Hogedrukleidingen 1.6HDi 66kW 2007
Christian3471
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 06-11-2010

- C3 1.4HDi
Gepost: 25 juli 2011 10:45 PM

Even een vraagje: bij de Berlingo 1.6HDi Image 2007 van mijn zwager heb ik de stalen hogedrukleidingen dienen te vervangen op 80.000km. Bij cilinder 2 spoot de brandstof er uit op verhoogd toerental (onzichtbaar scheurtje). De eerste dealer die ik telefonisch contacteerde had deze in voorraad. Op de vraag of deze regelmatig stuk gaan antwoordde de magazijnier negatief, maar daar twijfel ik aan want in voorraad…
Heeft er iemand van jullie dit ook al meegemaakt?

Bij het vervangen heb ik ook gemerkt dat de geribbelde roestvrijstalen leiding die naar het inlaatkanaal loopt (EGR?) bijna verstopt zat. Welke symptomen geeft dit wanneer deze compleet dicht zit? Vermogensverlies?

Thkx!

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 25 juli 2011 11:08 PM
  [ # 1 ]

Een verstopt EGR traject geeft een brandend storingslampje en merkbaar vermogensverlies en inhouden, als je het zelf kan schoonmaken zou ik het doen.
De EGR klep zit met twee boujes vast aan de achterkant van de kop, als deze verstopt zit snel schoonmaken, zodra die in storing staat door verstopping moet je vaak een nieuwe monteren!

De leidingen heb ik nog niet vaak zien lekken bij deze motoren, wel weet ik dat door een verkeerd aanhaalmoment van de leidingen deze kunnen gaan scheuren en lekken, wellicht is dat dus de oorzaak.

Emiel

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 juli 2011 01:04 AM
  [ # 2 ]

Dat de leidingen op voorraad zijn is normaal, aangezien je ze bij een common-rail, niet mag hergebruiken als ze om wat voor reden dan ook los moeten. Bij een defecte verstuivers of lekke cylinderkop, zullen de leidingen toch los moeten, en dat komt helaas wel voor.

Uitzichzelf gaan ze niet zomaar kapot, zal wel verkeerde montage zijn of geforceerd door er tegen uit te schieten met een sleutel.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook