieker te maken.
(de foto is een voorbeeld van wat ik in gedachte had…)
Maar weet er iemand de originele kleuren van dat bouwjaar voor de belgische gebouwde TA’s?
Bedankt!
Groeten
Yannick M.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Ik denk niet dat de kleurencodes vrijgegeven zijn van TA.
Ook bij de restauratie van mijn TA heb ik een kleur moeten kiezen die er het meeste op leek.
Dus gebruik je verbeelding maar
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Probeer even Graddus te raadplegen hier op het forum, hij is nu wel even op vakantie.
Graddus weet erg veel over Belgische Traxen, misschien heeft hij kleurcodes anders weet hij zeker wel welke kleuren combinaties er geweest zijn volgens mij.
Ron.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Ik ga dit weekend wel even in de boeken zoeken. De Belgische Tractions waren in meer kleuren verkrijgbaar dan de Franse echter zo’n tweekleur is niet orgineel geweest.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Volgens het boek van Olivier Lemesre waren in 1948 de volgende kleuren standaard voor zowel de 11BL en de 11BN:
Noir
Gris Smoked
Beige
Sierra Red
Aah bedankt voor jullie reacties!
dus die enkele kleuren zijn origineel maar als ik hem in die zwart/wit combinatie zou doen is dat dan misschien geen goed gedacht voor de waarde van de TA en hem dan toch maar beter volledig zwart spuiten…
P.S. ik heb nog een probleem voor het moment. Mijn linkse trommelrem klemt, ik denk dat het pompje stuk is dus ik wou die te vervangen maar ik krijg de trommel er niet vanaf. Ik heb er al met een hamer etc op geklopt maar hij lost gewoon niet…iemand hier een idee omtrent om hem los te krijgen?
Vriendelijke groet
Yannick M.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Voor het verwijderen van de voorste remtrommels heb je een speciale trommeltrekker nodig. De astap is namelijk conisch en zonder een trekker krijg je deze er nooit af. Vergeet ook niet de spie terug te plaatsen bij montage. Overigens heb je bij een Traction voor veel zaken speciaal gereedschap nodig zoals demontage van wiellagers, fusees, etc.
Zonder goed gereedschap heb je grote kans op beschadigingen.
Aahzo,
Ik wist dus niet dat de astap conisch was.
Dat van de spie wist ik dat die er zit maar niet dat het een conische as is…
Dat verklaart veel waarom hij zo hard klemt dan…
echt bedankt voor de handige tip Traks!
Ik ga het meteen proberen met zo’n trekker.
Vriendelijke groet
Yannick M.