Kijk de plek van rond het hitteschild eens goed na (te zien op je filmpje 0:29m) ik zie daar je koppelstuk van de buizen net wat te hard bewegen. wsh opgelost door de klem wat vaster te draaien. Je hebt toch uitlaatpasta gebruikt.
Ik heb niet goed gekeken naar je uitlaatklem maar deze raakt nergens het onderstel dit kan ook wat noise geven.
Einddemper raakt nergens het hitteschild dat heb ik goed gecontroleerd. Uitlaatpasta heb ik niet gebruikt was ook niet nodig volgens de citroën garage (kennis die daar werkt) Ik zal dat koppelstuk eens bekijken. Verder heb ik nog steeds de oorzaak van de piepende ophanging links achter niet kunnen oplossen. Al alles met WD40 ingespoten van rubbers en bewegende delen maar nog steeds een gepiep te horen. Soms rij ik aan 40 over een drempel en hoor ik het niet en in een klein putje aan 70 is het dan wel te horen. Is misschien ook da uitlaat die ergens te los hangt. Het geluid is te horen op 0.23
ik doe altijd uitlaatpasta aan aanzettingen dan ben ik meteen zeker van de gasdichtheid.
controleer ook ineens dat de klem het hitteschild niet kan raken bij enige trillingen dan kan deze als een soortdrum gebruikt worden door de uitlaat waardoor je een uniek geluidje hebt.
De uitlaat lijkt nergens de hitteschilden te raken. De brom komt meer van vooraan. Katalysator mss? Verder heb ik nog gezien dat men remolie onder het danger niveau staat. Best bijvullen met Dot 4 remvloeistof zeker?
motor best aanzetten en de uitlaat volgens langs onder en voelen waar er een luchtstroom is.
Ivm remmen niet aanvullen eerst controleren of de remblokken en remschijven nog ok zijn. Als deze ver ten einde zijn is het niveau ook lager…
Thoh met 23k km op te teller denk ik niet dat deze al versleten zullen zijn…. Ookal vind ik dat men saxo niet echt bij de les is tijdens het remmen.
230 000 km dan zullen de schijven bijna op zijn 120 000km gaat een schijf ongeveer mee blokjes kan je met het vervangen van schijven best ineens meenemen. best toch even kijken bijvullen kan tijdelijk werken maar een goede oplossing is het niet tenzij er ergens zichtbaar een lek is maar dan kan je beter de oorzaak aanpakken.
bijvullen kan met dot 4 en dot 5.1
Oei nee ik heb mistypt mijn saxo heeft slechts 23 000 km op de teller.
best even de staat van de remmen controleren. Zeer weinig kms… dus korte afstanden gereden en veel geremd dus is er kans op een verhoogde slijtage.
En hoe controleer je dat dan?
voorwiel eraf
remblokken schijfmaat pakken en dan de voering van de blokjes metten deze moeten 2 a 3 mm zijn.
Deze dikte houd geen rekening met de plaat achter de voering!!
schijf dikte buitenste ring meten dan het dikte verschil tussen de buitenste ring en de algemene dikte in de cirkel binnenin deze maal 2 doen. Je moet dan minimaal op 6mm uitkomen. En als er diepe groeven zijn altijd vervangen samen met de blokjes.
voor 181eur kan je dit laten doen (schijven blokken remvloeistof volledig vervangen en montage) 130euro is het materiaal
Blijkbaar is de aansluiting van de einddemper toch niet helemaal zoals het moet zijn. Er loopt nog af en toe een druppel condenswater uit de aansluiting. Toch maar uitlaatpasta ertussen gooien?
best wel waar condens ontsnapt ontsnapt ook gas
heb je al een klein gaatje aan de achterkant van de demper op 1cm van de rand gemaakt van een mm?
Als de aansluiting na de pasta goed is kan daar je condens sneller uit de uitlaat. ...
Kan je zo’n pasta kopen in een Auto5 of dergelijke (weet niet of dat bestaat in Nederland mss onder een andere naam fzo) En een gaatje boren in men nieuwe einddemper?
auto5 en bijna alle doe-het-zelf zaken in be en autoshops hebben uitlaatpasta liggen. Ik gebruik bij voorkeur die van bosal in tube of die van valma in tube