Eindelijk is afgelopen week mijn nieuwe C4 ligne Business afgeleverd.
Ik heb deze eind november besteld bij de lease maatschapij en er dus 8 !!! maanden op moeten wachten….
Problemen in Japan schijnt.
Maar goed wat was dit het wachten waard. Heerlijke Auto, ziet er strak uit draait nog hoofden om onderweg en andere C4 rijders zwaaien naar je
Ik heb gekozen voor de C4 Ligne Business 1.6 diesel 90HP in Noir Perla Nera met de lichte bekleding Hermitage.
Dit icm met het panorama dak geeft een giga ruimtelijk gevoel. Elke dag heb ik het gevoel meer buiten te zijn in de auto dan voorheen.Daarnaast gekozen voor een achterkant zonder type aanduiding en de Letters Citroen. Ook na aanvraag een kentekenplaat houder gekregen zonder dealer reclame.Dit om het geheel nog strakker te maken.
Mooi meegenomen was ook de Gratis Wifi onboard (actie eind 2010). Bij instalatie moet je als eerste de Firmware updaten van de router in de auto anders lukt het je niet om online te komen (eigen ervaring haha).Erg prettig is ook de usb aansluiting voor de iPod, zelfs streming radio apps geven het geluid door naar de stereo. Je dient dat wel handmatig te selecteren op je iPod touch.
Al met al de eerste dagen super tevreden met rijgedrag uitstraling en afwerking.
Tip voor de Hermitage bekleding: impregneer deze extra met water en vuiafstotende spray.
Bij aflevering zat er al een vlekje in van een vd monteurs nl
Foto’s vinden jullie hier:
http://www.flickr.com/photos/plexmac/sets/72157627142956873/detail/
We zwaaien
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Plexmac
Maar mooie auto hoor, en het panoramadak mis ik eigenlijk best wel. Dat had ik namelijk wel in mijn vorige c4 Coupe.
Ik had toch de nodige moeite om mijn wifi in de C4 aan de praat te krijgen. In het configuratiescherm alles goed ingevuld, maar niks, nada, nop. Soms maakte de dongel geen verbinding (oranje LED brandde), dus dat ding uit de router en er weer in, of de router uit en weer aan. leek het allemaal goed te gaan springt de auto in de eco-modus. Kon ik weer opnieuw beginnen.
Ik wilde vervolgens de router resetten om het nog eens te proberen, bleek dat er geen reset knop op te zitten, maar dat resetten softwarematig moet gebeuren. Een geavanceerde manual waar dat in te lezen is is te vinden op de site van Webdyn:
http://www.webdyn.com/en/psadownload
Na alles weer eens opnieuw ingevuld te hebben, maakte de dongel weer eens geen verbinding met een mobiel netwerk, ggggrrrrrrrr. Enfin na een uur eindelijk verbinding met het mobiele netwerk.
Ondertussen al een half uur met stationair draaiende motor op de oprit, en dat is héél erg slecht voor je gemiddelde verbruik..
Heb je het goede(wit) of verkeerde (oranje) centrale display gekregen?
Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212246/
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Vandaag berichtje van de dealer gehad, productieweek voor mijn C4 is week 41. Kan nog wijzigen volgens hem. Auto is begin juni besteld, lijkt er dus op dat het circa 5 maanden gaat duren.
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Dat hoop ik eerlijk gezegd niet, die van mij is ook begin juli besteld en de dealer heeft tot op een paar weken aangegeven dat hij week 33 bij de dealer zou staan.
Heb zojuist voor de zekerheid de dealer nogmaals een mail gestuurd.
Edit : Aflevering staat nog steeds gepland voor week 33. De voornaamste reden dat ‘die van mij’ geen vertraging oplevert is omdat die zonder opties is. Dat is dus een groot verschil qua levertijd blijkbaar.
Vaag, ik heb ook een Ligne Business zonder verdere opties. Hoorde vandaag van een collega dat het wel te maken kan hebben met de kleur. Er schijnt één verffabriek in Japan te zijn die een bepaalde soort rode verf levert. Laat ik ‘m nou net in Rouge Babylone besteld hebben…
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Ja dat verhaal heb ik ook eerder gehoord.. Ik heb hem in het zwart besteld, wist niet dat er qua levertijd zoveel verschil in zou zitten..
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 30-05-2011
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Ik had 10 weken geleden ook een ligne business besteld en de leasemij wist tot begin van de week niet beter dan dat die vrijdag 29 juli geleverd zou worden, na 10 weken dus. Gisteren met de garage gebeld en er blijken nog 10 weken bij te komen. Ik heb geen extra opties maar het zou door de parkeersensoren en navisysteem komen, inderdaad japans spul. Ik voel me knap bedonderd door ze. Ik begon nl met een Megane, maar toen ik daar na vele malen uitstellen (ook agv Japan) stom toevallig vanaf kon zeiden ze bij citroen dat zij daar geen last van hadden, zolang ik maar niet de Picasso nam. Maar ja, je hebt je krabbel gezet en je zit eraan vast. Niet dat ik weer wat anders wil, maar na mijn start van de zoektocht naar een auto half februari ben ik er wel van overtuigd dat ze je van alles beloven qua levertijd omdat je er dan toch niet meer vanaf kan. Als de Europese commissie vliegtuigmaatschappijen kan verplichten schadevergoeding te betalen bij zoiets als vertragingen dan zie ik daar een schone taak voor ze met levertijden van auto’s. Want laten we eerlijk zijn, die aardbeving was al totaal geen nieuws meer toen ik die c4 bestelde 10 weken geleden. Dan kan je dat ook niet meer als overmacht gebruiken vind ik,
Zo, ik heb gesproken. Als de partij voor de dieren met one issue 2 zetels kan krijgen moet dat hiermee toch ook kunnen dunkt me. Molenspook for president!
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Meneer Molenspook, waarom denk je aanspraak te kunnen maken op enige schadevergoeding voor een uitgestelde levering als het, in jouw geval, om een leaseauto gaat? Je ondervind namelijk geen financieel nadeel bij een verlengde levertijd, immers het bestelde voertuig is NIET jouw eigendom…. Je hebt een voorloop wagen, je bent dus niet autoloos, en van een verminderde inruilwaarde is ook al geen sprake.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat je enige kans maakt om aanspraak te maken op eventuele financiële tegemoetkoming.
Wanneer is je auto besteld?
Volgens mij verwacht molenspook ook geen schadevergoeding.
Hij wil alleen zijn ongenoegen uiten over de gang van zaken.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 26-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
Frie schreef:Heb je het goede(wit) of verkeerde (oranje) centrale display gekregen?
Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212246/
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn C4 (met eMyWay GPS) zou geleverd gaan worden begin oktober, ik hoop dat ik dan al het nieuwe, niet oranje display mag ontvangen, ook al zou dit blijkbaar minder functionaliteit hebben? Het oranje is in ieder geval een grote misser. Dat is iets wat nog kan op een Peugeot 206 maar met het interieur van de C4 gaat zoiets toch echt niet, hoor.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Na bijna 4 maanden en ruim 10.000 kilometer moet ik zeggen dik tevreden te zijn over mijn C4. Gemiddeld verbruik is 1 op 16. Het comfort ligt op een hoog niveau, de auto is zeer stil, geen kraakjes of rammeltjes. De EGS presteert boven verwachting, vele malen beter dan de voorganger EB6V. Ook het start-stop systeem werkt vlekkeloos. Enig puntje waarvoor ik naar de garage ben geweest is het feit dat het eMyway-scherm een aantal malen zwart is gebleven. Na opnieuw starten werkt het dan wel weer. Ook is het 3x voorgekomen dat de datum en tijd opnieuw ingesteld moesten worden. De laatste weken, na het bezoek aan de garage (die overigens niets konden vinden), hier geen last meer van gehad. De rit naar de vakantiebestemming in de Vendee (Fr) was een genot. Vol beladen met 5 personen + dakkoffer, cruisen met de cc gemiddeld op 145 km/h. Ook stevige hellingen worden schijnbaar moeiteloos genomen in 6 zonder terug te schakelen. Al met al dus zeer tevreden.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Dat verbruik ligt toch wel erg hoog vergeleken met de specs (1;23.8 gemiddeld). Hoe zwaar is je rechtervoet ?
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Die is niet zo gek zwaar hoor. Ik ben absoluut geen strepentrekker, maar rij op de snelweg eigenlijk wel altijd 10-20 km/h harder dan toegestaan ops: en hou van vlot invoegen. Ik probeer zoveel mogelijk de cc te gebruiken. Verhouding snelweg/stadsverkeer zal 50/50 zijn schat ik. Ik heb wel altijd de airco aan, dat schijnt ook te schelen. Maar idd. de fabrieksopgave haal ik bij lange na niet.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)