Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
wittgen schreef:
.....Het schermpje heb je echt nodig om te kunnen zien wat je doet, om te bellen, maar ook om te kunnen zien welke muziek je luistert.
Vooral dat laatste maakt zo’n schermpje echt onmisbaar.
En ik maar een bekeuring krijgen als ik m’n mobieltje in mijn hand heb tijdens rijden…....stel je voor dat ik mijn aandacht niet bij het verkeer heb…..
Thanx, Wittgen !
ben zoals jullie wellicht in eerdere posts hebben kunnen lezen zeer tevreden over de carkit en zijn mogelijkheden. Zeker mijn nieuwe telefoon (HTC Desire) heeft met de carkit direct en snel contact (bij mijn vorige telefoon Experia X1) moest ik vaak meerdere malen tijdens de rit de carkit resetten, heel irritant). Gewoon de firmware updates op de site van parrot goed in de gaten houden. Je moet wel even wennen aan het feit dat je 2 volume regelingen hebt én dat wanneer je muziek via een externe bron aan het luisteren bent tijdens een rit (en het volume staat lekker hard) en je ben thuis en de volgende ochtend je weer gaat hoor je eerst de radio en een aantal seconden later wanneer de carkit is opgestart en de externe bron opstart je helemaal wakker wordt geschud omdat het oude (harde) volume nog aan stond. Maar ja, dat doe je ook maar een paar keer en dan weet je dat je het volume van externe bron omlaag moet draaien zodra je uitstapt..
Lukt het ook om nog een bluetooth module bij de RD4 radio achteraf in te bouwen? En kan die dan in het display voor telefoonbediening/handsfree via stuurwiel bediening wroden geintegreerd? Of is dat achter nooit meer mogelijk?
seebee schreef:Lukt het ook om nog een bluetooth module bij de RD4 radio achteraf in te bouwen? En kan die dan in het display voor telefoonbediening/handsfree via stuurwiel bediening wroden geintegreerd? Of is dat achter nooit meer mogelijk?
Ik heb zonet de Dension Gateway five besteld ; deze heeft een aansluiting voor een i-phone, een usb-aansluiting en een bluetooth verbinding. Alles is te bedienen van op het stuur en alles komt netjes op het display.
zie http://www.dension.com/product/iPod-iPhone-car-adapters/gateway-five
Ik heb een paar veelbelovende filmpjes gevonden :
http://www.youtube.com/watch?v=yJjeNmUXgYc
http://www.youtube.com/watch?v=UdhiakOA4GM
Inbouw zou heel makkelijk gaan en ik ben zelf al wat op prospectie geweest : in het handschoenenkastje zijn er een paar gaten ; van hieruit kom je rechtstreeks in de ruimte achter de radio. Dus alles wordt ingebouwd in het handschoenenkastje ; het microfoontje voor de bluetooth kan je makkelijk langs het zijruijte omhoog leiden en via de rolgordijnjtes tot aan de spiegel brengen.
De goedkoopste heb ik hier gevonden : http://www.car-tec-tronix.de/Produkt-Kategorien-Telefonie—-Zubehoer-DENSION-DENSION-GATEWAY-FIVE-GWF1PC1-fuer-Peugeot-Citroen—RD4-/a29673811_u3418/
Donderdag gaat mijn wagen binnen voor onderhoud ; ik vraag of ze dan gelijk de AUX-uitgang (CD-wisselaar) van de radio willen openen.
been zeer benieuwd!
ben al een tijdje de berichtgeving over de gateway 5 aan het volgen, want het systeem neemt precies de grafische weergave over zoals de OEM bluetooth unit dit doet, dit systeem zal waarschijnlijk beter wordt ondersteund met firmware updates, dan de OEM unit.
we lezen je gebruikerservaring wel!
De bestelde Dension Gateway Five werd na wat probleempjes uiteindelijk geleverd (te wijten aan transportfirma).
Hoewel de aansluiting ervan in principe zeer eenvoudig is, is de inbouw wat moeizamer verlopen. De meegeleverde kabel is vrij kort en dat maakte alles wat lastiger. De Dension heb ik in de holle ruimte boven het handschoenenkastje met dubbelzijdige tape bevestigd. Je kan met enkele schroeven het handschoenenkastje wat losmaken en ook de zijkant (met het stickertje over de waarschuwing over de airbag i.c.m. kinderzitje) trek je makkelijk los. Het kabeltje voor het microfoontje kan je makkelijk verstoppen. Van de hele installatie zie je uiteindelijk enkel het microfoontje dat ik tussen de twee rolgordijntjes heb geplaatst ; de USB-aansluiting zelf ligt in het handschoenenkastje.
Om alles aan de praat te krijgen, heb ik nieuwe firmware van Dension moeten downloaden. Hoe je dit moet doen, staat duidelijk op de website van Dension. Eens dat gebeurd was, werkte het systeem zoals beschreven op hun website. Zonder had ik wel geluid van de USB-aansluiting, maar het menu liep helemaal vast…
Je schakelt via de knop ‘source’ over naar de CD-wisselaar waarop de Dension is aangesloten. Eens in deze mode, werken de knoppen op de radio en het stuur jammer genoeg niet meer intuïtief (bvb., de knop ‘OK’ werkt niet, maar je moet 3 seconden op de knop ‘>>’ duwen). Dat is wat lastig, maar het zal wel uiteindelijk wel wennen. Op de geluidskwaliteit valt niets aan te merken. Je kan ook de songtitel, artiest etc op het display krijgen.
In de ‘GSM-mode’ kan je wel wat meer knoppen gebruiken op het stuurwiel. Leuk is dat op het display nu ook een icoontje van een GSM verschijnt. Ik vermoed dat dit net zo is wanneer een bluetooth af fabriek werd ingebouwd. Een nummer uit het telefoonboek kiezen, is weerom wat goochelen met de knoppen, maar dat moet waarschijnlijk ook nog wat wennen. Een test met een binnenkomend gesprek, heb ik nog niet gedaan.
Als iemand tips wil i.v.m. de inbouw zelf, kan ik altijd wat meer details geven.
Kortom : een goede oplossing indien er geen USB en/of bluetooth standaard in de wagen aanwezig was. Het kost je 205 Euro. Af fabriek zal alles waarschijnlijk wel wat gebruiksvriendelijker zijn.
Even wat gebruikservaring over de Dension Gateway Five :
- muziekkwaliteit USB is schitterend, niets op aan te merken. Bedieningsgemak is wat minder in ‘CD-wisselaar- mode’ ; je bent snel wat verloren in de verschillende menu’s.
- geluidskwaliteit van een inkomend gesprek was matig : een dof geluid dat mogelijk aan mijn simpel en goedkoop mobieltje kan liggen. De correspondent zei dat het geluid metaalachtig klonk, maar dat dit dikwijls zo is vanuit de wagen. Bedieningsgemak handsfree is OK.
- grootste pluspunt is dat alles netjes onzichtbaar ingebouwd zit.
hello,
Ik heb C4 grand picasso 2010 en ik zou graag een andere radio met gps en bluetooth
willen plaatsen maar ik denk dat dan het systeem aan het stuur en de sofwaren niet meer
kan gebruiken,heeft daar iemand ervaring mee
gr
Karel
Heeft iemand ervaring met de USB module van Speedfreaks uit Rotterdam?
Deze is een stuk vriendelijker geprijst dan de Dension 300 en volgens de beschrijving werkt het voor USB en SD alsof het een cd wisselaar?
nu C4 Grand Picasso II 1.6 Bluehdi Business (zwart, 10-2015)
toen AX 1.0 (wit), AX 1.1 First (groen), Xsara Picasso 1.8(grijs met.), Xsara Picasso 1.8(rouge lucifer), Opel Zafira 1.6 Business, Renault Megane Bose estate 1.5 Dci C4GP 1.6, Hdif EB6V Ligne Business (Icare paars)