1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Weer op zoek
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 juli 2011 12:36 AM

Goedenavond medezwevers….

Zoals altijd kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik weer op zoek naar een mooie CX voor dagelijks woon werk verkeer. Ik ben ervaringsdeskundige want heb een 22 TRS ‘88 en een 25D ‘86 gehad. Met beide auto’s heb ik in totaal ongeveer 100.000 km afgelegd en ik ben van plan om me weer in deze mooie dame te gaan verplaatsten.

Mijn oog is nu gevallen op een belastingvrije serie 2 25gti automatique waar ik een dampgas installatie in wil laten zetten. Aangezien ik 30.000+ km per jaar rij en dan vooral snelweg, vraag ik me af of deze combi wel geschikt is. Ik lees namelijk alhier dat de toerentallen van de automatique bovengemiddeld zijn bij een gemiddelde snelheid. Ik ben een rustige rijder maar af en toe 150 vind ik toch wel lekker!! Vooral op de 5 baans A2 die ik iedere dag bevaar!

De auto die ik op het oog heb is keihard en nagenoeg in nieuwstaat. Kost een paar centen maar wil er ook gewoon weer een paar jaar in rijden.

Adviezen worden zeer op prijs gesteld.

Huidig vervoermiddel is een 2007 C5 Break 2.0 16v LPG3 Exclusive met zo ongeveer alle opties… Zoals ik al zei… het bloed kruipt….

Met vriendelijke groet,

Michiel

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 25 juli 2011 12:50 AM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat je er nu een zoekt die iets verder dan “lille” komt?  Wink


Oh, sh%t, dat was geen CX.

 

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 25 juli 2011 01:36 AM
  [ # 2 ]

Is de CX welke je op het oog hebt toevallig deze CX ?

Lijkt op de foto’s in nieuwstaat te zijn maar kost ook een paar centen Wink

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 juli 2011 01:43 AM
  [ # 3 ]

Hallo Quo… Laten we het er op houden dat dit een van de kanshebbers is. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat het de TS niet om te doen is een speurtocht te organiseren…. Wink

@ Rene…. dat was een XM 25TD die in de fik vloog iets voorbij lille! Smile) Was nogal een vurig type.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 25 juli 2011 02:04 AM
  [ # 4 ]

Ik zeg…doen!  Smile

Ik heb een handgeschakelde 25 GTi waarmee ik veel snelwegkilometers maak, daarmee rijd ik flink door. (indien het kan altijd 140 op de teller, soms als het kriebelt meer)
Vorig jaar heb ik een maand in een 25 GTi Automatic uit 1986 gereden, ook daarmee hield ik meestal de 140 aan. Ja, hij maakt meer toeren dan de handgeschakelde GTi, maar nee, ik heb dit nooit als hinderlijk ervaren. Uiteraard raad ik je aan om dit bij een proefrit zelf te ondervinden, maar naar mijn mening is het geluidsniveau van een GTi automaat bij snelheden tot zo’n 140, 150 volledig acceptabel.

Houd ons op de hoogte!
Jaco

Profiel  
 
Gepost: 25 juli 2011 02:10 AM
  [ # 5 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

een belastingvrije serie 2 25gti automatique waar ik een dampgas installatie in wil laten zetten.

[....]

Adviezen worden zeer op prijs gesteld.


‘n Advies dat ik niet vaak genoeg kan herhalen hier: Ga niet af op het goedkoopste aanbod, maar naar de beste gasboer die het écht netjes inbouwt.

Advies 2: Aangezien de Gallery-CX blijkbaar een kanshebber is: Check even het CX Te Koop draadje, waar die auto reeds uitvoerig aan bod kwam.

Advies 3: indien je zelf niet heel technisch bent: neem een CX-kenner mee als je de auto gaat bezichtigen en bekijk ‘m vooraf op een brug indien mogelijk.

Advies 4: ik begrijp dat je niet wilt dat iemand anders een auto voor je neus wegkaapt, maar om gerichter te adviseren, kan het nuttig zijn meer te weten over de betreffende kanshebber(s).  Wink

Advies 5: staar je niet al te blind op een lage km-stand en ogenschijnlijke ‘nieuwstaat’ (zie ook advies 3).

Succes!
Léo

P.S. Een CX-automaat maakt aanzienlijk meer toeren dan de 5-bak. Bij 150 wordt hij dus behoorlijk dorstig. Op LPG zal het dan richting de 1 op 8 gaan vermoed ik. Dus als de gebruikskosten een issue zijn, kun je je afvragen of een diesel niet interessanter is voor je. Je bespaart je dan tevens het inbouwen van een LPI-installatie à € 1750,00

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 juli 2011 12:52 PM
  [ # 6 ]

Dank voor de antwoorden.

Het gaat me eigenlijk om mensen die zelf ervaring met de automaat hebben en hier een, zover mogelijk, objectief advies kunnen geven. Ik weet namelijk dat ik bij een proefrit toch wel verkocht ben.

Zijn de lange afstanden bij 130km/h een beetje vol te houden?


Het is overigens een CX die nog ingevoerd moet worden en die van een vertrouwde specialist vandaan komt….

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 25 juli 2011 02:11 PM
  [ # 7 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

Zijn de lange afstanden bij 130km/h een beetje vol te houden?

Als toevoeging op wat ik hierboven al schreef: ik maak regelmatig de trip noord-Groningen-Hoek van Holland en dezelfde dag weer terug, da’s zo’n 600 km, dat heb ik ook met die GTi Automaat een aantal malen gedaan, en na 600 km met (indien verkeerstechnisch mogelijk) 140 km/h was ik nog helemaal niet doof en stapte ik steeds zo fris als een hoentje weer uit. (nog sterker, de CX is de enige auto waarbij ik na zo’n rit hoofd- en rugpijnvrij weer uitstap, zelfs met modern blik lukt me dat niet, maar da’s een ander verhaal…)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2011 06:14 PM
  [ # 8 ]

Is je oog toevallig op een automaat gevallen? Of is een automaat een must?

Als je veel lange afstanden rijdt dan lijkt me een handbak een goed optie, schakelen doe je dan toch amper Wink
Je kan dan eventueel ook nog een GTi Turbo overwegen, die hebben nog een langere bak, dus minder toeren en minder herrie.

De CX bij de Gallery ziet er erg netjes uit, alleen persoonlijk vind ik hem wel wat duur voor een kale GTi.
Behalve leer zitten er eigenlijk geen optie’s op. Voor dit bedrag zou ik toch wel graag airco, ABS en VIP optie pakket zien Wink

Mocht je toch voor deze CX gaan zou ik in elk geval proberen of de voorbumper opnieuw gespoten kan worden, die kale witte plekken zien er niet uit natuurlijk Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 juli 2011 10:47 PM
  [ # 9 ]

Mocht je toch voor deze CX gaan zou ik in elk geval proberen of de voorbumper opnieuw gespoten kan worden, die kale witte plekken zien er niet uit natuurlijk

Waar zie jij die kale witte plekken de glans komt je rondom te gemoed
Voor de rest strakke dame.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 25 juli 2011 10:53 PM
  [ # 10 ]

Bij 30dkm en meer op jaar basis,dan is een TURBO diesel ook niet verkeerd.Dit kan dan nog wel eens een goede optie voor je wezen,zeker omdat je in het hogere segment zoekt.Wat Arjan verder ook al aangaf is eeen automaat een must,en maakt serie 1 of 2 ook nog wat uit.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 juli 2011 10:59 PM
  [ # 11 ]

Zooo,

die zakt snel in prijs gisteren was ie nog 15.000 euro, ik zou zeggen nog ff een paar dagen wachten.  Laughing

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 25 juli 2011 11:05 PM
  [ # 12 ]

Klopt….volgens mij een schrijfoutje van de beste man.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 juli 2011 01:25 AM
  [ # 13 ]

Hallo,

Dank voor jullie reacties!! Het hoeft niet perse een automaat te zijn. Het lijkt me best lekker maar ik schakel al 20 jaar en daar kan best nog 20 jaar bij. Wat me opvalt is dat de, op dit moment, aangeboden 25 gti modellen allen voorzien zijn van een automaat. Een turbo spreekt me ook erg aan maar voor mij is het een must dat de auto op LPG gaat rijden. Dit is niet zozeer een economische keus, anders zou ik geen CX gaan rijden, maar wel een milieubewuste keus. Hoe de Turbo1 of Turbo2 zich op dit brandbare mengsel gedragen is mij niet bekend. Ik weet dat het mogelijk is maar weet ook dat het nog weinig gedaan is. Dus, indien mogelijk een T1 of T2 met bouwjaar 1986 is wat mij betreft ook prima als het maar op LPG kan rijden. En het moet een serie2 zijn… waarvoor ik mij verontschuldig maar die bevalt mij het best…

En ja, gas is om op te koken, dat ben ik met iedereen eens…. maar Haute Cuisine laat zich het best berIJden op een goede gaspit!!

Met groet,

Michiel

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juli 2011 08:32 AM
  [ # 14 ]
F.SvM schreef:

Mocht je toch voor deze CX gaan zou ik in elk geval proberen of de voorbumper opnieuw gespoten kan worden, die kale witte plekken zien er niet uit natuurlijk

Waar zie jij die kale witte plekken de glans komt je rondom te gemoed
Voor de rest strakke dame.

Vriendelijke groet frank.

Ik zie hier diverse witte plekken op de bumper:

Hier ook goed te zien op de bumperhoek:

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 juli 2011 09:14 AM
  [ # 15 ]

Bumper zit sowieso scheef.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook